Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli

Za první rok podle údajů od zákazníků některé značky registrují až 160 problémů a reklamací na 100 vyrobených aut.

Předsudky, vyhrazené a těžko vyvratitelné názory jsou pevnou součástí automobilové kultury. Kolikrát jste slyšeli hlášky typu "všechno od F nebrat", nebo "Korejec mi nesmí do baráku"? Mohou za to jistě zkušenost z minulosti, ale i názory našeho okolí a další atributy. Většinou je však promílaným tématem spolehlivost a kvalita výroby produktu.

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

Nová studie agentury J.D. Power hodnotí kvalitu nově vyrobených vozů za poslední rok na základě stížností a reklamací majitelů. Zkoumá prvních 90 dní vlastnictví, kdy se ještě nestihne tolik projevit faktor užívání daného majitele, a problémy se tak týkají spíše kvality výroby a použitých komponentů. Když si totiž přivezete domů zcela nový vůz, každá maličkost, kterou musíte reklamovat už během prvních týdnů, vám radost rozhodně neudělá. Tím spíš, že na konci žebříčku jsou pořádně drahé vozy.

Exaktním údajem je zde počet problému s kvalitou na 100 aut. V letošní zprávě proběhla podstatná rošáda. Japonské automobilky se totiž odsunuly z prvních příček a propadly se i některé německé. Na prvních třech místech totiž trůní značky koncernu Hyundai Kia. S hodnotou 68 vítězí luxusní odnož Genesis, těsně následovaná Kiou a Hyundaiem.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Čtvrté je Porsche se skóre 79. Následuje překvapivě americké trio Ford, Chevrolet a Lincoln. Dá se tak říci, že Detroit v tomto poráží Německo a Japonsko. Například Mercedes-Benz obsadil až 15. příčku z 31 automobilek. Volkswagen a Audi jsou v poslední desítce s více než 100 problémy na 100 aut. 

Studie hovoří o tom, že u takto nových aut, které majitelé od výroby nepoužívají ani rok, je největším problémem infotainment a kvalita provedení elektroniky. Korejci se snaží v této oblasti držet jednoduchosti, proto žebříčku vévodí.

Naopak na složitost systému podle JD Power doplatily značky Volvo, Jaguar a Land Rover, které jsou na posledních třech příčkách. Land Rover dostal skóre nelichotivých 160 problémů na 100 aut.

Pořadí Značka vozu Počet problémů na 100 aut za prvních 90 dní
1. Genesis 68
2. Kia 72
3. Hyundai 74
4. Porsche 79
5. Ford 81
6. Chevrolet 82
7. Lincoln 83
8. Lexus 84
9. Ram 84
10. Nissan 85
11. BMW 87
12. Cadillac 90
13. Mini 90
14. Infiniti 92
15. Mercedes-Benz 92
16. Buick 95
17. Jeep 96
18. Toyota 96
19. Dodge 98
20. Acura 99
21. GMC 99
22. Mazda 100
23. Honda 102
24. Volkswagen 103
25. Audi 105
26. Chrysler 111
27. Mitsubishi 111
28. Subaru 115
29. Volvo 122
30. Jaguar 148
31. Land Rover 160
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků