JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

Fiat se vrátil na americký trh a hned tu bojuje s velkým problémem - kvalitou a oblíbeností. JD Power vydalo hodnocení spokojenosti po prvních 90 dnech vlastnictví auta a Fiat totálně propadl.

Hodnocení JD Power IQS bere v úvahu všechna hlášení nespokojenosti s novým autem. Netýká se to jen spolehlivosti jako takové, ale třeba i nevyhovujícího ovládání navigace, neergonomického držáku nápojů a prostě všeho, co se lidem nelíbí a na co si stěžují. Dá se říci, že je to jakýsi „index frustrace“.

JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

Nejproblémovější jsou úplně nové modely, u kterých je hlášený průměr 128 problémů na 100 aut. Již zavedené modely pak vykazují průměr 113 problémů. Nejčastěji zákazníci hlásí potíže s konektivitou palubních systémů a přenosných zařízení, dále pak „zamrzající“ navigační systém a nevýkonné topení nebo klimatizaci.

Jak si vedly jednotlivé značky v průzkumu JD Power IQS 2013
Klepněte pro větší obrázek

Průzkum vyhrálo Porsche se 74 hlášenými problémy na 100 nových aut. Do stovky se vešel i Jaguar, Lexus a Hyundai. Průměr je pak 116 hlášených problémů na 100 aut. Na předposledním místě se umístil Jeep se 146 problémy. A Fiat? Ten s výsledkem 206 problémů na 100 nových aut obsadil suveréně poslední příčku.

Šéf Fiatu v USA dokonce musel tisku vysvětlovat, že za to může náběh výroby nového modelu 500L, a že je to normální. Že se prý u nového modelu vždycky ladí drobnosti až za pochodu. Na výsledcích se prý nová problémová 500L promítla z více než 90 %.

Údajně za to také může pozdní příchod upraveného modelu 500 s novou automatickou převodovkou a modernějším palubním systémem. Vypadá to ale, že Američanům Fiat prostě nesedí a tento nelichotivý výsledek na pověsti značce asi moc nepřidá.

Podle JD Power právě prvních 90 dní vlastnictví silně ovlivňuje loajalitu zákazníka vůči značce. Zatímco lidé, kteří nehlásí žádné problémy, se ke značce vrátí v 57 % případů, lidé s dvěma a více hlášenými problémy se s největší pravděpodobností ke značce již nevrátí a auto prodají dříve.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků