Japonská auta útočí na Ameriku

Zatímco tradiční američtí výrobci jako General Motors (a jeho „filiálky“) nebo Ford na svém domácím trhu začínají ztrácet, japonská auta se šíří doslova jako epidemie (v pozitivním slova smyslu). V loňském roce získali japonští výrobci už 35 procent trhu a je to znát, když se projedete po tamních ulicích, bude často potkávat hondy, toyoty, acury nebo lexusy. Začínají se rozšiřovat ve větší míře také mazdy nebo infiniti, hned v závěsu jsou korejské značky Hyundai a Kia; Daewoo je zastoupeno pod značkou Chevrolet. (V USA se nerozlišuje asijský a americký Chevrolet, je zde prezentován jako jediná značka.)

Oproti tomu General Motors a Ford jsou nuceni snižovat výrobu (GM o 7,1 %, Ford o 7,7 %) a rovněž zlevňovat auta, kterých jsou sklady plné. Např. GM prodával v prosinci loňského roku auta s průměrnou slevou osm tisíc dolarů. Jen Chrysler/Dodge (patří do koncernu Daimler-Chrysler) nemá s prodejem problémy. Naopak japonské automobilky hodlají prodeje letos ještě zvýšit, Toyota např. počítá s růstem o pět procent. Důvodem, proč si Američané kupují japonská auta, je jejich spolehlivost. Důkazem budiž třeba anketa J.D.Power, kde je Toyota už několik let na první místě.

Problémy na americkém trhu mají kromě domácích koncernů GM a Ford také evropští výrobci. Nejsou totiž tak pružní a draví jako japonské automobilky a navíc jim nesvědčí současný kurz eura a dolaru, který je velmi nevýhodný pro export z Unie. Ceny musely jít dolů stejně jako zisky.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků