Japonská Tesla? GLM G4 má dojezd 400 km a na stovku zrychlí za 3,7 s!

Pařížský debut si zažila neznámá automobilka GLM, kterou založil bývalý šéf Sony, Nobuyuki Idei. „Automobilový průmysl se mění a mi chceme být v popředí v oblasti jejich vývoje,“ hrdě hlásí. Jedná se o japonský start-up projekt napojený na univerzitu v Kjótu.

Šílený koncept má nizozemské kořeny a původně jej poháněl osmiválec z Chevroletu Camaro. GLM totiž získalo podíl ve firmě Savage Rivale. Ta v roce 2011 představila koncept Roadyacht GTS, z nějž GLM G4 pochází. V Japonsku nahradili osmiválec elektromotory s výkonem 400 kW (540 k) a 1000 Nm točivého momentu. Výrobce slibuje dokonalé vyvážení, díky rozložení elektromotorů na přední a zadní část.

Čtyřmístný vůz v modré barvě na autosalonu zaujal svou nízkou stavbou, za kdovíjak esteticky vydařený se však podle mě považovat nedá. Na voze však pracovali bývalí inženýři z Toyoty a Nissanu, což značce dodává něco na důvěryhodnosti. G4 není první auto firmy GLM, už v roce 2013 představila elektrický roadster jménem Tommy Kaira ZZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků