Japonsko zakázalo prodej Mitsubishi kvůli lživým údajům o spotřebě

Japonsko zakázalo prodej Mitsubishi kvůli lživým údajům o spotřebě

Japonské ministerstvo dopravy nařídilo zastavit prodej osmi modelů automobilky Mitsubishi na domácím trhu, neboť vyšetřování odhalilo další švindlování s údaji o spotřebě. Prodávané modely uváděly nižší spotřebu paliva, než jakou mají ve skutečnosti. Ale ne ve skutečnosti na silnici, nýbrž při měření v laboratoři.

Některé modely, mezi nimi i Pajero a Outlander, mají v průměru o 4,2 % lepší udávanou spotřebu než jakou naměřili vyšetřovatelé v laboratoři. Největší rozdíl u zkoušeného auta byl 8,8 %. Prodej postižených modelů bude zastaven několik týdnů.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Mitsubishi bude muset kromě pokut také uhradit kompenzace majitelům, celkově se odhaduje, že tento další skandál ohledně údajů o spotřebě vyjde Mitsubishi na zhruba 68 milionů dolarů.

Je to již druhý případ této japonské automobilky. Na začátku roku se ukázalo, že Mitsubishi švindlovalo s údaji o spotřebě už od roku 1991 a automobilku to položilo. Do hry vstoupil Nissan, který ve značce koupil 34% tržní podíl a fakticky ji ovládl.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků