JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

JD Power: Nejproblémovější značkou v USA je Fiat

Fiat se vrátil na americký trh a hned tu bojuje s velkým problémem - kvalitou a oblíbeností. JD Power vydalo hodnocení spokojenosti po prvních 90 dnech vlastnictví auta a Fiat totálně propadl.

Hodnocení JD Power IQS bere v úvahu všechna hlášení nespokojenosti s novým autem. Netýká se to jen spolehlivosti jako takové, ale třeba i nevyhovujícího ovládání navigace, neergonomického držáku nápojů a prostě všeho, co se lidem nelíbí a na co si stěžují. Dá se říci, že je to jakýsi „index frustrace“.

JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

Nejproblémovější jsou úplně nové modely, u kterých je hlášený průměr 128 problémů na 100 aut. Již zavedené modely pak vykazují průměr 113 problémů. Nejčastěji zákazníci hlásí potíže s konektivitou palubních systémů a přenosných zařízení, dále pak „zamrzající“ navigační systém a nevýkonné topení nebo klimatizaci.

Jak si vedly jednotlivé značky v průzkumu JD Power IQS 2013
Klepněte pro větší obrázek

Průzkum vyhrálo Porsche se 74 hlášenými problémy na 100 nových aut. Do stovky se vešel i Jaguar, Lexus a Hyundai. Průměr je pak 116 hlášených problémů na 100 aut. Na předposledním místě se umístil Jeep se 146 problémy. A Fiat? Ten s výsledkem 206 problémů na 100 nových aut obsadil suveréně poslední příčku.

Šéf Fiatu v USA dokonce musel tisku vysvětlovat, že za to může náběh výroby nového modelu 500L, a že je to normální. Že se prý u nového modelu vždycky ladí drobnosti až za pochodu. Na výsledcích se prý nová problémová 500L promítla z více než 90 %.

Údajně za to také může pozdní příchod upraveného modelu 500 s novou automatickou převodovkou a modernějším palubním systémem. Vypadá to ale, že Američanům Fiat prostě nesedí a tento nelichotivý výsledek na pověsti značce asi moc nepřidá.

Podle JD Power právě prvních 90 dní vlastnictví silně ovlivňuje loajalitu zákazníka vůči značce. Zatímco lidé, kteří nehlásí žádné problémy, se ke značce vrátí v 57 % případů, lidé s dvěma a více hlášenými problémy se s největší pravděpodobností ke značce již nevrátí a auto prodají dříve.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků