Jaro: vodou a časem nešetřete, o auto se postarejte

Zima nechala na autech leckdy pořádné stopy. Je třeba se jich včas zbavit, aby nemohly působit dál. Je nejvhodnější čas udělat jarní inventuru.

Na jaře bychom měli vůz pořádně umýt. Především spodek a podběhy, kde se nejvíce usazuje posypová sůl. Obecně se doporučuje ruční mytí. Větší péče technickému stavu neuškodí ani relativně mladším typům aut. Přinejmenším je potřeba zkontrolovat tlak v pneumatikách, přezout, případně i celkově vyvážit kola. Vyplatí se zkontrolovat provozní kapaliny a olej v motoru.

Více práce s autem čeká majitele starších aut. I základem jejich přípravy by mělo být nejdříve pořádné umytí vozu. Zvláštní péči si zaslouží pryžové, plastové i chromové díly, zvýšenou pozornost je pak třeba věnovat i motoru, kde je nutno překontrolovat stav pryžových dílů – jestli neunikají kapaliny, doplnit i jednotlivé náplně chlazení, brzd, posilovače řízení, ostřikovače a baterie. Doporučuje se i prověřit napnutí klínových řemenů. Samotný motor je vhodné omýt, nakonzervovat a promazat vše, co se má.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků