Japonci jsou v USA stále úspěšnější. Proč? Zde je jedno z vysvětlení

Japonci jsou v USA stále úspěšnější. Proč? Zde je jedno z vysvětlení

Tržní podíl japonských automobilek v USA byl 34,9 procent v roce 2011. O rok později vzrostl o dvě procenta na 36,9 procent.

Co za tím stálo? Jen kvalita vozů?

Zde je trochu překvapivé vysvětlení. Loni dealerství japonských vozů přijala dalších 11 894 zaměstnanců. Přitom prodejen japonských vozů nijak výrazně nepřibylo, spíše naopak.

Suzuki se z USA stáhlo a ostatní japonští výrobci nijak neexpandovali. Například Toyota Group v roce 2012 otevřela jen tři nová dealerství, všechny pro vozy značky Lexus.

Tato fakta uvedla ve své poslední zprávě Asociace japonských automobilových výrobců (JAMA) ve Washingtonu. 

Loňské přijetí dalších 11 894 zaměstnanců znamenalo, že každý obchod zaměstnával v roce 2012 v průměru 57,7 lidí (v roce 2011 to bylo 53,2 lidí).

Jak se to promítlo v prodejích?

Hodně výrazně. Zatímco v roce 2011 na jednoho prodavače připadalo 14,1 prodaných automobilů, v roce 2012 to už bylo 16,3.   

Výstižné vše okomentoval analytik Lindsay Chapell: „Otevření nových dealerství neznamená nezbytně, že to automaticky povzbudí byznys. Vždyť japonští výrobci měli loni v USA méně obchodů. Budovy neprodávají a neopravují vozy. To dělají lidé.“ 
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků