Korejci vzali posměváčkům vítr z plachet. V uznávané studii kvality jsou nejlepší

56 komentářů

joe
30. června • 14:55

bravo kia...:-D

Pilot
1. července • 13:50

No, spíš by mělo být bravo koncern Hyundai, protože Kiu vlastni a řídí společnost Hyundai. Stejně tak i luxusní Genesis, který většinu takovýchto průzkumů vyhrává.

Jezdec
30. června • 11:48

Když má něco spoustu problémů a je to drahé, tak to není prémie, ale předražený křáp.

DaewooMaster
30. června • 11:38

Docela pobavilo, že první fotka nespolehlivějšího auta je zrovna Daewoo Kalos (alias Chevrolet Aveo a mrtě dalších pseudonymů téhož).

kari
30. června • 10:56

Na druhou stranu Hyundai 10. místo a KIA 1. zajímavé, že se jedná převážně o celkem identická auta často vyjíždějící z jedné továrny. Je to tak i u jiných koncernů, i tak to člověka překvapí. Dalo by se z toho usoudit i to, že s jednou značkou jezdí do servisu s každým prdem a s jinou ne. Tohle bude i průblém drahých značek, kde jakýkoli "zvuk" i drobnost, jako žárovka na SPZ jde do servisu, nikdo si to doma dělat nebude a tak těch reklamací mají obecně více. Například u dacie, Lady a pod si to prostě člověk povětšinou "zbastlí" doma. Ale je vidět že korejci zamakali a nese jim to ovace.

Joe Doe
30. června • 10:41

JD Power sa spolieha na subjektivne vnimanie kvality a spolahlivosti od zakaznikov, ktori maju roznu motivaciu sa na prieskume podielat alebo neodpovedat.Co je 'red flag' pre kazdeho, kto co len pricuchol k statistike.Nemeriate totiz kvalitu a spolahlivost aut, ale mieru preddefinovanych pocitov, ktore maju majitelia zo svojho vnimania kvality a spolahlivosti. Co su diametralne odlisne veci.Nehovoriac o vysokej vahe poruch infotainmentu, kde je zo skusenosti vacsina veci, ktore su subjektivne vnimane ako poruchy, sposobena majitelom a necitanim manualu.

Josef
30. června • 11:27

Joe Doe - přečti si něco o J.D. Power a teprve potom něco piš.
Nejdříve třeba:
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2... ...
------
J.D. Power dělá celou řadu různých studií. Studie ohledně kvality a spolehlivosti tvoří z relevantních zdrojů a ptří mezi nejobjektivnější. (mají na tom zájem i automobilky, které moc dobře vědí, že lež v oblsti kvality má hodně krátké nohy...)
Zajímavé jsou ale J.D. Power studie spokojenosti zákazníků. Zajímavé výsledky byly ve Velké Britanii, kde v těchto studiích dominovala Škoda a propadal MB. Z toho bylo možné vyčíst i nepsaný parametr "očekávání zákazníka", který v případě Škoda musel přinášet mnoho pozitivních bodů díky vyloženě špatné historické pověsti škodovek (Š120,...) a naopak v případě MB zákazník díky pověsti třícípé hvězdy má předem už veliká očekávání od výrobku. Tedy v případě Škody byl zákazník neustále příjemně překvapován kvalitou, detaily a zpracováním a naopak na MB hleděl zákazník nesmírně kriticky. To je fakt. Z tohoto heldiska potom výsledky studie spokojnosti ukazují úplně něco jiného než hodnocení kvality a spolehlivosti. Další prvek hodnocení byl z hlediska vynaložených peněz - jestli ty peníze, které za auto zaplatil odpovídají tomu, co mu auto poskytne. Celkem zajímavé výsledky a jak jsem se už zmínil, v různých státech výsledky různé. které pro dané konkrétní auto dávají různé výsledky v různých státech a kontinentech. Z toho vyplývají rozdílné požadavky priority zákazníků v různých státech a kontinentech.

Jozef
30. června • 10:40

Snaha podporiť domáce značky.

Kuk Vykuk
30. června • 10:10

J.D. Power je stejně tak uznávanej jako starej podvodník ADAC se svejma falšovanejma žebřičkama. Hodnocení placený GMkem hrající si na nezávislou studii. Věř tomu věř tomu a ty novináři pěkně papouškuj. :-D:-D:-D

OTTO
30. června • 9:57

Ty žebříčky je potřeba brát s velkou rezervou, v podstatě to není nic jiného než poměr očekávání k následné realitě, proto se prémiové značky tradičně neumisťují. Co je u některé značky považováno za problém, je u jiné považováno za bezproblémovou vlastnost. Vždyť ten počet problémů je i u těch nejlepších absurdně vysoký (nemůže tedy jít o závady jako takové). Když si vezmu libovolné auto, se kterým jezdím, tak vyjmenuju klidně 10-20 "problémů", které dané auto má. Ani v jednom případě se ale nejedná o závadu, které by jakkoliv bránila používání. Je jasné, že zákazníci levných značek, kteří svého miláška porovnávají leda tak s 10 let starou ojetinou, co měli předtím, jsou v tomto otrlejší, než rozmazlení zákazníci prémie mající pocit, že vzduchový podvozek jejich A8 filtruje nerovnosti o 7% hůře než kolegovo Sclasse (nebo naopak) a jsou to reklamovat...

Josef
30. června • 9:23

Dávám odkaz na článek, který vypovídá více:
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2... ... Samozřejmě nelze vycházet z jediného článku, jediné statistiky a hlavně je důležité zamyslet se nad tím, o čem to je. (To bohužel některým zdejším "skalním" diskutérům a "znalcům" v diskusích na Autorevue vůbec dedochází, protože mají v hlavě prázdno.)
Je potřebné v případě "propadu" v tabulce výsledků v počtu závad aut premiových značek zamyslet se nad tím, jak jsou taková auta vybavena, co všechno za vymoženosti a nejrůznější technické finesy obsahují. Lze zohlednit známé pravidlo, že v autě se nepokazí jen to, co v něm není namontováno. Připomenu skutečnost ohledně neustále probírané Škody a jejich výrobků ohledně až bájné spolehlivosti v myšlení českých zákazníků, že to má silné kořeny v tom, že na trhu převažovaly mnoho let modely se základní výbavou a v počátcích i s osvěčenými ("zastralými") motory MPI (1,6; 1,4; 2.0) a v případě nafty legendární 1,9. S nárůstem vybavení aut Škoda a nabídkou moderních výkonných motorů se to pohnulo jinam (k horšímu), ale přesto velmi slušný průměr.
Ze všech statistik suma sumárum lze vyčíst fakt, že srovnatelné modely srovnatelných značek jsou srovnatelně spolehlivé. To, že "Korea" v kvalitě výrobků dohnala "Západ" (a je plně srvnatelná s VW, ŠKoda, Ford, Opel, Renault, Peugeot,...) je nezpochybnitelné a pochybnosti (bludy) šíří jen naprostí debilové a hlupáci, kteří žijí a myslí v dimenzích hospodských žvanilů a jediným jejich zdrojem informací jsou pro ně hospodské drby typu JPP (jedn paní povídala).
Chce to použít pouhý selský rozum a pochopit, že díky globalizaci světa všechny srovnatelné automobilky vyrábí srovnatelné modely v podstatě podle shodných norem a postupů na shodných strojích (výrobních linkách) a používají shodné technologie a materiály. Navíc vývojové týmy jsou složené z "globálních" konstruktérů/vývojářů, kteří prošli praxí a získali zkušenosti u různých konkurenčních automobilek. Proto je třeba vidět, jak výrobky Hyundai se čím dál více podobají výrobkům německých značek.
A když se člověk podívá na "statistiky" spolehlivosti, tak zjistí, že praktcký rozdíl mezi cca 50 výrobci / značkami je v tom, že u jednoho výrobku mohu mít problémy u 2 výrobků ze 100 a u toho padesátého u 4 výrobků ze 100. Prakticky je to neregistrovatelný rozdíl, záleží jen na smůle narazit zrovna na výrobek (auto) s závadou. A kdyby, tak se to projeví jen v tom, že do servisu člověk půjde hold místo 1x do servisu za rok 2x.
A na závěr - ten, kdo si zvolí supersložité a superkomplikované exkluzivní auto, tak ten snad s problémy počítá. Při jejich řešení si hezky popovídá se servisáky, se zástupci výrobce při řešení reklamací a dozví se spoustu nového a objevného, jak všechny ty sarapatičky v autě vlastně fungují (což má asi také něco do sebe, tedy jen pro někoho...). Pro experimentátory s výrobky TESLA to platí stejně, o tom jsem už diskutoval jinde - 1 baterka/článek = 1 problém, ale špičková Tesla těch článků má přes tisíc, tedy tisíc potenciálních problémů. Ale samozřejmě nemusí postihnout každého majitele tohoto "exkluzivního" automobilu. Proto i ten "katstrofální" výsledek TESLA v tabulce je potřebné brát s určitou rezervou.

Allamarein
30. června • 10:49

Hlavně bych k tomu doplnil jednu věc, která se u téhle studie dost často zapomíná - je to počet problémů, se kterými museli majitelé navštívit servis. Ale není to počet závad technického charakteru. Zejména pokud se týká infosystémů je to spíš studie lidské blbosti a neochoty podívat se do návodu, jak něco funguje nebo jak to udělat správně. Jasně, vypovídá to o technickém řešení konkrétního auta. Ale není to závada.
Takže pokud je někdo tupoun, který si neumí spárovat mobil s autem, a není schopen si ani přečíst návod, pak jede do servisu a tam mu to nastaví. A i to se projeví jako "problém" v téhle studii. Proto v ní tak často propadají prémiové a luxusní produkty, které jsou zkrátka na pochopení a ovládnutí složitější.

Pilot
1. července • 13:40

Nebo si prémiová auta kupují převážně tupouni.

Pilot
1. července • 14:16

Taky je to vidět, na těch pozicích v žebříčku. Luxusní Genesis je z prémie nejvýš, protože si ho kupují zákazníci, jak se říká ,"co mají za ušima"(vysoce inteligentní), tzn. nechtějí se před okolím předvádět, a za každou cenu být obyčejnými pozéry a přitom nechtějí slevit ze svého luxusu. A díky tomu, že jsou inteligentnější než většina pozérů, tak je nějaké uživatelské nastavování infotejmentů nemůže rozhodit a nemusí s každým prdem do servisu.

p 22
30. června • 10:46

Sledujem často diskusiu na Autorevue a pre mna je p.Josef asi najfundovanejší diskutér.Napísal to znovu polopatisticky že aj tupelo to musí pochopiť.Je úplne logické že za cca posledných 5-10 rokov sa kórejci výrazne zlepšili takže ma vôbec neprekvapuje že sú tak vysoko.Takisto p.Josef preferuje skôr Golfa pred Octávkou takže je to môj človek lebo ja si tak isto myslím že Golf VII bol o trošku kvalitnejšie auto ako O III.Na to ako antikoncernový nadávajú na VW tak aj v tejto tabulke dopadol celkom slušne.Kolega si kúpil nový i30 Fastback má ho 2 roky a je max spokojný.Takisto u nás vidím vela nových Kia Ceed takže asi budú dobré keď ich ludia kupujú.Síce kórejci nie sú moja šálka kávy ale tým že sa dotiahli na ostatných je aspoň pri výbere auta z čoho vyberať.Skôr sa mi zdá že momentálne francúzi zaspali dobu/aspoň v segmente C-Peugeot 308,Megane a hlavne C 4/ a taliani ani nehovorím.

Allamarein
30. června • 19:55

To by mě zajímalo, v čem konkrétně Francouzi zaspali?

p 22
1. července • 7:24

Napr že C4 bude mať zastúpenie až teraz ale už to bude viac menej crossover,Peugeot 308 idú druhý krát faceliftovat takže nová generácia je ešte relatívne daleko a Megane má síce nové motory 1.33 ale podvozkovo,riadenie,radenie a aj priestorovo/hatch vzadu/ je to v súčasnosti dosť priemerné auto.

ACE
30. června • 9:52

Ale na druhou stranu to je životnost dílů, tak nevím jestli se to bere jako závada

ACE
30. června • 9:50

V něčem máš pravdu v něčem ne, třeba ta životnost dílů v jednotlivých automobilkách může být (a taky často je) diametrálně odlišná, i když dva dělají skoro totéž, nevychází to stejně.

Josef
30. června • 10:32

Nic na světě není absolutní. Ale vzhledem k tomu, že dodavatelé automotive dělají velmi často díly současně pro různé automobilky, tak rozdíly budou velmi malé. A co se týká té životnosti, tak ta je testována v rámci vývoje a souvisejících zkoušek aut v každé automobilce a klade se na to velký důraz. Každá "bota" totiž stojí potom velké peníze v rámci svolávacích akcí. Dále záruka, kterou automobilka deklaruje, vyloženě vymezuje použití dílů s malou životností.
Pokud se proto někde objeví "diametrálně odlišná" životnost dílů, tak velmi často souvisí s použitím "no-name" dílů až v rámci provozu auta. Málokdo se totiž přizná, že svěřil výměnu třeba turba nějakému Lojzovi v jeho garáži, který mu namontoval no-name turbo a potom po roce, či dvou mu řekne: "To víš, to auto je francouz a ty díly už dnes nevydrží tak, jako dřív." A potom nešťastník šíří informaci: "Vyměnili mi turbo a po roce/dvou letech je opět v háji. To je hrozné jaký je to auto šmejd, už nikdy frncouze kupovat nebudu...".
A potom se všude možně šíří "zaručené informace" jak to je s "kvalitou" francouzskych, japonských, korejských a dokonce i koncernových aut.
Jo a v provozu je to s životností dílů též úzce souvislé se způsobem užívání auta a kvalitou a pečlivostí údržby. Pověstné hovado zničí i betonové schody, natož složitý výrobek, jakým je dnešní auto. O zanedbání údržby by se daly psát příběhy...

ACE
30. června • 11:06

Jo jasně, většinou ano, ale třeba u takovýho BMW, nějaké modely relativně nedávno měli vcelku bídné podvozky, (na jednom videu to dost podrobně vysvětluje tuším Vaculík), tvrdilo se že druhovýroba je značně kvalitnější. Jasně, není to asi zcela normální, ale přesto to o mnohém vypovídá (hlavně o značce u které to není jediný přešlap a její jméno celkem upadá). Takových příkladů je pochopitelně víc, ale v obecné rovině s Tebou souhlasím.

Toky
30. června • 9:31

Toyota nic moc, na to akú má povesť.
177

eCVThater
30. června • 10:02

Toyota je akorát marketingová masírka, která má kvalitu leda tak na papíře. Každý kdo se sveze a je přitom zvyklý na normální auta (třeba koncern, ale to je jedno), tak se zhrozí, jaké trakaře prodávají za takové šílené peníze (zvlášť na českém trhu). Toyoty jsou spíš jakési pracovní stroje na přepravu osob než normální auta. Jízda v Toyotě snese srovnání snad s Dacií, ale Dacie stojí sotva polovinu. Lexus už jako normální auto funguje, ale zase stojí o x set tisíc víc než srovnatelná konkurence.

Jozef
30. června • 12:30

Mám už 4.Toyotu v rodine a všetky 👍👍👍...... akú skúsenosť mášTy ?!?

Toky
30. června • 12:36

Ja dve Toyoty.
;-)

Toky
30. června • 10:38

Jazdil som duster, jazdil som oktaviu a jazdil som corollu.
V tomto s tebou nemôžem súhlasiť. Corolla bola z týchto troch suverénne najlepšia. Ozaj veľký rozdiel.
Každopádne tvoj názor rešpektujem, i keď s ním nesúhlasím. Ergonómia a pocity vedia byť sakra subjektívnou záležitosťou.

Josef
30. června • 11:02

Toky, srovnávat Corollu a Duster? To snad ne. Vždyť jsou to jiné kategorie aut. A Octavia versus Corolla? To záleží na každém, co si vybere, jaké má priority a vkus a vnímání. Už opakovaně jsem se zmiňoval, že je důležité auto si pořádně vyzkoušet, ošahat, porovnat s konkurencí a teprve potom koupit. Z hlediska kvality jsou Octavia a Corolla naprosto srovnatelné. Dustera je nutné srovnávat s něčím jiným - je to jiná kategorie.
Osobně bych dal přednost Corolle před běžnou Octavií. Ale v případě Octavie RS by tomu bylo naopak - v tomto případě mi Corolla srovnatelný motor a podvozek nenabídne. Ale někdo to může vnímat jinak a je to tak správně, protože kažý má jiné priority, jiné požadavky a jiné vnímání.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toky
30. června • 12:34

Bola to reakcia na predchádzajúci príspevok, v ktorom prispievateľ globálne tvrdí, že Toyota je na úrovni Dacie.
Corollu som mysel ako predstaviteľa Toyoty s ktorou som jazdil, Dustera ako predstaviteľa Dacie. S inými autami od týchto značiek nemám skúsenosť. Cenovo corolla 2013 a duster 2015 boli cca na rovnakej úrovni ale corolla bola o level vyššie pre mňa ako šoféra.
Corollu som jazdil 1,6CVT a oktáviu 1,6TDi, cenovo presne neviem aký rozdiel, veľký nie.
Súhlasím, že RS oktávia nemá ekvivalent u corolly.

Josef
30. června • 13:31

Souhlas, rozumím Toky.
Ten eCVThater | 30. 06. 2020 10:02 a jeho "příspěvek" je zcela mimo (projev blbečka - puberťáka). To je ale celkem snadno poznatelné podle obsahu a formy příspěvku. Já na takové exoty raději ani nereaguji. Zkusil jsem to, ale jakákoliv věcná diskuse s takovými dementy je zbytečná. Jim ani o diskusi nejde, pouze předvádí projev chorého mozku, nebo přesněji vyvojového pozůstatku zárodku šedé kúry mozkové...

Josef
30. června • 10:15

V studii J.D.Power je uvedeno, cituji:
"Japonským značkám se nepodařilo získat zpět své postavení: Jakmile byla kvalita japonských standardů považována za zlatý standard, nezlepšila se tak rychle jako konkurenti a nadále sleduje většinu korejských a domácích značek. Mitsubishi 148, Lexus 159 a Nissan 161 jsou jedinými japonskými značkami, které se řadí nad průmyslový průměr. "W. Edwards Deming řekl: „Kvalita je splnění požadavků zákazníků a jejich uspokojení,“ a japonští výrobci automobilů v tom vynikali již nějakou dobu, “řekl Sargent. "Ale někteří další výrobci automobilů je v posledních letech překonali tím, že lépe pochopili, co kvalita pro dnešní majitele znamená."
-----
Zkrátka - Japonci, až na výjimky, usnuli na vavřínech. Ale jsou bystří a svědomití, a proto brzy podniknou určitě příslušná optření. (O tom, že jsou Japonci soutěživí, o tom snad nikdo nepochybuje.) Konkurence je velká a Korejci budou dělat vše, aby se stali synonymem kvality jako ještě nedávno byli Japonci. Uvidíme, co budou dělat a jk budou reagovat Němci...

Josef
30. června • 9:38

Lexus má už "bodů" 159, čili je vidět, že v koncernu Toyota má Lexus větší (podporu). Ale jak jsem uváděl, je potřené zohlednit podstatně větší standardní vybavenost japonských aut, "holátko" v podstatě u nich nelze koupit na rozdíl od evropských výrobců. Stejně tak to ukazuje na výsledek MB. Co v autě není, to se hold nepokazí. I tak ale nejsou rozdíly z praktického hlediska velké.

Roman
30. června • 9:23

Máme KIA ProCeed GT 2020 a kvalita je opravdu dobrá. To souhlasím.

To je úroveň
30. června • 8:59

Pan Rusol chce dohnat Kaderu? Chybí název studie, J.D.Power jich má více. Je to dependability study? To není kvalita, ale spolehlivost. A není to u nových vozů, ale tříletých vozů. Studie jsou zvlášť pro us trh, německý trh a britský. Možná by se hodila zmínka, že se v tomto případě jedná o us. A proč by to mělo překvapit? Z minulých let tomu bylo jinak? A přímý odkaz na jejich tabulku by byl užitečnější než Rusolova zevrubná tabulka. To je novinařina. Jen dodám, že Hyundai je v německém hodnocení na rovno se Škodou.

ACE
30. června • 9:21

Kvalita a spolehlivost jdou spolu ruku v ruce. Dost dobře o něčem co se ti do týdne rozpadne nebudeš tvrdit sice to není spolehlivé, ale zato je to kvalitní, no ne? Jinak je fakt, že těchto studií jsou hromady, a každá má nějaké svoje nedostatky (a každá pracuje pro někoho jinýho), takovej ADAC je pověstnej.

To je úroveň
30. června • 10:32

Nekvalitní lakování vozu ti nezpůsobí na tříletém vozem závadu, kterou budeš nahlašovat v servisu. Špatně funkční páčky na blinkry, vyklající se tlačítka vzduchotechniky, levné "sklíčko" před budíky, odlesky palubky v čelním skle a dalších 100+1 vlastností, které souvisí s kvalitou a nejsou reklamovány jako závada.

Josef
30. června • 10:52

Podívej se na jiné studie J.D.Power zaměřené na spokojenost zákazníka s výrobkem. V takovém případě se určitě projeví ten nekvalitní lak a špatné páčky.
Nic ale na světě nelze brát absolutně. S kvalitou laku je to diskutabilní, každý to vidí jinak. Já považují za kvalitní lakování Lexus. Stejně tak i ty páčky má Lexus perfektní. Někomu bude vyhovovat a stačit něco jiné. To si člověk musí uvědomit před nákupem nového auta a správně si vyzkoušet a vybrat. Když mi nevyhovuje přístrojovka a leskne se mi, tak to auto přece nekupuji a jdu kupovat jinam. Někomu ale ty odlesky nevadí - má jiné vnímání, nebo sedí za volntem jinak a odlesky se mu neprojeví.

Josef
30. června • 9:43

Souhlas.

JK
30. června • 8:57

D3 pod průměrem je klasika, ale co ta Tesla? Na elektromobilech se přece nemá co kazit ne? :-)

stealth01
30. června • 17:24

Co třeba sto tisícové testy Autobildu. V USA consumer reports? Můj favorit Audi v roce 2016 tam na prvním místě (za nim Lexus a Subaru), v testech Autobildu A6 a A3 na prvních dvou místech s nulovymi poruchami.

iPace
30. června • 11:41

a co je na tom divneho ze je Tesla takhle vzadu? to ze ma problemy s kvalitou se vi diky medialnimu zajmu a ze na to upozornuji majitele casto zamerne medialne se vi taky, proste se na tom dobre videlavaj drobaky, nic zvlastniho na tom neni, asi bych taky podlehl tomu kouzlu a mit kazici se Teslu tak bych taky tocil videjka a vydelal si na reklame aspon na zaplaceni nekterych uctu :-D ja mel tu smuslu ze mnou vlatsnena TeslaS problemy nemela, respektive po dobu co me patrila jsem zadny problem nezaznamenal, asi mam stesti, ale vsechny auta za poslednich 8 let co jsem vlastnil tak byli vesmes bez problemu (Audi, Mitsubishi, , Tesla, Hyundai, Porsche, VW, Jaguar) jen prkotiny co v servisu odstranili na pockani, takze ze me by asi statistici JD radost nemeli, kazil bych jim prumery :-D

Josef
30. června • 10:07

Výsledek TESLA, cituji:
"Tesla profilována poprvé: Tesla zíkskává na úvod skóre kvality 250. Automobilka není ve studii oficiálně zařazena mezi jiné značky, protože nesplňuje kritéria hodnocení. "Na rozdíl od jiných výrobců nám Tesla nedává povolení průzkumu svých majitelů v 15 státech, kde je to nutné," řekl Doug Betts, prezident automobilové divize společnosti J.D. Power. "Podařilo se nám však shromáždit dostatečně velký vzorek průzkumů od majitelů v dalších 35 státech a z této základny jsme vypočítali skóre (TESLA).""
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2... ...

Jozef
30. června • 8:34

Dobrý komerčný tah....... NIČ iné to nie je.

Josef
30. června • 9:31

Působnost J.D.Power (a související statistiky a hodnocení) není nic o "komerci". Komerční marketingové tahy jsou něco jiného, a za to už nenese J.D.Power odpovědnost a ani za to nemůže, co kdo a kde s jeho údaji provede.
Z těch všech možných (a nemožných) institucí je ten J.D.Power nejobjektivnější a nejvíce uznávaný. Chce se to podívat do více jeho studií, které jsou specifikovány pro jednotlivé části světa (trhy) a dávají různé, poněkud odlišné výsledky. Ale dá se v tom najít spoustu zajímavého.

Jozef
30. června • 10:38

Mitsubishi vo svete na konci spoľahlivosti skoro v každých takýchto štúdiách na svete....... akurát v USA nie ?!?

Josef
30. června • 10:42

Dej odkaz na zdroje informací, podíváme se na to. (Jestli se náhodou nepleteš. Některé studie jsou zaměřeny na něco jiné, než spolehlivost.)

Ginter
30. června • 8:28

Už je vidím v textu. Tabulka by byla na web příliš dlouhá. "Prémiovky" v propadlišti.

Josef
30. června • 9:47
Josef
30. června • 9:57

Je tam mimo jiné také napsáno, cituji:
"Infotainment je nejproblematičtější kategorie. Téměř čtvrtina všech problémů uváděných majiteli nových vozidel se týká infotainmentu. Mezi hlavní stížnosti patří vestavěné rozpoznávání hlasu, Připojení Android Auto / Apple CarPlay; dotykové obrazovky; vestavěné navigační systémy; a připojení Bluetooth®."
Čili automobilka, která necpe tuto "výbavu" do každého auta, je statisticky ve výhodě, protože má méně závad.

McQ
30. června • 10:25

a tvrdíš tedy, že tyto věci mají jen v A/B/M ?
určitě ne, i když nejhorší tablet je prý v Lexusu, ale aspoň funguje na rozdíl od nových VAGů

Josef
30. června • 10:39

Nemají je samozřejmě "jen" ty tři. Ale podívej se, kolik aut (jak velké procento) Škoda je tím třeba vybaveno. A co se týká toho Lexusu a japonců obecně - jsou "pomalejší" a do auta montují to, co funguje a co je vyzkoušené. Ale nejsou v moderností "IN". Některé automobilky to děljí naopak - rychle uvedou "zajímavou" novinku a dokončení testování nechají na zákaznících a podle jejich informací to "doladí". Jsou to čsto prkotiny, ale ve statistice se to projeví - závada jako závada... (z hlediska kvality - neshoda jako neshoda).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
3. července • 15:11

Hele Pepčo, já taky nestavím atomové reaktory, protože to neumím. Proč teda "prémie" strká do těch svých pikslí elektroniku, když to neumí?! ;-)

Josef
12. července • 11:46

LOL, v případě těch Japonců to asi není tím, že to neumí. Je to spíše tím, že jim to myslí "jinak" a to "podivné" ovládání elektroniky s tím úzce souvisí. Já bych měl asi velký problém zvládnout 5000 znaků jejich "písma" jako standard absolventa japonské střední školy (vysokoškoláci těch znaků znají podstatně více). Kdo zvládne něco takového, tak s japonskou elektronikou rozhodně problémy nemá, a proto Japonci to tak asi konstruují a vyrábějí. Na druhou stranu, když tu elektroniku v japonském autě zvládnu já, tak by to měl zvládnout každý. Chce to prostě jinou "logiku" a zvyk, což není nic nepřekontelného. Nic také nebrání koupit si evropské auto a člověk má po "problému". Je to čistě otázka volby. Možná to pochopíš LOL a možná ne. Nic se neděje LOL. Země se točí dál, neřeš ten "problém" s japonskou elektronikou...:-)

Kankunen
30. června • 8:49

Když nepoznáš rozdíl tak to máš pak tak jednoduché.

Ginter
30. června • 8:25

Koukám koukám nebo nevidím dobře ......... BMW, MB a Audi se nezúčastnili????

Josef
30. června • 9:41

Audi má těch bodů 225 a je až za Mercedesem a Volvem.

Nojono
30. června • 21:42

Tak audi poštěváčkům vítr z plachet brát ani nehodlalo. BMW a Mercedes rovněž.

Doporučujeme

Články odjinud