Japonská Tesla? GLM G4 má dojezd 400 km a na stovku zrychlí za 3,7 s!

Pařížský debut si zažila neznámá automobilka GLM, kterou založil bývalý šéf Sony, Nobuyuki Idei. „Automobilový průmysl se mění a mi chceme být v popředí v oblasti jejich vývoje,“ hrdě hlásí. Jedná se o japonský start-up projekt napojený na univerzitu v Kjótu.

Šílený koncept má nizozemské kořeny a původně jej poháněl osmiválec z Chevroletu Camaro. GLM totiž získalo podíl ve firmě Savage Rivale. Ta v roce 2011 představila koncept Roadyacht GTS, z nějž GLM G4 pochází. V Japonsku nahradili osmiválec elektromotory s výkonem 400 kW (540 k) a 1000 Nm točivého momentu. Výrobce slibuje dokonalé vyvážení, díky rozložení elektromotorů na přední a zadní část.

Čtyřmístný vůz v modré barvě na autosalonu zaujal svou nízkou stavbou, za kdovíjak esteticky vydařený se však podle mě považovat nedá. Na voze však pracovali bývalí inženýři z Toyoty a Nissanu, což značce dodává něco na důvěryhodnosti. G4 není první auto firmy GLM, už v roce 2013 představila elektrický roadster jménem Tommy Kaira ZZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků