Jawa King: Ydea 500 po faceliftu (vozítko pro mládež)

Na oficiálním webu Jawa auto se objevily informace o novém, či spíše upraveném modelu Ydea 500 s názvem Jawa King. Účel tohoto pochybného šlechtice je jediný a evidentní - zvrátit množství nepříznivých kritik vůči Ydee, které se zaměřovaly především na spartánskou výbavu základního modelu, který stál (a stojí) nemalých 300 tisíc korun.

Tip: Přečtěte si dřívější článek Jawa začala prodávat vlastní auta.

Situace se však nepatrně zlepšila, protože při zachování ceny se dodává i adekvátní výbava. Není to sice žádný zázrak, ale na druhou stranu už to uvnitř nevypadá jako v armádním tanku (nemuvím o pořádku). Do základu přibyl například dálkově ovládaný centrál, okna v elektrice (je to třídvéřový vůz) či  přední mlhovky. Vyšší verze (za blíže neurčenou cenu) už má i parkovací senzory a rádio s CD. Znatelně se pozměnila i celková vizáž auta, takže současný model vypadá poněkud lépe, než smrtelně vzhlížející Ydea 500.

Jinak vše zůstalo po staru, počínaje vznětovým motůrkem o objemu kolem půl litru s výkonem cca 4 kW, který se na přední kola dostává skrze variátor, možností řídit jej od patnácti let konče. Jawa King se snaží být konkurenceschopnější, což teď určitě je, nicméně na domácí poměry je cena tří set tisíc korun poněkud vysoká i přes všechnu výbavu. Možná zajímavější a levnější alternativou jsou třeba tříkolky Piaggio, ale to už není žádná novinka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků