J.D. Power APEAL 2013: Němci dobyli Ameriku

Američané mají nejraději Porsche, Audi a BMW; nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina Volkswagen.

Studie a výzkumy J.D. Power and Associates se těší značné pozornosti médií i veřejnosti. Nejnověji společnost zveřejnila výsledky studie APEAL 2013, zkoumající přitažlivost nových automobilů na americkém trhu. (Jiné studie J.D. Power sledují například spolehlivost aut nebo spokojenost majitelů, a to v různých částech světa.)

Za respondenty ročníku 2013 byli vybráni majitelé či pronajímatelé, kteří si pořídili automobil v předcházejícím roce. Posuzovali celkem 77 atributů, z nichž vzešlo bodové hodnocení každého vozu na tisícibodové škále. Respondentů bylo 83 000.

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

Ze studie APEAL 2013 podle J.D. Power vyplývá, že více si svých vozů považují majitelé dražších modelů. Samozřejmě je na místě otázka, zda nejde o obrácenou kauzalitu: zda zákazníci platí více proto, že se jim dražší auta zdají přitažlivější, nebo zda se jim zdají přitažlivější, protože zaplatili více. Na to však J.D. Power ani žádná podobná studie odpovědět nemůže.

Nesporné je, že auta s hodnocením APEAL 100 bodů a vyšším mají v průměru o 1800 USD vyšší prodejní cenu a na zákazníka čekají u dealera o tři dny kratší dobu než vozy s nižším skóre.

64 procent zákazníků, kteří si pořídili auto s hodnocením APEAL přes 100 bodů, bude příště nakupovat u stejné značky, zatímco u ostatních je to jen 55 procent.

Nejvýše hodnocenou značkou je opět Porsche, které okupuje čelo žebříčku již devátým rokem.

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina VW Group, což samozřejmě alespoň částečně vyplývá z rozsáhlosti jejího sortimentu. Ve svých kategoriích se umístily na nejvyšší příčce Audi Allroad, Porsche Boxster, Porsche Cayenne, Volkswagen GTI (6. generace ve specifikaci pro Severní Ameriku) a Volkswagen Passat (NMS).

Z jednotlivých značek byl nejúspěšnější Chevrolet se třemi prvenstvími: Avalanche, Sonic a Volt.

Pokud jde o jednotlivé modely, nejvyšší skóre zaznamenal Range Rover.

Výsledky J.D. Power APEAL 2013:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A5 2
Rok výroby: 2009
Stav: 187 948 km
Cena: 328 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 20 445 km
Cena: 470 000 Kč
Audi Q3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 83 461 km
Cena: 586 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2009
Stav: 139 835 km
Cena: 480 000 Kč
Audi A4 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 259 001 km
Cena: 50 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2005
Stav: 285 134 km
Cena: 148 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků