Japonská Tesla? GLM G4 má dojezd 400 km a na stovku zrychlí za 3,7 s!

Pařížský debut si zažila neznámá automobilka GLM, kterou založil bývalý šéf Sony, Nobuyuki Idei. „Automobilový průmysl se mění a mi chceme být v popředí v oblasti jejich vývoje,“ hrdě hlásí. Jedná se o japonský start-up projekt napojený na univerzitu v Kjótu.

Šílený koncept má nizozemské kořeny a původně jej poháněl osmiválec z Chevroletu Camaro. GLM totiž získalo podíl ve firmě Savage Rivale. Ta v roce 2011 představila koncept Roadyacht GTS, z nějž GLM G4 pochází. V Japonsku nahradili osmiválec elektromotory s výkonem 400 kW (540 k) a 1000 Nm točivého momentu. Výrobce slibuje dokonalé vyvážení, díky rozložení elektromotorů na přední a zadní část.

Čtyřmístný vůz v modré barvě na autosalonu zaujal svou nízkou stavbou, za kdovíjak esteticky vydařený se však podle mě považovat nedá. Na voze však pracovali bývalí inženýři z Toyoty a Nissanu, což značce dodává něco na důvěryhodnosti. G4 není první auto firmy GLM, už v roce 2013 představila elektrický roadster jménem Tommy Kaira ZZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků