Japonci již také odtučňují svá auta

Omezování hmotnosti jako účinný recept na snižování spotřeby pohonných hmot a surovin se stává populárním i v Japonsku. Zatím je totiž běžná praxe taková, že každý následnický model je větší a těžší než jeho předchůdce. K prvním automobilkám, které si v Japonsku potřebu redkuce váhy uvědomily, patří Mazda. Díky snahám jejích představitelů je současná generace modelu Mazda 2 o rovný metrák lehčí než jeho předchůdce. Mazda zároveň oznámila, že v roce 2011 budou již všechny její modely patřit do lehčích váhových kategorií. Také díky tomu má průměrná spotřeba vozu Mazda v roce 2015 klesnout oproti současnému stavu o 30%.

Ale ani ostatní japonské automobilky nespí. Nissan chce, aby jeho vozy byly za deset let o 15% lehčí než jsou ty současné, Toyota ustanovila komisi, jež prozkoumá způsoby, jakými bude možno snížit hmotnost jejích aut o 10%. Tak či onak, možnosti úspor lze rozdělit do tří základních skupin: širší používání lehkých materiálů (slitiny hliníku, uhlíková vlákna), užívání moderních konstrukčních metod a snižování celkových rozměrů vozidel. Problémem zůstává skutečnost, že používání moderních lehkých materiálů je podstatně náročnější než v případě konvenční, ale těžké oceli, takže je třeba, aby se zvláště dodavatelé zvýšené popávce po těchto materiálech přizpůsobili.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků