Japonská mafie si potrpí na světélkující Lamborghini

Japonci milují blýskající se supersporty s býkem ve znaku. Tedy, alespoň ti, kteří mají co do činění s Jakuzou. Jaká auta používají muži, na které je zákon leckdy krátký, v jiných zemích?
Japonská mafie si potrpí na světélkující Lamborghini

Japonská, respektive tokijská subkultura se vyvinula z nezákonných motocyklových gangů Bosozoku, které stále existují. Někteří členové přesedli zkrátka do aut. Ovšem ne tak ledajakých, řádně drahých, mohou si je dovolit. Žádné Supry nebo Skyliny GT-R, ale rovnou italská Lamborghini. Poněkud překvapivé, že?

Čím víc světýlek, tím víc Jakuza

Japonští gangsteři polepují své supersporty chromovanými fóliemi, aby se řádně blýskaly. Nesmí chybět ani klasické diody na podvozku, které mají v noci ten správný efekt. A nejen tam, – trendy jsou i všelijaké blikající pásky na křídlech a všude po karoserii, dokonce i v interiéru.

Režisér Luke Huxham natočil o této módě mladých mužů pohybujících se na velmi tenkém ledě krátký dokument Underground Hero: Love To Hate Me se stopáží 7,5 minuty. Jeden z nich, Shinichi Moroboshi, mu totiž umožnil se dostat pod pokličku svého gangu.

Moroboshi-san ze čtvrti červených luceren Kabukicho se do italských supersportů zamiloval už v sedmnácti. Tehdy viděl a hlavně slyšel ten první, legendární Countach. Podle svých vlastních slov zveřejněných serverem The Verge jej býk ze Sant'Agaty uchvátil. Nyní jezdí světélkujícím Diablem GT a hrozně rád s otevřenými levými dveřmi, aby pořádně slyšel zvuk vidlicového dvanáctiválce. Je to prostě jeho styl, jak tvrdí sám ve filmu.

Nikdy si nenechal moc mluvit do života a pochopitelně – vzhledem k tomu, že se pohybuje v „šedé zóně“ – několikrát seděl. Nestará se příliš, co si o něm myslí a říkají druzí. A užívá si hlavně zábavy.

V kurzu jsou i fólie

Moroboshiho kolegové s dalšími lamby si zase oblíbili vinylové polepy, které známe i my. A dokonce je mezi nimi i jeden „vetřelec“ s koníkem! Snímek pochopitelně neřeší, čím se tahle banda ve skutečnosti živí, to by pan režisér asi po světě už dávno nechodil. Tady jde jen o zábavu, auta... a motorky.

Drsní potetovaní chlápci z Bosozoku nejezdí na ničem silném, ale svoje jednostopé stroje mají také řádně vyšperkované. Vysoká opěradla a na hlavách klasické „kokosky“. Evropan si říká, že je to až za hranicemi vkusu, ale proti gustu... Japonci jsou zkrátka jiní.

Organizovaný zločin se bez aut pochopitelně neobejde ani jinde. Členové sicilské Cosa Nostry i neapolské Camorry jezdí nejčastěji v Maserati Quattroporte předchozí generace, případně i starších řadách. Ferrari a Lamborghini také nejsou výjimkami, byť zejména Maranello si hlídá, komu nové vozy prodává, takže se zpravidla jedná o letitější kousky. Alfa Romeo velká auta už (zatím) nevyrábí a Lancia teprve ne, ale to jsou přece lidovky...

Buy American

Američtí mafiáni (většinou s italskými kořeny) používali luxusní vozy domácí provenience už ve dvacátých a na začátku třicátých let. Opancéřované cadillaky a lincolny stavěné na zakázku měly neprůstřelná skla, která se ale v případě potřeby dala vyklopit a mnohdy nepostrádala výřezy pro hlavně zbraní. Na palubní desce se nacházela spousta páček, kromě jiného se dala přepnout i registrační značka, jak vzpomínal třeba Jan Werich ve své proslulé povídce „Lincoln 1933“.

Dnes se američtí mafiosi prohánějí klidně ve Ferrari, obzvláště pak třeba ve starších F360 Modena a F430, případně dávají okázale najevo své bohatství nějakým tím dlouhým Maybachem 62. Pro „práci“ ovšem používají Lincolny Navigator a Cadillacy Escalade, samozřejmě opět patřičně upravené. Móda SUV dorazila i sem...

Bohatí Rusové, kteří mají prsty v nezákonných obchodech, si zase libují ve vozech s trojcípou hvězdou, ať už jde o třídu S nebo terénní G. Převážně černé mercedesy pochopitelně nepostrádají výztuhy ocelovými pláty a řádně tlustá skla. Sama stuttgartská automobilka má na stavbu takových speciálů vytvořenou divizi. Ruku na srdce, ne všechny čtyřkolové miláčky si ale zákazníci z Východu legálně koupili, byť na ně mají... Nezřídka se objevují opět i obří americká a také japonská SUV, o britských aristokratech se dvěma R a okřídleným B nemluvě.

Zdroje: The Verge, GQ.com, Youtube

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 610 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků