Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Společnosti Subaru, Mazda a Toyota se po dlouhém váhání pozvolna přidávají ke zbytku světa a posilují své postavení v segmentu elektromobilů.
Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Není to tak dávno, kdy se Toyota chlubila intenzivní prací na pohonu pomocí vodíkových palivových článků. Nyní však výrobce svůj postoj přehodnotil a hodlá se kromě hybridů více zaměřit také na běžné elektromobily. Do segmentu ale chtějí ve velkém vstoupit i další značky. Mazda plánuje představení prvního elektromobilu v roce 2019, od Subaru se jej dočkáme o dva roky později.

„Průmysl se mění a na elektromobily se zaměřuje více než kdy předtím,“ uvedl Yasuyuki Yoshinaga, ředitel Fuji Heavy Industries, vlastníka Subaru.

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Ve srovnání s konkurencí byl vstup těchto tří automobilek do segmentu elektromobilů váhavější. Do nedávné doby Subaru nabízelo jediný hybridně poháněný vůz, avšak v modelové nabídce pro rok 2017 už jej nenajdete. Zkrátka o něj nebyl zájem. Ani nabídka Mazdy není příliš pestrá — značka aktuálně nabízí pouze hybridní provedení Mazdy 3 a to pouze v Japonsku.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Fuji Heavy Industries je v alianci také s Mazdou, dá se předpokládat, že v blízké době dojde u Toyoty, Mazdy a Subaru ke spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků