Japonci již také odtučňují svá auta

Omezování hmotnosti jako účinný recept na snižování spotřeby pohonných hmot a surovin se stává populárním i v Japonsku. Zatím je totiž běžná praxe taková, že každý následnický model je větší a těžší než jeho předchůdce. K prvním automobilkám, které si v Japonsku potřebu redkuce váhy uvědomily, patří Mazda. Díky snahám jejích představitelů je současná generace modelu Mazda 2 o rovný metrák lehčí než jeho předchůdce. Mazda zároveň oznámila, že v roce 2011 budou již všechny její modely patřit do lehčích váhových kategorií. Také díky tomu má průměrná spotřeba vozu Mazda v roce 2015 klesnout oproti současnému stavu o 30%.

Ale ani ostatní japonské automobilky nespí. Nissan chce, aby jeho vozy byly za deset let o 15% lehčí než jsou ty současné, Toyota ustanovila komisi, jež prozkoumá způsoby, jakými bude možno snížit hmotnost jejích aut o 10%. Tak či onak, možnosti úspor lze rozdělit do tří základních skupin: širší používání lehkých materiálů (slitiny hliníku, uhlíková vlákna), užívání moderních konstrukčních metod a snižování celkových rozměrů vozidel. Problémem zůstává skutečnost, že používání moderních lehkých materiálů je podstatně náročnější než v případě konvenční, ale těžké oceli, takže je třeba, aby se zvláště dodavatelé zvýšené popávce po těchto materiálech přizpůsobili.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků