Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Společnosti Subaru, Mazda a Toyota se po dlouhém váhání pozvolna přidávají ke zbytku světa a posilují své postavení v segmentu elektromobilů.
Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Není to tak dávno, kdy se Toyota chlubila intenzivní prací na pohonu pomocí vodíkových palivových článků. Nyní však výrobce svůj postoj přehodnotil a hodlá se kromě hybridů více zaměřit také na běžné elektromobily. Do segmentu ale chtějí ve velkém vstoupit i další značky. Mazda plánuje představení prvního elektromobilu v roce 2019, od Subaru se jej dočkáme o dva roky později.

„Průmysl se mění a na elektromobily se zaměřuje více než kdy předtím,“ uvedl Yasuyuki Yoshinaga, ředitel Fuji Heavy Industries, vlastníka Subaru.

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Velká Británie na elektromobilech nešetří. Podpoří je 12 miliardami

Ve srovnání s konkurencí byl vstup těchto tří automobilek do segmentu elektromobilů váhavější. Do nedávné doby Subaru nabízelo jediný hybridně poháněný vůz, avšak v modelové nabídce pro rok 2017 už jej nenajdete. Zkrátka o něj nebyl zájem. Ani nabídka Mazdy není příliš pestrá — značka aktuálně nabízí pouze hybridní provedení Mazdy 3 a to pouze v Japonsku.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Fuji Heavy Industries je v alianci také s Mazdou, dá se předpokládat, že v blízké době dojde u Toyoty, Mazdy a Subaru ke spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků