Toyota před nedávnem představila jeden z nejzajímavějších ostrých hatchbacků poslední dekády. Model  GR Yaris  s kořeny v motorsportu má šestnáctistovku o výkonu 261 koní, pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku. Stále omílaná klišé o kapesních raketách tak Japonci s tímto modelem vytesali do skály. Toyota

Toyota před nedávnem představila jeden z nejzajímavějších ostrých hatchbacků poslední dekády. Model GR Yaris s kořeny v motorsportu má šestnáctistovku o výkonu 261 koní, pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku. Stále omílaná klišé o kapesních raketách tak Japonci s tímto modelem vytesali do skály. | Toyota

Nyní se ale na domácím trhu objevila další zajímavá verze, která sice jako ostrý hatchback vypadá, ale pod kapotou je poněkud domestikovaná. Model označený  GR Yaris  RSA je totiž beránek v rouše vlčím. Pod kapotou má tříválcovou patnáctistovku o maximálním výkonu 118 koní, která pohání pouze přední kola. Toyota

Nyní se ale na domácím trhu objevila další zajímavá verze, která sice jako ostrý hatchback vypadá, ale pod kapotou je poněkud domestikovaná. Model označený GR Yaris RSA je totiž beránek v rouše vlčím. Pod kapotou má tříválcovou patnáctistovku o maximálním výkonu 118 koní, která pohání pouze přední kola. | Toyota

O přenos výkonu se stará převodovka Direct-Shift CVT s možností řazení deseti virtuálních stupňů pomocí pádel pod volantem. Vedle tohoto značně zkroceného modelu má ale japonská Toyota k mání i další zajímavou verzi RCA, která vychází z původního ostrého hatchbacku a je připravena na závodní úpravy. Toyota

O přenos výkonu se stará převodovka Direct-Shift CVT s možností řazení deseti virtuálních stupňů pomocí pádel pod volantem. Vedle tohoto značně zkroceného modelu má ale japonská Toyota k mání i další zajímavou verzi RCA, která vychází z původního ostrého hatchbacku a je připravena na závodní úpravy. | Toyota

RCA sdílí techniku s výchozím modelem GR Yaris (v Japonsku známý pod označením RZA), ale šetří váhu odebíráním prvků, které nejsou nutné pro řízení. Nenajdete tu tak třeba infotainment. Výsledkem je tedy téměř závodní náčiní. Obě tyto verze jsou určeny pouze pro japonský trh.  Toyota

RCA sdílí techniku s výchozím modelem GR Yaris (v Japonsku známý pod označením RZA), ale šetří váhu odebíráním prvků, které nejsou nutné pro řízení. Nenajdete tu tak třeba infotainment. Výsledkem je tedy téměř závodní náčiní. Obě tyto verze jsou určeny pouze pro japonský trh.  | Toyota

Pro hot hatch GR Yaris už totiž české zastoupení Toyoty spouští předprodej a dozvídáme se oficiální cenu. Naštvaný Yaris odvozený z rallye začíná na  899.000 Kč . Toyota

Pro hot hatch GR Yaris už totiž české zastoupení Toyoty spouští předprodej a dozvídáme se oficiální cenu. Naštvaný Yaris odvozený z rallye začíná na 899.000 Kč. | Toyota

V lednu proběhlo  oficiální představení , v březnu jsme pokukovali po  německých cenách  a teď nekompromisní vrchol nabídky Toyoty Yaris přijíždí také k nám. Toyota

V lednu proběhlo oficiální představení, v březnu jsme pokukovali po německých cenách a teď nekompromisní vrchol nabídky Toyoty Yaris přijíždí také k nám. | Toyota

V základu samozřejmě očekávejte především výchozí techniku ve formě nového  přeplňovaného tříválce o objemu 1,6 litru , produkujícího  261 koní (192 kW)  a  360 N.m  točivého momentu... Toyota

V základu samozřejmě očekávejte především výchozí techniku ve formě nového přeplňovaného tříválce o objemu 1,6 litru, produkujícího 261 koní (192 kW) a 360 N.m točivého momentu... | Toyota

...šestistupňovou manuální převodovku, pohon všech kol, standardní zavěšení GR, sportovní sedačky oděné do Alcantary, 18palcová litá kola nebo výfukový systém s dvojicí koncovek. Toyota

...šestistupňovou manuální převodovku, pohon všech kol, standardní zavěšení GR, sportovní sedačky oděné do Alcantary, 18palcová litá kola nebo výfukový systém s dvojicí koncovek. | Toyota

Zájemci pak budou mít na výběr ze dvou nekombinovatelných příplatkových paketů. Toyota

Zájemci pak budou mít na výběr ze dvou nekombinovatelných příplatkových paketů. | Toyota

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí.

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí.

Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě  staršího Yarisu GRMN . O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje.

Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN. O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje.

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcový kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050.

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcový kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050.

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol.

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol.

Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm.

Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm.

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm.

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm.

Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h.

Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h.

Ačkoliv není nová Toyota GR Yaris produkčně limitovanou specialitkou po vzoru předchozího  Yarisu GRMN , české zastoupení upozorňuje, že o model je velký zájem a očekává tedy rychlé vyprodání kusů...

Ačkoliv není nová Toyota GR Yaris produkčně limitovanou specialitkou po vzoru předchozího Yarisu GRMN, české zastoupení upozorňuje, že o model je velký zájem a očekává tedy rychlé vyprodání kusů...

...které jsou pro letošní rok určeny českému trhu. Zájemci by si tedy měli v nejbližších týdnech pospíšit.

...které jsou pro letošní rok určeny českému trhu. Zájemci by si tedy měli v nejbližších týdnech pospíšit.

K prvním zákazníkům v Česku se vozy dostanou v druhé polovině letošního roku.

K prvním zákazníkům v Česku se vozy dostanou v druhé polovině letošního roku.

Nyní se ale na domácím trhu objevila další zajímavá verze, která sice jako ostrý hatchback vypadá, ale pod kapotou je poněkud domestikovaná. Model označený  GR Yaris  RSA je totiž beránek v rouše vlčím. Pod kapotou má tříválcovou patnáctistovku o maximálním výkonu 118 koní, která pohání pouze přední kola. Toyota
O přenos výkonu se stará převodovka Direct-Shift CVT s možností řazení deseti virtuálních stupňů pomocí pádel pod volantem. Vedle tohoto značně zkroceného modelu má ale japonská Toyota k mání i další zajímavou verzi RCA, která vychází z původního ostrého hatchbacku a je připravena na závodní úpravy. Toyota
RCA sdílí techniku s výchozím modelem GR Yaris (v Japonsku známý pod označením RZA), ale šetří váhu odebíráním prvků, které nejsou nutné pro řízení. Nenajdete tu tak třeba infotainment. Výsledkem je tedy téměř závodní náčiní. Obě tyto verze jsou určeny pouze pro japonský trh.  Toyota
Pro hot hatch GR Yaris už totiž české zastoupení Toyoty spouští předprodej a dozvídáme se oficiální cenu. Naštvaný Yaris odvozený z rallye začíná na  899.000 Kč . Toyota
19
Fotogalerie

Japonská Toyota vykastrovala ostrý GR Yaris. Má jen 118 koní a převodovku CVT

Toyota představila v Japonsku další dvě verze modelu GR Yaris. Jedna je velmi domestikovaná a druhá připravená závodit.

Toyota před nedávnem představila jeden z nejzajímavějších ostrých hatchbacků poslední dekády. Model GR Yaris s kořeny v motorsportu má šestnáctistovku o výkonu 261 koní, pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku. Stále omílaná klišé o kapesních raketách tak Japonci s tímto modelem vytesali do skály.

Nyní se ale na domácím trhu objevila další verze, která sice jako hot-hatch vypadá, ale pod kapotou je výrazně umírněná. Model GR Yaris RSA je totiž beránek v rouše vlčím. Pod kapotou má tříválcovou patnáctistovku o maximálním výkonu 118 koní, která pohání pouze přední kola.

O přenos výkonu se stará převodovka Direct-Shift CVT s možností řazení deseti virtuálních stupňů pomocí páček pod volantem. Vedle tohoto značně zkroceného modelu má ale japonská Toyota k mání i další zajímavou verzi RCA, která vychází z původního ostrého hatchbacku a je připravena na závodní úpravy.

RCA sdílí techniku s výchozím modelem GR Yaris (v Japonsku známý pod označením RZA), ale šetří hmotnost odebíráním prvků, které nejsou nezbytně nutné. Nenajdete tu třeba infotainment. Výsledkem je tedy téměř závodní náčiní. Obě tyto verze jsou určeny pouze pro japonský trh. Nevylučuje se ale, že se ostrouhaná verze sportovního Yarisu s konvenčním pohonem objeví i u nás. Toyota tento krok učinila již v minulosti s modelem Yaris GR Sport.

Galerie doplněna o evropskou verzi vozu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud