J.D. Power: majitelé jsou spokojeni s Lexusem, Hondou a Škodou

J.D. Power: majitelé jsou spokojeni s Lexusem, Hondou a Škodou

Není lepší statistika než ta, kterou tvoří sami majitelé vozů. Alespoň si to myslí organizace J.D. Power, která každoročně vyhodnocuje spokojenost řidičů se svými vozy. Výsledkem je pak index spokojenosti naznačující, jak si která značka vede u svých majitelů.

Vlastníci hodnotí svůj vůz z několika pohledů, které mají ve výsledném hodnocení předem danou váhu. Základním pohledem je to, zda vůz splnil očekávání řidiče, tedy zda je vůz tak dobrý, jak řidič před koupí předpokládal. Důraz se ovšem klade i na subjektivní hodnocení spolehlivosti, provozních nákladů, vlastností vozů, design a spokojenost se servisem.

Statistika je to sice zajímavá, ale nemá žádný objektivní základ a její vypovídací hodnota je omezená. Na první pohled neexistuje lepší hodnocení než soudy těch, kteří daný vůz denně používají. Jenže různí lidé očekávají od vozu různé věci a různé skupiny zákazníků rovněž. Proto jsou výsledky obtížně křížově porovnatelné zejména mezi odlišnými třídami vozů. Dá se s přimhouřením oka říci, že Lexus je u náročných zákazníků úspěšnější než BMW a nabízí jim lepší „balíček” produktu a souvisejících služeb, těžko lze ale totéž říci o Škodě či Hondě ve srovnání s BMW či Mercedesem. Vozy prémiového segmentu si kupují zákazníci s mnohem vyššími požadavky na kvalitu vozu a vysokými zažitými standardy souvisejících služeb. Servis Mercedesu pak nemusí být hodnocen stejně kladně, i když bude absolutně pětkrát kvalitnější než obdobná služba Daihatsu.

To jsou ale známá fakta, ve výsledné statistice si jistě každý najde to své... Minimálně vedení mladoboleslavské automobilky musí těšit, že auta značky Škoda a související služby jsou zákazníky vnímány takto pozitivně.

Pořadí žebříčku spokojenosti J. D. Power pro rok 2007

(maximum 1000 bodů)

  1. Lexus - 862 b.
  2. Honda - 845
  3. Škoda -  845
  4. Toyota - 832
  5. Daihatsu - 824
  6. Jaguar - 816
  7. Audi - 812
  8. Mazda - 812
  9. Mini - 811
  10. Volvo - 809
  11. BMW - 807
  12. Mercedes - 807
  13. Volkswagen - 802
  14. Hyundai - 795
  15. Nissan - 794
  16. Subaru - 794
  17. Průměr - 790
  18. Kia - 787
  19. Ford - 781
  20. MG Rover - 781
  21. SEAT - 778
  22. Citroen - 776
  23. Land Rover - 775
  24. Renault - 775
  25. Suzuki - 774
  26. Mitsubishi - 773
  27. Vauxhall - 769
  28. Saab - 766
  29. Chevrolet - 765
  30. Peugeot - 762
  31. Fiat - 756
  32. Alfa Romeo - 754
  33. Smart - 750
  34. Chrysler - 748

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 444 km
Cena: 332 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 290 000 Kč
Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2009
Stav: 104 980 km
Cena: 246 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků