Japonská Tesla? GLM G4 má dojezd 400 km a na stovku zrychlí za 3,7 s!

Pařížský debut si zažila neznámá automobilka GLM, kterou založil bývalý šéf Sony, Nobuyuki Idei. „Automobilový průmysl se mění a mi chceme být v popředí v oblasti jejich vývoje,“ hrdě hlásí. Jedná se o japonský start-up projekt napojený na univerzitu v Kjótu.

Šílený koncept má nizozemské kořeny a původně jej poháněl osmiválec z Chevroletu Camaro. GLM totiž získalo podíl ve firmě Savage Rivale. Ta v roce 2011 představila koncept Roadyacht GTS, z nějž GLM G4 pochází. V Japonsku nahradili osmiválec elektromotory s výkonem 400 kW (540 k) a 1000 Nm točivého momentu. Výrobce slibuje dokonalé vyvážení, díky rozložení elektromotorů na přední a zadní část.

Čtyřmístný vůz v modré barvě na autosalonu zaujal svou nízkou stavbou, za kdovíjak esteticky vydařený se však podle mě považovat nedá. Na voze však pracovali bývalí inženýři z Toyoty a Nissanu, což značce dodává něco na důvěryhodnosti. G4 není první auto firmy GLM, už v roce 2013 představila elektrický roadster jménem Tommy Kaira ZZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 120 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků