Japonské mosty budou vyrábět elektřinu ve velkém

16 komentářů

Markus
16. června • 15:55

Navrhuji českou cestu. Každý řidič co pojede po mostě vyhodí z okna korunu. Efekt pro provozovatele mostu i dopravních prostředků bude stejný, na rozdíl od japonského systému budou ale téměř nulové provozní náklady samotného systému, stačí sběrač mincí.

Paegas
16. června • 21:34

Nevím jak ty, ale já nerad čekám několikakilometrovou zácpu a můžeš se vsadit, že na hodně rušném mostě v Japonsku bys ji jednodušše vytvořil.. Navíc řeči chytráků "na co korunu, tak málo se nevyplatí vybírat" bych taky nechtěl neustále poslouchat..

Alex..
18. června • 22:25

Česká cesta..to jsou jako dementní příspěvky? :-D:-D

Honza
16. června • 14:30

Hezke, jen jeste vymyslet, jak to zapojit do rozvodne site tak, aby to fungovalo. Do te doby to bude jen stejny nesmysl, jako vetrniky.

Petrik_CZ
16. června • 12:29

indukcni systemy brzdi auta, cimz zvysuji spotrebu, pokud bude ten most ybrovat vice, bude to rovnez zpusobovat vetsi spotrebu paliva..

Radek Ondrášík
16. června • 21:55

Proč by měl ten most vibrovat více? Celý systém funguje na současných mostech, které vlivem jízdy vozů vibrují samy od sebe i nyní. Vibruje prostě každý most. A právě tyto vibrace se mění na elektřinu výše uvedenými způsoby. Nejde tu o to, že by začali stavět nějaké vibrující mosty, ale o to, že indukční systémy dají na současné mosty.Otázkou pouze je, zda celý systém nebude ve finále dražší, než to, co přinese. O současném projektu píšou, že noční provoz je schopen pokrýt spotřebu osvětlení daného mostu. Což není špatné.

Paegas
16. června • 21:37

Opravdu? O kolik si myslíte, že se zvedne spotřeba např. u auta se spotřebou 9l/100km, pokud bude most nepatrně více vibrovat po dobu přejetí mostu? Benzín ti za poslední půl rok zdraží o 10kč / l a tebe zajímají nepatrné vibrace na několika desítkách metrů :-D jak se tak říká - musí se stěžovat na vše co je nové či čemu nerozumím nebo se nám zdá zbytečné, že?

Anonymizovaný
16. června • 15:13

Spotrebu si ale zaplati majtel auta, takze prevadzkovatela takehoto systemu to prdedsa nemusi zaujimat.

Kooumeles
16. června • 9:48

bylo by super, kdyby necim podobnym byly potazeny dalnice, silnice, mosty......ono v nanotech. je budoucnost

Paegas
16. června • 21:39

Ano to je pravda, obávám se, že od toho jsme ještě hodně daleko :-(

pepa
16. června • 8:46

V clansku chybi jedna mala zbytecna informace ......
JAK to chteji delat ?????

petr
16. června • 9:08

Nevím jak je to na tom mostě, ale jde to udělat pomocí elektoormagnetické indukce, viz
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetick%C3%A1_indukce
A takhle to vypadá v praxi:
http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?107113-faraday-star-svitilna-bez-baterie

Radek Ondrášík
16. června • 8:57

Co jak chtějí dělat? Oni už to dělají. Je to podobný princip, jaký se používá např. u hodinek, které dokáží nabíjet svou baterku tím, že hodinky vibrují pohybem ruky apod. Jen je to ve větším. Jendoduše vibrace se přenášejí do zařízení, které umí převést tento pohyb na elektřinu.

Petr1968
16. června • 8:28

:-D:-D:-D A milion větrníků nahradí Temelín

Paegas
16. června • 21:31

Nikdo neporovnává most vs. temelín. Jde o to, že pokud takovýhle vychytávek bude dostatek a nebudem jen slepě koukat po nukleární energie, vede cesta mnoha způsoby. Rozhodně je blbost postavit jednu elektrárnu a pak se nestarat, pokud nebude stačit vrazit desítky miliard do další.

jogurt
17. června • 0:32

Věřím, že to v japonsku půjde. V E a USa těžko, protože by majitelé energie (řidiči) pravděpodobně žalovali mostní elektrárnu za krádež jejich energie.

Doporučujeme

Články odjinud