J.D. Power APEAL 2013: Němci dobyli Ameriku

Američané mají nejraději Porsche, Audi a BMW; nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina Volkswagen.

Studie a výzkumy J.D. Power and Associates se těší značné pozornosti médií i veřejnosti. Nejnověji společnost zveřejnila výsledky studie APEAL 2013, zkoumající přitažlivost nových automobilů na americkém trhu. (Jiné studie J.D. Power sledují například spolehlivost aut nebo spokojenost majitelů, a to v různých částech světa.)

Za respondenty ročníku 2013 byli vybráni majitelé či pronajímatelé, kteří si pořídili automobil v předcházejícím roce. Posuzovali celkem 77 atributů, z nichž vzešlo bodové hodnocení každého vozu na tisícibodové škále. Respondentů bylo 83 000.

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

Ze studie APEAL 2013 podle J.D. Power vyplývá, že více si svých vozů považují majitelé dražších modelů. Samozřejmě je na místě otázka, zda nejde o obrácenou kauzalitu: zda zákazníci platí více proto, že se jim dražší auta zdají přitažlivější, nebo zda se jim zdají přitažlivější, protože zaplatili více. Na to však J.D. Power ani žádná podobná studie odpovědět nemůže.

Nesporné je, že auta s hodnocením APEAL 100 bodů a vyšším mají v průměru o 1800 USD vyšší prodejní cenu a na zákazníka čekají u dealera o tři dny kratší dobu než vozy s nižším skóre.

64 procent zákazníků, kteří si pořídili auto s hodnocením APEAL přes 100 bodů, bude příště nakupovat u stejné značky, zatímco u ostatních je to jen 55 procent.

Nejvýše hodnocenou značkou je opět Porsche, které okupuje čelo žebříčku již devátým rokem.

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina VW Group, což samozřejmě alespoň částečně vyplývá z rozsáhlosti jejího sortimentu. Ve svých kategoriích se umístily na nejvyšší příčce Audi Allroad, Porsche Boxster, Porsche Cayenne, Volkswagen GTI (6. generace ve specifikaci pro Severní Ameriku) a Volkswagen Passat (NMS).

Z jednotlivých značek byl nejúspěšnější Chevrolet se třemi prvenstvími: Avalanche, Sonic a Volt.

Pokud jde o jednotlivé modely, nejvyšší skóre zaznamenal Range Rover.

Výsledky J.D. Power APEAL 2013:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků