Jawa King: Ydea 500 po faceliftu (vozítko pro mládež)

Na oficiálním webu Jawa auto se objevily informace o novém, či spíše upraveném modelu Ydea 500 s názvem Jawa King. Účel tohoto pochybného šlechtice je jediný a evidentní - zvrátit množství nepříznivých kritik vůči Ydee, které se zaměřovaly především na spartánskou výbavu základního modelu, který stál (a stojí) nemalých 300 tisíc korun.

Tip: Přečtěte si dřívější článek Jawa začala prodávat vlastní auta.

Situace se však nepatrně zlepšila, protože při zachování ceny se dodává i adekvátní výbava. Není to sice žádný zázrak, ale na druhou stranu už to uvnitř nevypadá jako v armádním tanku (nemuvím o pořádku). Do základu přibyl například dálkově ovládaný centrál, okna v elektrice (je to třídvéřový vůz) či  přední mlhovky. Vyšší verze (za blíže neurčenou cenu) už má i parkovací senzory a rádio s CD. Znatelně se pozměnila i celková vizáž auta, takže současný model vypadá poněkud lépe, než smrtelně vzhlížející Ydea 500.

Jinak vše zůstalo po staru, počínaje vznětovým motůrkem o objemu kolem půl litru s výkonem cca 4 kW, který se na přední kola dostává skrze variátor, možností řídit jej od patnácti let konče. Jawa King se snaží být konkurenceschopnější, což teď určitě je, nicméně na domácí poměry je cena tří set tisíc korun poněkud vysoká i přes všechnu výbavu. Možná zajímavější a levnější alternativou jsou třeba tříkolky Piaggio, ale to už není žádná novinka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků