Japonci se snažili vyrobit „britský“ retro sporťák. Moc se to nepovedlo

Japonská společnost Mitsuoka již v minulosti představila několik zajímavých kousků. Tentokrát si vzala jako základ Mazdu MX-5 a vytvořila retro roadster Himiko.

Malý japonský výrobce automobilů Mitsuoka je známý výrobou unikátních vozů s netradičním stylem. Některé z nich vypadají jako britské vozy padesátých a šedesátých let. Nejnovějším projektem je retro roadster Himiko, kterého základem je moderní Mazda MX-5.

S neuvěřitelně dlouhou kapotou a krátkou zadní částí jsou jasnou inspirací klasické britské roadstery, jako jsou modely Morgan či Jaguar XK120. Jen škoda, že jinak celkem čistý a pohledný retro design kazí černé prvky na předních blatnících a zadní části vozu.

Mitsuoka Orochi ještě nekončí. Bude poslední limitovaná edice

Mitsuoka Orochi ještě nekončí. Bude poslední limitovaná edice

Japonská společnost "natáhla" vůz z 3,914 mm na délku 4,580 milimetrů. O pohon se stará čtyřválec Skyactiv-G objemu 1,5 litru s výkonem 96 kW a točivým momentem 150 N.m. Zákazníci mají na výběr mezi šestistupňovou    manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. 

Interiér je totožný s Mazdou MX-5, kromě úpravy čalounění. Dokonce si zachovává moderní vybavení jako monitorování slepých úhlů, varování před opuštěním jízdního pruhu či informačního systém Mazdy v palubní desce.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků