Japonská Tesla? GLM G4 má dojezd 400 km a na stovku zrychlí za 3,7 s!

Pařížský debut si zažila neznámá automobilka GLM, kterou založil bývalý šéf Sony, Nobuyuki Idei. „Automobilový průmysl se mění a mi chceme být v popředí v oblasti jejich vývoje,“ hrdě hlásí. Jedná se o japonský start-up projekt napojený na univerzitu v Kjótu.

Šílený koncept má nizozemské kořeny a původně jej poháněl osmiválec z Chevroletu Camaro. GLM totiž získalo podíl ve firmě Savage Rivale. Ta v roce 2011 představila koncept Roadyacht GTS, z nějž GLM G4 pochází. V Japonsku nahradili osmiválec elektromotory s výkonem 400 kW (540 k) a 1000 Nm točivého momentu. Výrobce slibuje dokonalé vyvážení, díky rozložení elektromotorů na přední a zadní část.

Čtyřmístný vůz v modré barvě na autosalonu zaujal svou nízkou stavbou, za kdovíjak esteticky vydařený se však podle mě považovat nedá. Na voze však pracovali bývalí inženýři z Toyoty a Nissanu, což značce dodává něco na důvěryhodnosti. G4 není první auto firmy GLM, už v roce 2013 představila elektrický roadster jménem Tommy Kaira ZZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků