Japonské automobilky se jen těžko vzpamatovávají ze šoku

Toyota zcela jistě neobnoví v pondělí výrobu ve všech svých závodech v Japonsku. Mitsubishi je na tom stejně, neobnoví ji zcela jistě do středy. Následují tak automobilky Honda a Nissan, které oznámily podobná opatření již dříve.

Toyota vyrábí v Japonsku čtyřicet pět procent svých automobilů. Podle představitelů společnosti ale automobilka neobnoví výrobu, dokud nebude zajištěna bezpečnost na pracovištích. Na rozdíl od Hondy, jejíž jeden dělník při zemětřesení zemřel, však v Toyotě nebyl žádný zaměstnanec ani zraněn.

Automobilky zastavily výrobu i kvůli tomu, aby jejich zaměstnanci mohli vyhledat své nejbližší. Mnozí lidé jsou v severní oblasti Japonska, kde se postižené závody nacházejí, stále nezvěstní a telefonní spojení nefunguje.

Toyota plánovala vyrobit v tomto roce v Japonsku 3,89 milionu aut (včetně nákladních vozů Hino a minivozů Daihatsu). Je to o čtyři procenta méně než v roce 2010, ale stále to reprezentuje téměř polovinu celkové produkce – ta by měla činit 8,69 milionu vozů.

Představitelé postižených automobilek se obávají, jaké škody ještě v jednotlivých závodech objeví. Navíc musí zajistit dodávky dílů od jednotlivých externích výrobců a dodavatelů.

Automobilkám Mazda a Suzuki se katastrofa vyhnula, protože jejich závody leží v jiných částech Japonska. Ale i ony mohou být v nejbližších dnech postiženy výpadky dodávek dílů potřebných k výrobě vozů. 

Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků