J.D. Power APEAL 2013: Němci dobyli Ameriku

Američané mají nejraději Porsche, Audi a BMW; nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina Volkswagen.

Studie a výzkumy J.D. Power and Associates se těší značné pozornosti médií i veřejnosti. Nejnověji společnost zveřejnila výsledky studie APEAL 2013, zkoumající přitažlivost nových automobilů na americkém trhu. (Jiné studie J.D. Power sledují například spolehlivost aut nebo spokojenost majitelů, a to v různých částech světa.)

Za respondenty ročníku 2013 byli vybráni majitelé či pronajímatelé, kteří si pořídili automobil v předcházejícím roce. Posuzovali celkem 77 atributů, z nichž vzešlo bodové hodnocení každého vozu na tisícibodové škále. Respondentů bylo 83 000.

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

JD Power 2013: v Británii se daří Jaguaru a Škodě, Chevrolet nezaujal

Ze studie APEAL 2013 podle J.D. Power vyplývá, že více si svých vozů považují majitelé dražších modelů. Samozřejmě je na místě otázka, zda nejde o obrácenou kauzalitu: zda zákazníci platí více proto, že se jim dražší auta zdají přitažlivější, nebo zda se jim zdají přitažlivější, protože zaplatili více. Na to však J.D. Power ani žádná podobná studie odpovědět nemůže.

Nesporné je, že auta s hodnocením APEAL 100 bodů a vyšším mají v průměru o 1800 USD vyšší prodejní cenu a na zákazníka čekají u dealera o tři dny kratší dobu než vozy s nižším skóre.

64 procent zákazníků, kteří si pořídili auto s hodnocením APEAL přes 100 bodů, bude příště nakupovat u stejné značky, zatímco u ostatních je to jen 55 procent.

Nejvýše hodnocenou značkou je opět Porsche, které okupuje čelo žebříčku již devátým rokem.

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Nejvíce ocenění v jednotlivých segmentech nasbírala skupina VW Group, což samozřejmě alespoň částečně vyplývá z rozsáhlosti jejího sortimentu. Ve svých kategoriích se umístily na nejvyšší příčce Audi Allroad, Porsche Boxster, Porsche Cayenne, Volkswagen GTI (6. generace ve specifikaci pro Severní Ameriku) a Volkswagen Passat (NMS).

Z jednotlivých značek byl nejúspěšnější Chevrolet se třemi prvenstvími: Avalanche, Sonic a Volt.

Pokud jde o jednotlivé modely, nejvyšší skóre zaznamenal Range Rover.

Výsledky J.D. Power APEAL 2013:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků