Japonská Toyota vykastrovala ostrý GR Yaris. Má jen 118 koní a převodovku CVT

Toyota představila v Japonsku další dvě verze modelu GR Yaris. Jedna je velmi domestikovaná a druhá připravená závodit.

Toyota před nedávnem představila jeden z nejzajímavějších ostrých hatchbacků poslední dekády. Model GR Yaris s kořeny v motorsportu má šestnáctistovku o výkonu 261 koní, pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku. Stále omílaná klišé o kapesních raketách tak Japonci s tímto modelem vytesali do skály.

Ostrá Toyota GR Yaris dorazila do Česka. Na nic nečekejte, má být hned vyprodaná

Ostrá Toyota GR Yaris dorazila do Česka. Na nic nečekejte, má být hned vyprodaná

Nyní se ale na domácím trhu objevila další verze, která sice jako hot-hatch vypadá, ale pod kapotou je výrazně umírněná. Model GR Yaris RSA je totiž beránek v rouše vlčím. Pod kapotou má tříválcovou patnáctistovku o maximálním výkonu 118 koní, která pohání pouze přední kola.

O přenos výkonu se stará převodovka Direct-Shift CVT s možností řazení deseti virtuálních stupňů pomocí páček pod volantem. Vedle tohoto značně zkroceného modelu má ale japonská Toyota k mání i další zajímavou verzi RCA, která vychází z původního ostrého hatchbacku a je připravena na závodní úpravy.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

RCA sdílí techniku s výchozím modelem GR Yaris (v Japonsku známý pod označením RZA), ale šetří hmotnost odebíráním prvků, které nejsou nezbytně nutné. Nenajdete tu třeba infotainment. Výsledkem je tedy téměř závodní náčiní. Obě tyto verze jsou určeny pouze pro japonský trh. Nevylučuje se ale, že se ostrouhaná verze sportovního Yarisu s konvenčním pohonem objeví i u nás. Toyota tento krok učinila již v minulosti s modelem Yaris GR Sport.

Galerie doplněna o evropskou verzi vozu.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 52 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků