JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

Fiat se vrátil na americký trh a hned tu bojuje s velkým problémem - kvalitou a oblíbeností. JD Power vydalo hodnocení spokojenosti po prvních 90 dnech vlastnictví auta a Fiat totálně propadl.

Hodnocení JD Power IQS bere v úvahu všechna hlášení nespokojenosti s novým autem. Netýká se to jen spolehlivosti jako takové, ale třeba i nevyhovujícího ovládání navigace, neergonomického držáku nápojů a prostě všeho, co se lidem nelíbí a na co si stěžují. Dá se říci, že je to jakýsi „index frustrace“.

Statistiky | Život řidiče | Byznys | Toyota

JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

Nejproblémovější jsou úplně nové modely, u kterých je hlášený průměr 128 problémů na 100 aut. Již zavedené modely pak vykazují průměr 113 problémů. Nejčastěji zákazníci hlásí potíže s konektivitou palubních systémů a přenosných zařízení, dále pak „zamrzající“ navigační systém a nevýkonné topení nebo klimatizaci.

Jak si vedly jednotlivé značky v průzkumu JD Power IQS 2013
Klepněte pro větší obrázek

Průzkum vyhrálo Porsche se 74 hlášenými problémy na 100 nových aut. Do stovky se vešel i Jaguar, Lexus a Hyundai. Průměr je pak 116 hlášených problémů na 100 aut. Na předposledním místě se umístil Jeep se 146 problémy. A Fiat? Ten s výsledkem 206 problémů na 100 nových aut obsadil suveréně poslední příčku.

Šéf Fiatu v USA dokonce musel tisku vysvětlovat, že za to může náběh výroby nového modelu 500L, a že je to normální. Že se prý u nového modelu vždycky ladí drobnosti až za pochodu. Na výsledcích se prý nová problémová 500L promítla z více než 90 %.

Údajně za to také může pozdní příchod upraveného modelu 500 s novou automatickou převodovkou a modernějším palubním systémem. Vypadá to ale, že Američanům Fiat prostě nesedí a tento nelichotivý výsledek na pověsti značce asi moc nepřidá.

Podle JD Power právě prvních 90 dní vlastnictví silně ovlivňuje loajalitu zákazníka vůči značce. Zatímco lidé, kteří nehlásí žádné problémy, se ke značce vrátí v 57 % případů, lidé s dvěma a více hlášenými problémy se s největší pravděpodobností ke značce již nevrátí a auto prodají dříve.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků