Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Společnosti Subaru, Mazda a Toyota se po dlouhém váhání pozvolna přidávají ke zbytku světa a posilují své postavení v segmentu elektromobilů.
Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Není to tak dávno, kdy se Toyota chlubila intenzivní prací na pohonu pomocí vodíkových palivových článků. Nyní však výrobce svůj postoj přehodnotil a hodlá se kromě hybridů více zaměřit také na běžné elektromobily. Do segmentu ale chtějí ve velkém vstoupit i další značky. Mazda plánuje představení prvního elektromobilu v roce 2019, od Subaru se jej dočkáme o dva roky později.

„Průmysl se mění a na elektromobily se zaměřuje více než kdy předtím,“ uvedl Yasuyuki Yoshinaga, ředitel Fuji Heavy Industries, vlastníka Subaru.

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Ve srovnání s konkurencí byl vstup těchto tří automobilek do segmentu elektromobilů váhavější. Do nedávné doby Subaru nabízelo jediný hybridně poháněný vůz, avšak v modelové nabídce pro rok 2017 už jej nenajdete. Zkrátka o něj nebyl zájem. Ani nabídka Mazdy není příliš pestrá — značka aktuálně nabízí pouze hybridní provedení Mazdy 3 a to pouze v Japonsku.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Fuji Heavy Industries je v alianci také s Mazdou, dá se předpokládat, že v blízké době dojde u Toyoty, Mazdy a Subaru ke spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků