Japonský císař Naruhito dostane speciální Toyotu. Bude to jediný kabriolet Century

Pro nového císaře udělá Toyota cokoliv. Například tak zahodí střechu u své limuzíny Century.

Japonský automobilový trh je plný zajímavostí. Tentokrát však mluvíme o něčem mnohem speciálnějším, než byla třeba Toyota Mark X, jejíž produkce zanedlouho skončí. Nejnovější pozoruhodnost japonského motorismu se týká především nového císaře země vycházejícího slunce Naruhita.

Pro něj má totiž Toyota podle informací deníku The Wall Street Journal chystat speciální limuzínu se stahovací střechou. Dosud jako korunní princ jezdil Naruhito v Rolls-Roycu, po nahrazení svého otce na trůnu císaře Japonska však již bude věrný právě domácí Toyotě. A jelikož vládní představitelé jezdí tradičně v limuzínách Century, očekává se nový kabriolet rovněž na tomto základě.

Toyota se loučí se sportovním sedanem Mark X. Finální edice je poctou 50leté historii

Toyota se loučí se sportovním sedanem Mark X. Finální edice je poctou 50leté historii

Samozřejmě se bude jednat hlavně o přehlídkové vozidlo, ze kterého bude moci císař mávat svým příznivcům. Toyota zatím o vozidle nezmiňuje žádné detailní informace, možná by se ovšem Naruhito dočkal podobného řešení, jaké dříve představil Lexus ve spolupráci s belgickou karosárnou Carat Duchatelet. Upravený Lexus LS 600h L bez střechy v zadní části (v galerii) tehdy sloužil na svatbě monackého knížete Alberta II.

Limuzína Toyota Century, výhradně určená pro japonský trh, je opravdu exkluzivním zbožím. Automobilka za měsíc vyrobí ručně jen 50 kusů a cenovky začínají v přepočtu na 4 milionech korun. Model má pod kapotou hybridní jednotku kombinující elektromotor a pětilitrový osmiválec pro celkový výkon 317 kW (431 koní).

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Ve speciální verzi Century si přitom jezdí i samotný prezident Toyoty, který používá jako transport sportovní variantu GRMN. O širší produkci této specifikace se zatím spekuluje. Přiostřená limuzína s agresivnějším vzezřením, podtrženým většími koly či spoilerem na zádi je však na japonských silnicích bezesporu nepřehlédnutelnou zajímavostí.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků