J.D. Power APEAL 2013: Němci dobyli Ameriku

Američané mají nejraději Porsche, Audi a BMW; nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina Volkswagen.

Studie a výzkumy J.D. Power and Associates se těší značné pozornosti médií i veřejnosti. Nejnověji společnost zveřejnila výsledky studie APEAL 2013, zkoumající přitažlivost nových automobilů na americkém trhu. (Jiné studie J.D. Power sledují například spolehlivost aut nebo spokojenost majitelů, a to v různých částech světa.)

Za respondenty ročníku 2013 byli vybráni majitelé či pronajímatelé, kteří si pořídili automobil v předcházejícím roce. Posuzovali celkem 77 atributů, z nichž vzešlo bodové hodnocení každého vozu na tisícibodové škále. Respondentů bylo 83 000.

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

Ze studie APEAL 2013 podle J.D. Power vyplývá, že více si svých vozů považují majitelé dražších modelů. Samozřejmě je na místě otázka, zda nejde o obrácenou kauzalitu: zda zákazníci platí více proto, že se jim dražší auta zdají přitažlivější, nebo zda se jim zdají přitažlivější, protože zaplatili více. Na to však J.D. Power ani žádná podobná studie odpovědět nemůže.

Nesporné je, že auta s hodnocením APEAL 100 bodů a vyšším mají v průměru o 1800 USD vyšší prodejní cenu a na zákazníka čekají u dealera o tři dny kratší dobu než vozy s nižším skóre.

64 procent zákazníků, kteří si pořídili auto s hodnocením APEAL přes 100 bodů, bude příště nakupovat u stejné značky, zatímco u ostatních je to jen 55 procent.

Nejvýše hodnocenou značkou je opět Porsche, které okupuje čelo žebříčku již devátým rokem.

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina VW Group, což samozřejmě alespoň částečně vyplývá z rozsáhlosti jejího sortimentu. Ve svých kategoriích se umístily na nejvyšší příčce Audi Allroad, Porsche Boxster, Porsche Cayenne, Volkswagen GTI (6. generace ve specifikaci pro Severní Ameriku) a Volkswagen Passat (NMS).

Z jednotlivých značek byl nejúspěšnější Chevrolet se třemi prvenstvími: Avalanche, Sonic a Volt.

Pokud jde o jednotlivé modely, nejvyšší skóre zaznamenal Range Rover.

Výsledky J.D. Power APEAL 2013:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků