Japonci již také odtučňují svá auta

Omezování hmotnosti jako účinný recept na snižování spotřeby pohonných hmot a surovin se stává populárním i v Japonsku. Zatím je totiž běžná praxe taková, že každý následnický model je větší a těžší než jeho předchůdce. K prvním automobilkám, které si v Japonsku potřebu redkuce váhy uvědomily, patří Mazda. Díky snahám jejích představitelů je současná generace modelu Mazda 2 o rovný metrák lehčí než jeho předchůdce. Mazda zároveň oznámila, že v roce 2011 budou již všechny její modely patřit do lehčích váhových kategorií. Také díky tomu má průměrná spotřeba vozu Mazda v roce 2015 klesnout oproti současnému stavu o 30%.

Ale ani ostatní japonské automobilky nespí. Nissan chce, aby jeho vozy byly za deset let o 15% lehčí než jsou ty současné, Toyota ustanovila komisi, jež prozkoumá způsoby, jakými bude možno snížit hmotnost jejích aut o 10%. Tak či onak, možnosti úspor lze rozdělit do tří základních skupin: širší používání lehkých materiálů (slitiny hliníku, uhlíková vlákna), užívání moderních konstrukčních metod a snižování celkových rozměrů vozidel. Problémem zůstává skutečnost, že používání moderních lehkých materiálů je podstatně náročnější než v případě konvenční, ale těžké oceli, takže je třeba, aby se zvláště dodavatelé zvýšené popávce po těchto materiálech přizpůsobili.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků