Jawa začala prodávat vlastní auta

To, co se nejprve zdálo jako vtip, je skutečnost. Tradiční výrobce motocyklů, Jawa, začal prodávat malá auta; dováží je z Itálie a zde je dokončuje. Malá vozidla mohou řídit i děti od 15 let, což uvádí Jawa jako největší výhodu.
Jawa začala prodávat vlastní auta

Ydea 500

Dvoumístný model Ydea 500 připomíná Smart Fortwo, malé vozítko ze skupiny značek Mercedes-Benz. Pod kapotou má naftový motor s objemem 538 ccm o výkonu 4 kW a standardně se dodává s automatickou převodovkou. Je homologován jako moped (hmotnost nepřesahuje 350 kg, max. rychlost 45 km/h), proto ho mohou řídit děti už od 15 let (skupina AM). Ceny začínají na 299 900 Kč.

Výhody dle výrobce:

  • nadstandartní a funkční vnitřní vybavením, motor s novým, účinnějším tlumením hluku
  • vyšší komfort sedadel, velký úložný prostor a prostorná přihrádka
  • průchodnější, dvouválcový Mitsubishi motor s dlouhou životností
  • Ydea - auto splňující vysoké nároky v kategorii lehkých osobních aut
  • elegantní, italský desing s vysokou výrobní kvalitou
  • patří do kategorie lehkých motocyklů
  • s těmito vozy se může jezdit od 15 let s řidičským průkazem skupiny AM
  • zákonné pojištění jako u motocyklů podle obsahu
  • havarijní pojištění 5,04% z pořizovací ceny exkluzivně u České pojišťovny
  • možnost odpočtu DPH 19% (pro plátce DPH)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Roadstar 500

Druhým modelem je Roadstar 500, vůz připomínající další model z produkce Smartu, Roadster - všimněte si podobnosti jmen. Roadstar má pod kapotou benzínový motor 500 ccm o výkonu 15 kW, nabízí místo pro dva cestující a řídit ho můžete už od 17 let (skupina B1). Vůz stojí 385 000 Kč, za textilní střechu připlácíte 32 800 Kč.

Výhody dle výrobce:

  • pohon zadních kol
  • zákonné pojištění v nejnižší sazbě automobilů podle obsahu
  • evropská homologace
  • Roadster s dvěmi místy k sezení
  • nezávislé zavěšení kol (vpředu vzpěra Mc Pherson a vzadu dvojčinně tlumiče)
  • trojúhelníkové řídítka s pružícími vzpěrami a hydraulickými tlumiči nárazu vepředu
  • ocelová paže s pružícími vzpěrami a hydraulickými tlumiči vzadu
  • rámy z nerezavějící oceli
  • karoserie z polyethylenu, barvy: žlutá, modrá, zelená
  • palubní deska a kapota motoru z ABS-termoformy, barvy: žlutá, bílá, modrá, stříbrno-kovová
  • s těmito vozy se může jezdit od 17 let s řidičským průkazem skupiny B1
  • havarijní pojištění 5,04% z pořizovací ceny exkluzivně u České pojišťovny

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ceny obou modelů jsou dost vysoké, Jawa pravděpodobně sází na to, že je mohou řídit už mladí řidiči. Další informace a kompletní ceník najdete na webu výrobce.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků