Japonci již také odtučňují svá auta

Japonci již také odtučňují svá auta

Omezování hmotnosti jako účinný recept na snižování spotřeby pohonných hmot a surovin se stává populárním i v Japonsku. Zatím je totiž běžná praxe taková, že každý následnický model je větší a těžší než jeho předchůdce. K prvním automobilkám, které si v Japonsku potřebu redkuce váhy uvědomily, patří Mazda. Díky snahám jejích představitelů je současná generace modelu Mazda 2 o rovný metrák lehčí než jeho předchůdce. Mazda zároveň oznámila, že v roce 2011 budou již všechny její modely patřit do lehčích váhových kategorií. Také díky tomu má průměrná spotřeba vozu Mazda v roce 2015 klesnout oproti současnému stavu o 30%.

Ale ani ostatní japonské automobilky nespí. Nissan chce, aby jeho vozy byly za deset let o 15% lehčí než jsou ty současné, Toyota ustanovila komisi, jež prozkoumá způsoby, jakými bude možno snížit hmotnost jejích aut o 10%. Tak či onak, možnosti úspor lze rozdělit do tří základních skupin: širší používání lehkých materiálů (slitiny hliníku, uhlíková vlákna), užívání moderních konstrukčních metod a snižování celkových rozměrů vozidel. Problémem zůstává skutečnost, že používání moderních lehkých materiálů je podstatně náročnější než v případě konvenční, ale těžké oceli, takže je třeba, aby se zvláště dodavatelé zvýšené popávce po těchto materiálech přizpůsobili.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků