Japonské automobilky zažívají zlaté časy

Není to tak dávno, co se kde kdo oháněl pořekadlem „Japonec na konec”. Jenže doby se mění a japonské vozy si vypracovaly za poslední léta výborné renomé pro svou spolehlivost, kvalitu, užitnou hodnotu a vcelku příznivou cenu.

Díky pilné práci se navíc dokázaly prosadit na všech důležitých trzích, kde hrají často první housle.

Největší automobilka Toyota prodala za měsíc duben-červen 2,16 mil. automobilů. Pokud započítáme i vozy Daihatsu, pak produkce koncernu dosáhla 2,48 mil. automobilů při tržbách 42,5 mld. eur.

Honda prodala za stejné období 946 tis. vozů, což představuje nárůst o 5,6 procenta. Honda ovšem trochu ztratila v prodejích motocyklů, když prodala 2,25 mil. kusů. To vše při tržbách 18 mld. eur.

Nissan po delší době stagnace konečně ohlásil zlepšení. 875 tis. prodaných vozů představuje nárůst prodejů o 5,6 procenta při tržbách 15 mld. eur. Jak to tak vypadá, ozdravná kůra se vyplatila a Nissan je z nejhoršího venku.

Automobilka Mitsubishi prodala 335 tis. vozů, což představuje nárůst 14 procent. Tržby pak dosáhly 3,9 mld. eur.

Jedinou významnější automobilkou, která již zveřejnila své výsledky a nevykázala nárůst je Subaru. Tato automobilka prodala jen 120 tis. vozů, což představuje pokles prodejů o 3,5 procenta při tržbách ve výši 1,9 mld. eur. Automobilka ovšem uvádí na trh novou generaci modelu Impreza, která má situaci opět zlepšit.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků