J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch, když se v žebříčku kvality J.D. Power dostala na první místo. Jedná se o statistiku hodnotící problémy s autem během prvních 90 dnů vlastnictví. Proti minulému roku se zlepšil průměr sledovaných značek a ten nyní čítá 105 problémů na 100 aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na prvních, ale i na posledních místech jsou značky, které bychom tam asi nečekali. Zejména Volvo si třetí místo od konce, navíc s výrazným odstupem, za PR rámeček nedá

Zajímavé také je, že vůbec poprvé se v žebříčku J.D. Power Initial Quality Study ukázaly jako kvalitnější neprémiové značky s průměrem 104 PP100 proti 108 PP100 prémiových značek. Polepšily si celkově také američtí domácí výrobci.

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

Pod průměrem skončily dokonce i takové značky jako Audi, Mercedes-Benz nebo třeba Honda. Velmi propadlo Volvo, ještě hůře dopadl Fiat a naprosto nejhoršího výsledku dosáhla automobilka Smart. Proti loňskému roku se díky zisku 28 bodů vyškrábaly značky Chrysler a Jeep z úplného dna tabulky.

Klepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků