Japonské a jihokorejské vozy nejspolehlivějšími

Prudký propad u Porsche a drtivý úspěch asiatů. To jsou výsledky americké ankety časopisu Consumer Reports.
Japonské a jihokorejské vozy nejspolehlivějšími

Zúčastnilo se jí 1,4 milionu čtenářů tohoto magazínu, kteří si během předchozích tří let pořídili nové auto, přičemž se bral v potaz seznam konkrétních potenciálních potíží, spojených s provozem vozu. Výsledky jsou pro Evropana v některých ohledech překvapivé, posuďte sami. Výzkum se týkal konkrétních modelů nabízených na americkém trhu a vysoký počet respondentů do značné míry potvrzuje jistou relevanci jeho výsledků.

Výrobky japonských a jihokorejských automobilek byly vyhodnoceny jako nejspolehlivější, přičemž rekordmanem se staly vozy Scion, patřící do impéria Toyoty a mířící k mladým zákazníkům. Ačkoli většina výrobců luxusních aut zaznamenala jisté zlepšení pověsti, první desítku opanovaly výrobci „běžných“ vozů. Do skupiny velkých hráčů patří opět Acura na druhém a Lexus na pátém místě, silnou pětku doplňují Honda na třetím a Toyota na čtvrtém místě.

Ačkoli Mercedes-Benz od loňska zaznamenal jisté zlepšení své reputace v ohledu ke spolehlivosti, ale žádný z jeho modelů se ve zmíněném průzkumu neumístil lépe než v průměru. Také Audi se zlepšuje, dvě třetiny z jeho modelů dopadly v průměru či mírném nadprůměru, Volkswagen dopadl ještě o něco lépe, ale modely Passat, Touareg a Eos byly hodnoceny jako podprůměrné. I BMW zaznamenalo zlepšení pověsti, když se většina verzí trojkové a pětkové řady dostala nad průměr, podobně jako „šestky“. Naopak Porsche kupodivu zaznamenalo meziroční propad o plných deset příček, což je pro stuttgartského výrobce jistě důvod k zamyšlení..

Nejlépe z detroitské „velké trojky“ dopadl Ford, jehož značka Lincoln skončila na velmi slušném jedenáctém místě. Podle výsledků ankety je většina z amerických osobáků Ford kvalitativně srovnatelná s japonskými výrobky, celkové hodnocení koncernu FMC však utrpělo díky jeho SUV a pick-upům. Koncern General Motors dopadl o poznání hůře, jeho nejlepší značka Buick si musela vystačit až s osmnáctou pozicí. Zhruba čtvrtina z produktů GM obsadila příčky hluboko pod průměrem. A nejhůře dopadl Chrysler, neboť dvě třetiny z jeho výrobků nepřekročily ve statistice hranici průměru.   

Vůbec nejhůře hodnoceným modelem celé statistiky se stal kabriolet Chrysler Sebring, který vykazuje trojnásobné množství poruch než je průměr. Naopak nejspolehlivějším autem se jeví malý kombík Scion xD, jenž zaznamenal pouhou pětinu závad ve srovnání s průměrnou hodnotou.  

Klepněte pro větší obrázek
Scion xD
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků