Japonský císař Naruhito dostane speciální Toyotu. Bude to jediný kabriolet Century

Pro nového císaře udělá Toyota cokoliv. Například tak zahodí střechu u své limuzíny Century.

Japonský automobilový trh je plný zajímavostí. Tentokrát však mluvíme o něčem mnohem speciálnějším, než byla třeba Toyota Mark X, jejíž produkce zanedlouho skončí. Nejnovější pozoruhodnost japonského motorismu se týká především nového císaře země vycházejícího slunce Naruhita.

Pro něj má totiž Toyota podle informací deníku The Wall Street Journal chystat speciální limuzínu se stahovací střechou. Dosud jako korunní princ jezdil Naruhito v Rolls-Roycu, po nahrazení svého otce na trůnu císaře Japonska však již bude věrný právě domácí Toyotě. A jelikož vládní představitelé jezdí tradičně v limuzínách Century, očekává se nový kabriolet rovněž na tomto základě.

Toyota se loučí se sportovním sedanem Mark X. Finální edice je poctou 50leté historii

Toyota se loučí se sportovním sedanem Mark X. Finální edice je poctou 50leté historii

Samozřejmě se bude jednat hlavně o přehlídkové vozidlo, ze kterého bude moci císař mávat svým příznivcům. Toyota zatím o vozidle nezmiňuje žádné detailní informace, možná by se ovšem Naruhito dočkal podobného řešení, jaké dříve představil Lexus ve spolupráci s belgickou karosárnou Carat Duchatelet. Upravený Lexus LS 600h L bez střechy v zadní části (v galerii) tehdy sloužil na svatbě monackého knížete Alberta II.

Limuzína Toyota Century, výhradně určená pro japonský trh, je opravdu exkluzivním zbožím. Automobilka za měsíc vyrobí ručně jen 50 kusů a cenovky začínají v přepočtu na 4 milionech korun. Model má pod kapotou hybridní jednotku kombinující elektromotor a pětilitrový osmiválec pro celkový výkon 317 kW (431 koní).

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Ve speciální verzi Century si přitom jezdí i samotný prezident Toyoty, který používá jako transport sportovní variantu GRMN. O širší produkci této specifikace se zatím spekuluje. Přiostřená limuzína s agresivnějším vzezřením, podtrženým většími koly či spoilerem na zádi je však na japonských silnicích bezesporu nepřehlédnutelnou zajímavostí.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků