Jaro: vodou a časem nešetřete, o auto se postarejte

Zima nechala na autech leckdy pořádné stopy. Je třeba se jich včas zbavit, aby nemohly působit dál. Je nejvhodnější čas udělat jarní inventuru.

Na jaře bychom měli vůz pořádně umýt. Především spodek a podběhy, kde se nejvíce usazuje posypová sůl. Obecně se doporučuje ruční mytí. Větší péče technickému stavu neuškodí ani relativně mladším typům aut. Přinejmenším je potřeba zkontrolovat tlak v pneumatikách, přezout, případně i celkově vyvážit kola. Vyplatí se zkontrolovat provozní kapaliny a olej v motoru.

Více práce s autem čeká majitele starších aut. I základem jejich přípravy by mělo být nejdříve pořádné umytí vozu. Zvláštní péči si zaslouží pryžové, plastové i chromové díly, zvýšenou pozornost je pak třeba věnovat i motoru, kde je nutno překontrolovat stav pryžových dílů – jestli neunikají kapaliny, doplnit i jednotlivé náplně chlazení, brzd, posilovače řízení, ostřikovače a baterie. Doporučuje se i prověřit napnutí klínových řemenů. Samotný motor je vhodné omýt, nakonzervovat a promazat vše, co se má.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 18 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků