Japonské žihadlo

V pondělí 4. září proběhla v pražském hotelu Mövenpick prezentace třech nových modelů automobilky Toyota. Kromě modelů Avensis a RAV4, ke kterým se vrátíme později, byl na český trh uveden model Yaris s motorem o obsahu 1.3 litru.
Japonské žihadlo
V pondělí 4. září proběhla v pražském hotelu Mövenpick prezentace třech nových modelů automobilky Toyota. Kromě modelů Avensis a RAV4, ke kterým se vrátíme později, byl na český trh uveden model Yaris s motorem o obsahu 1.3 litru.

Nová 1.3 se zařadila vedle dosavadního motoru o obsahu 1.0. Tento motor je již dobře známý z většího rodinného vozu Yaris Verso a nedávno získal cenu v soutěži Motor roku 2000 v kategorii jednotek s objemem do 1,4 I. Vůz Toyota Yaris 1.3 navíc vyjíždí za zákazníky s nebývale rozsáhlou výbavou Linea Luna. Ta standardně obsahuje ABS, kvalitnější audiosoupravu a větší kola s pneumatikami 175/65 R 14. Zvnějšku se Yaris 1.3 odlišuje nárazníky lakovanými v barvě karoserie.

Současně s tím bude k mání omezená exkluzívní série Stinger, což v překladu znamená žihadlo. Charakteristickým znakem modelu Yaris Stinger je černá barva a doplňková výbava zahrnující například kola z lehké slitiny, přední a střešní spoiler, boční prahové listy, mlhové světlomety, nebo kouřová okna. Model je v nabídce jak ve verzi s motorem 1,3 litru, tak i s motorem o objemu 1,0 litr.

Stejně jako menší čtyřválec 1.0 má i nový motor 1.3 nejmodernější konstrukci. Kromě efektivního šestnáctiventilového rozvodu DOHC se pyšní i mnohokrát oceněným systémem proměnného časování ventilů VVT-i. Ten byl původně vyvinut pro sportovní a luxusní automobily a postupně jsou jím vybavovány všechny benzinové motory Toyota.

Předností Yarisu 1.3 jsou dynamické vlastnosti. Největší rychlost činí 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne jen za 12,1 s. Přitom zůstala zachována nízká spotřeba benzínu. Při jízdě mimo město si podle přísné evropské normy Yaris 1.3 vystačí s rovnými 5 l na 100 km, ve městě spotřeba stoupne jen k 7,7 l a v kombinovaném režimu vůz vyžaduje pouze 6,0 l benzinu, což je vzhledem k výkonu motoru jedna z nejlepších hodnot ve třídě.

Za základní třídveřové provedení Toyoty Yaris s litrovým motorem zaplatíte 289 900,- Kč. Na vrcholu nabídky stojí pětidvéřové provedení s motorem 1.3 za 385 000,- Kč V případě, že zvolíte provedení Stinger, musíte k ceně připočítat dalších cca 60 000,-.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků