Japonsko zakázalo prodej Mitsubishi kvůli lživým údajům o spotřebě

Japonsko zakázalo prodej Mitsubishi kvůli lživým údajům o spotřebě

Japonské ministerstvo dopravy nařídilo zastavit prodej osmi modelů automobilky Mitsubishi na domácím trhu, neboť vyšetřování odhalilo další švindlování s údaji o spotřebě. Prodávané modely uváděly nižší spotřebu paliva, než jakou mají ve skutečnosti. Ale ne ve skutečnosti na silnici, nýbrž při měření v laboratoři.

Některé modely, mezi nimi i Pajero a Outlander, mají v průměru o 4,2 % lepší udávanou spotřebu než jakou naměřili vyšetřovatelé v laboratoři. Největší rozdíl u zkoušeného auta byl 8,8 %. Prodej postižených modelů bude zastaven několik týdnů.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Mitsubishi bude muset kromě pokut také uhradit kompenzace majitelům, celkově se odhaduje, že tento další skandál ohledně údajů o spotřebě vyjde Mitsubishi na zhruba 68 milionů dolarů.

Je to již druhý případ této japonské automobilky. Na začátku roku se ukázalo, že Mitsubishi švindlovalo s údaji o spotřebě už od roku 1991 a automobilku to položilo. Do hry vstoupil Nissan, který ve značce koupil 34% tržní podíl a fakticky ji ovládl.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků