JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

Fiat se vrátil na americký trh a hned tu bojuje s velkým problémem - kvalitou a oblíbeností. JD Power vydalo hodnocení spokojenosti po prvních 90 dnech vlastnictví auta a Fiat totálně propadl.

Hodnocení JD Power IQS bere v úvahu všechna hlášení nespokojenosti s novým autem. Netýká se to jen spolehlivosti jako takové, ale třeba i nevyhovujícího ovládání navigace, neergonomického držáku nápojů a prostě všeho, co se lidem nelíbí a na co si stěžují. Dá se říci, že je to jakýsi „index frustrace“.

JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

Nejproblémovější jsou úplně nové modely, u kterých je hlášený průměr 128 problémů na 100 aut. Již zavedené modely pak vykazují průměr 113 problémů. Nejčastěji zákazníci hlásí potíže s konektivitou palubních systémů a přenosných zařízení, dále pak „zamrzající“ navigační systém a nevýkonné topení nebo klimatizaci.

Jak si vedly jednotlivé značky v průzkumu JD Power IQS 2013
Klepněte pro větší obrázek

Průzkum vyhrálo Porsche se 74 hlášenými problémy na 100 nových aut. Do stovky se vešel i Jaguar, Lexus a Hyundai. Průměr je pak 116 hlášených problémů na 100 aut. Na předposledním místě se umístil Jeep se 146 problémy. A Fiat? Ten s výsledkem 206 problémů na 100 nových aut obsadil suveréně poslední příčku.

Šéf Fiatu v USA dokonce musel tisku vysvětlovat, že za to může náběh výroby nového modelu 500L, a že je to normální. Že se prý u nového modelu vždycky ladí drobnosti až za pochodu. Na výsledcích se prý nová problémová 500L promítla z více než 90 %.

Údajně za to také může pozdní příchod upraveného modelu 500 s novou automatickou převodovkou a modernějším palubním systémem. Vypadá to ale, že Američanům Fiat prostě nesedí a tento nelichotivý výsledek na pověsti značce asi moc nepřidá.

Podle JD Power právě prvních 90 dní vlastnictví silně ovlivňuje loajalitu zákazníka vůči značce. Zatímco lidé, kteří nehlásí žádné problémy, se ke značce vrátí v 57 % případů, lidé s dvěma a více hlášenými problémy se s největší pravděpodobností ke značce již nevrátí a auto prodají dříve.

bazar

Fiat Grande Punto 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 93 195 km
Cena: 100 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků