Japonské žihadlo

V pondělí 4. září proběhla v pražském hotelu Mövenpick prezentace třech nových modelů automobilky Toyota. Kromě modelů Avensis a RAV4, ke kterým se vrátíme později, byl na český trh uveden model Yaris s motorem o obsahu 1.3 litru.
Japonské žihadlo
V pondělí 4. září proběhla v pražském hotelu Mövenpick prezentace třech nových modelů automobilky Toyota. Kromě modelů Avensis a RAV4, ke kterým se vrátíme později, byl na český trh uveden model Yaris s motorem o obsahu 1.3 litru.

Nová 1.3 se zařadila vedle dosavadního motoru o obsahu 1.0. Tento motor je již dobře známý z většího rodinného vozu Yaris Verso a nedávno získal cenu v soutěži Motor roku 2000 v kategorii jednotek s objemem do 1,4 I. Vůz Toyota Yaris 1.3 navíc vyjíždí za zákazníky s nebývale rozsáhlou výbavou Linea Luna. Ta standardně obsahuje ABS, kvalitnější audiosoupravu a větší kola s pneumatikami 175/65 R 14. Zvnějšku se Yaris 1.3 odlišuje nárazníky lakovanými v barvě karoserie.

Současně s tím bude k mání omezená exkluzívní série Stinger, což v překladu znamená žihadlo. Charakteristickým znakem modelu Yaris Stinger je černá barva a doplňková výbava zahrnující například kola z lehké slitiny, přední a střešní spoiler, boční prahové listy, mlhové světlomety, nebo kouřová okna. Model je v nabídce jak ve verzi s motorem 1,3 litru, tak i s motorem o objemu 1,0 litr.

Stejně jako menší čtyřválec 1.0 má i nový motor 1.3 nejmodernější konstrukci. Kromě efektivního šestnáctiventilového rozvodu DOHC se pyšní i mnohokrát oceněným systémem proměnného časování ventilů VVT-i. Ten byl původně vyvinut pro sportovní a luxusní automobily a postupně jsou jím vybavovány všechny benzinové motory Toyota.

Předností Yarisu 1.3 jsou dynamické vlastnosti. Největší rychlost činí 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne jen za 12,1 s. Přitom zůstala zachována nízká spotřeba benzínu. Při jízdě mimo město si podle přísné evropské normy Yaris 1.3 vystačí s rovnými 5 l na 100 km, ve městě spotřeba stoupne jen k 7,7 l a v kombinovaném režimu vůz vyžaduje pouze 6,0 l benzinu, což je vzhledem k výkonu motoru jedna z nejlepších hodnot ve třídě.

Za základní třídveřové provedení Toyoty Yaris s litrovým motorem zaplatíte 289 900,- Kč. Na vrcholu nabídky stojí pětidvéřové provedení s motorem 1.3 za 385 000,- Kč V případě, že zvolíte provedení Stinger, musíte k ceně připočítat dalších cca 60 000,-.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků