Japonské automobilky se jen těžko vzpamatovávají ze šoku

Japonské automobilky se jen těžko vzpamatovávají ze šoku

Toyota zcela jistě neobnoví v pondělí výrobu ve všech svých závodech v Japonsku. Mitsubishi je na tom stejně, neobnoví ji zcela jistě do středy. Následují tak automobilky Honda a Nissan, které oznámily podobná opatření již dříve.

Toyota vyrábí v Japonsku čtyřicet pět procent svých automobilů. Podle představitelů společnosti ale automobilka neobnoví výrobu, dokud nebude zajištěna bezpečnost na pracovištích. Na rozdíl od Hondy, jejíž jeden dělník při zemětřesení zemřel, však v Toyotě nebyl žádný zaměstnanec ani zraněn.

Automobilky zastavily výrobu i kvůli tomu, aby jejich zaměstnanci mohli vyhledat své nejbližší. Mnozí lidé jsou v severní oblasti Japonska, kde se postižené závody nacházejí, stále nezvěstní a telefonní spojení nefunguje.

Toyota plánovala vyrobit v tomto roce v Japonsku 3,89 milionu aut (včetně nákladních vozů Hino a minivozů Daihatsu). Je to o čtyři procenta méně než v roce 2010, ale stále to reprezentuje téměř polovinu celkové produkce – ta by měla činit 8,69 milionu vozů.

Představitelé postižených automobilek se obávají, jaké škody ještě v jednotlivých závodech objeví. Navíc musí zajistit dodávky dílů od jednotlivých externích výrobců a dodavatelů.

Automobilkám Mazda a Suzuki se katastrofa vyhnula, protože jejich závody leží v jiných částech Japonska. Ale i ony mohou být v nejbližších dnech postiženy výpadky dodávek dílů potřebných k výrobě vozů. 

Klepněte pro větší obrázek

 

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 1 příspěvek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků