Japonci se snažili vyrobit „britský“ retro sporťák. Moc se to nepovedlo

Japonská společnost Mitsuoka již v minulosti představila několik zajímavých kousků. Tentokrát si vzala jako základ Mazdu MX-5 a vytvořila retro roadster Himiko.

Malý japonský výrobce automobilů Mitsuoka je známý výrobou unikátních vozů s netradičním stylem. Některé z nich vypadají jako britské vozy padesátých a šedesátých let. Nejnovějším projektem je retro roadster Himiko, kterého základem je moderní Mazda MX-5.

S neuvěřitelně dlouhou kapotou a krátkou zadní částí jsou jasnou inspirací klasické britské roadstery, jako jsou modely Morgan či Jaguar XK120. Jen škoda, že jinak celkem čistý a pohledný retro design kazí černé prvky na předních blatnících a zadní části vozu.

Mitsuoka Orochi ještě nekončí. Bude poslední limitovaná edice

Mitsuoka Orochi ještě nekončí. Bude poslední limitovaná edice

Japonská společnost "natáhla" vůz z 3,914 mm na délku 4,580 milimetrů. O pohon se stará čtyřválec Skyactiv-G objemu 1,5 litru s výkonem 96 kW a točivým momentem 150 N.m. Zákazníci mají na výběr mezi šestistupňovou    manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. 

Interiér je totožný s Mazdou MX-5, kromě úpravy čalounění. Dokonce si zachovává moderní vybavení jako monitorování slepých úhlů, varování před opuštěním jízdního pruhu či informačního systém Mazdy v palubní desce.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků