Japonské žihadlo

V pondělí 4. září proběhla v pražském hotelu Mövenpick prezentace třech nových modelů automobilky Toyota. Kromě modelů Avensis a RAV4, ke kterým se vrátíme později, byl na český trh uveden model Yaris s motorem o obsahu 1.3 litru.
Japonské žihadlo
V pondělí 4. září proběhla v pražském hotelu Mövenpick prezentace třech nových modelů automobilky Toyota. Kromě modelů Avensis a RAV4, ke kterým se vrátíme později, byl na český trh uveden model Yaris s motorem o obsahu 1.3 litru.

Nová 1.3 se zařadila vedle dosavadního motoru o obsahu 1.0. Tento motor je již dobře známý z většího rodinného vozu Yaris Verso a nedávno získal cenu v soutěži Motor roku 2000 v kategorii jednotek s objemem do 1,4 I. Vůz Toyota Yaris 1.3 navíc vyjíždí za zákazníky s nebývale rozsáhlou výbavou Linea Luna. Ta standardně obsahuje ABS, kvalitnější audiosoupravu a větší kola s pneumatikami 175/65 R 14. Zvnějšku se Yaris 1.3 odlišuje nárazníky lakovanými v barvě karoserie.

Současně s tím bude k mání omezená exkluzívní série Stinger, což v překladu znamená žihadlo. Charakteristickým znakem modelu Yaris Stinger je černá barva a doplňková výbava zahrnující například kola z lehké slitiny, přední a střešní spoiler, boční prahové listy, mlhové světlomety, nebo kouřová okna. Model je v nabídce jak ve verzi s motorem 1,3 litru, tak i s motorem o objemu 1,0 litr.

Stejně jako menší čtyřválec 1.0 má i nový motor 1.3 nejmodernější konstrukci. Kromě efektivního šestnáctiventilového rozvodu DOHC se pyšní i mnohokrát oceněným systémem proměnného časování ventilů VVT-i. Ten byl původně vyvinut pro sportovní a luxusní automobily a postupně jsou jím vybavovány všechny benzinové motory Toyota.

Předností Yarisu 1.3 jsou dynamické vlastnosti. Největší rychlost činí 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne jen za 12,1 s. Přitom zůstala zachována nízká spotřeba benzínu. Při jízdě mimo město si podle přísné evropské normy Yaris 1.3 vystačí s rovnými 5 l na 100 km, ve městě spotřeba stoupne jen k 7,7 l a v kombinovaném režimu vůz vyžaduje pouze 6,0 l benzinu, což je vzhledem k výkonu motoru jedna z nejlepších hodnot ve třídě.

Za základní třídveřové provedení Toyoty Yaris s litrovým motorem zaplatíte 289 900,- Kč. Na vrcholu nabídky stojí pětidvéřové provedení s motorem 1.3 za 385 000,- Kč V případě, že zvolíte provedení Stinger, musíte k ceně připočítat dalších cca 60 000,-.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků