JD Power 2014: V Německu boduje Porsche i Toyota, na chvostu je Fiat

Průzkum spokojenosti mezi německými zákazníky ovládlo domácí Porsche a japonská Toyota. Audi se nevešlo do první desítky a skončilo za svými hlavními rivaly.
Seznam kapitol
  1. JD Power 2014 Německo
  2. JD Power 2014 Německo: Fotogalerie

Němci vytáhli na první místo Toyotu Avensis těsně následovanou Volkswagenem Touareg. Bronz si shodně rozdělí Porsche Cayenne a Škoda Superb. Naopak chvost žebříčku obsadila Dacia Logan MCV a dobře si nevedlo ani Audi.

Německého průzkumu JD Power 2014 se zúčastnilo zhruba 18 000 motoristů, což už představuje solidní vzorek. Zákazníci tradičně hodnotí spokojenost s automobilem a také se servisem či službami prodejce, provozní náklady, spolehlivost a kvalitu.

Život řidiče | Byznys

JD Power 2014: Nejhorší i nejlepší auta podle Britů jsou...

Nejedná se o  statistiku spolehlivosti, ale spíše o to, jak která značka dovede uspokojit potřeby zákazníků a naplnit jejich očekávání. To se povedlo Toyotě a velmi dobře si vede i česká Škoda. Naopak domácí Audi se zřejmě do vkusu zákazníků moc trefit nedokáže.

I od Dacie asi zákazníci čekali víc. Mezi značkami propadl i Chevrolet a Fiat, kterému se ani jeden model nedostal do první stovky hodnocených. Poslední nelichotivá stá příčka patří Dacii Logan MCV. Horší výsledky zveřejněny už nebyly.

Kromě modelu Roomster se všechny škodovky umístily nad průměrem, který činí 78,8 %. Naproti tomu třeba Audi dokázalo nad průměr dostat jen modely A4, A6 a Q3. Tradičně slabý byl také výsledek modelů BMW X5 a hlavně BMW X1, které je méně oblíbené než Peugeot 308. Propadl i Opel Astra či Ford Focus.

JD Power 2014 Německo: TOP 10 nejlepších značek

1. Porsche (83,5 %)
2. Toyota (81,8 %)
2. Volvo (81,8 %)
4. Mercedes-Benz (81,1 %)
5. Škoda (80,5 %)
6. Mitsubishi (80,0 %)
7. Volkswagen (79,9 %)
8. Mazda (79,4 %)
9. BMW (79,3 %)
10. Kia (79,0 %)

JD Power 2014 Německo: TOP 10 nejlepších modelů

1. Toyota Avensis (84,8 %)
2. Volkswagen Touareg (84,2%)
3. Porsche Cayenne (84,0 %)
3. Škoda Superb (84,0 %)
5. BMW X6 (83,7 %)
6. Kia Sportage (83,6 %)
7. Volvo V70/XC70 (83,3 %)
8. Mitsubishi ASX (82,8 %)
9. Volkswagen Up! (82,5 %)
10. Mercedes-Benz třídy B (82,4 %)

JD Power 2014 Německo: TOP 11 nejhorších modelů

100. Dacia Logan MCV (75,4 %)
99. Ford Galaxy (75,5 %)
98. Chevrolet Spark (75,6 %)
97. Audi TT (75,9 %)
96. Dacia Duster (76,1 %)
93. Opel Astra (76,2 %)
93. Hyundai ix20 (76,2 %)
93. Audi A1 (76,2 %)
92. Citroen C5 (76,3 %)
90. Mitsubishi Colt (76,4 %)
90. Ford Focus (76,4 %)

JD Power 2014 Německo: Vítězové kategorií

Supermini: Volkswagen Up!
Malá auta: Toyota Yaris
Nižší střední třída: Seat Leon
Střední třída: Toyota Avensis
Vyšší střední třída: Volvo V70/XC70
Kompaktní MPV: Opel Meriva
MPV: Mercedes-Benz třídy B
Kompaktní SUV: Kia Sportage
SUV: Volkswagen Touareg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. JD Power 2014 Německo
  2. JD Power 2014 Německo: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků