Japonci v 90. letech nacpali auto do kufru Samsonite. Jeden kousek byl i pro Evropu

V Japonsku se bizarnostmi nikdy nešetřilo. Nacpat ale do zavazadla spalovací motor, to už chce pořádnou dávku představivosti.

Některé automobilky se občas pustí i do opravdu bizarních zajímavostí. Jednou z nich je i japonská Mazda, která postavila funkční „automobil“, který byl uvnitř obyčejného zavazadla. Tento obdivuhodný stroj vznikl v roce 1991 a byl představen během akce Fantasyard, kde se jednotlivé skupiny zaměstnanců předvedli s tím, co zajímavého vymysleli v rámci mobility.

Mazda v Česku přichází s balíkem výhod. Ušetříte až 80.000 Kč, získáte i kredit na nabíjení

Mazda v Česku přichází s balíkem výhod. Ušetříte až 80.000 Kč, získáte i kredit na nabíjení

Takzvaný „suitcase car“ vznikl pod rukama sedmi techniků z oblasti vývoje a testování manuálních převodovek značky. Jako pomyslnou karoserii zvolili kufr od japonské společnosti Samsonite, která je ve světě výrobců zavazadel, batohů, tašek a kabelek špičkou v oboru.

Model o velikosti 57 x 75 centimetrů byl osazen minimaturním motorem z motocyklu o objemu 33,6 cm3, který dosahoval výkonu 1,7 koně. Kufr se s tímto agregátem dokázal rozjet až na 30 km/h. Výsledek nebyl ani tak autem, jako spíše motorovou tříkolkou, ostatně i k zatáčení se používala řidítka.

Pestrost barev Mazdy v Japonsku rozbila záplavu bílých aut. Posuďte sami!

Pestrost barev Mazdy v Japonsku rozbila záplavu bílých aut. Posuďte sami!

Rozložení tříkolky zabralo zhruba minutu a o kontakt se zemí se starala kola z minibiku. Tohoto vozítka vzniklo několik prototypů, jede dokonce pro marketingové účely v Evropě, ale nakonec z projektu sešlo. Mazda prý chtěla auto v kufru opravdu vyrábět, ale celé vážilo 32 kilogramů, což by cestování dost ztížilo.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků