Jänner Rally 2012: vládla Škoda Fabia Super 2000

Jänner rally, úvodní podnik Mistrovství Evropy a současně Mistrovství ČR, opanoval tým Škoda Motorsport a vozy Fabia Super 2000.

Vítězi se stala posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler z továrního týmu Škoda Motorsport, druzí skončili jejich týmoví kolegové Juho Hänninen/Mikko Markkula (oba Škoda Fabia S2000). Třetí místo obsadili Beppo Harrach/A. Schindlbacher (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), na čtvrté pozici o pouhých 0.2 (!!) sekundy za nimi se umístili Raimund Baumschlager/ Klaus Wicha s privátní Fabií Super 2000. Pátý skončil Václav Pech a Petr Uher s vozem Mini John Cooper Works S2000, šestí pak Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza s Peugeotem 207 S2000 Evolution . 

Zimní podmínky

Soutěž se jela v okolí rakouského Freistadtu za hustého sněžení na trati pokryté ledem. Hänninen předvedl v první etapě úchvatný finiš, když se z 16. pozice po první rychlostní zkoušce probojoval až do průběžného vedení. To však v druhé etapě kvůli vytrvalému sněžení neudržel, neboť – jako nejrychlejší jezdec prvního dne – vyjel na zasněženou a zledovatělou trať opět jako první a ztrácel tak „čištěním“ tratě drahocenně vybojované vteřiny.

Klepněte pro větší obrázek
Vítěz Jan Kopecký v plném tempu na trati v okolí rakouského Freistadtu.

I druhý pilot továrního týmu Jan Kopecký, který startuje v letošní sezoně s novým spolujezdcem Pavlem Dreslerem, se po celý první den potýkal se startovním pořadím daným nízkým startovním číslem. Přesto se z průběžné páté příčky v páteční etapě posouval pořadím vzhůru a první den končil na třetím místě.

Druhý den pokračovali Kopecký s Dreslerem v nastoleném rytmu a v sobotní třetí
rychlostní zkoušce se dostali do vedení, které od té doby již nepustili.

Jan Kopecký po dojezdu řekl: „Celá soutěž se jela v obtížných podmínkách, náš výkon postupně gradoval. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní přípravu vozu, s novým spolujezdcem Pavlem Dreslerem slavíme hned zkraje první společné sezony vítězství na těžké soutěži.“

Po půl roce

Pavel Valoušek s navigátorem Zdenkem Hrůzou a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution si v úvodním podniku letošního českého rallye šampionátu vyjeli šesté místo, což posádka i zbytek týmu považuje za průměrný výsledek. Lepšímu umístění bránilo (podle vyjádření týmu) nevhodné nastavení podvozku vozu a také zřejmě fakt, že Pavel Valoušek usedl za volant 207 S2000 takřka po půlroční pauze.

Pavel Valoušek  se na sněhu a ledu očividně trápil a hlavně v první etapě se jenom těžko dostával do optimálního tempa. Důvod, proč tomu tak bylo, se ukázal ve druhé etapě, kdy začal zajíždět mnohem lepší časy a postupně se prokousával vzhůru výsledkovou listinou (z počátečního 13. místa se propracoval na konečnou 6. pozici a ve druhé etapě vyhrál 2 RZ).

Ukázalo se totiž, že vedle toho, že první den se týmu příliš nedařilo trefit se do optimálního nastavení, problémy měl i samotný jezdec, který si musel po měsících pauzy znovu zvykat na ovládání speciálu 207 S2000.

Klepněte pro větší obrázek
Pavel Valoušek byl ze svého výkonu rozpačitý. 

Pavel Valoušek svůj výkon okomentoval takto: „Přestože mám rád jízdu na sněhu a auto jsme se Zdeňkem i přes složité podmínky na trati dovezli bez problémů až do cíle, je fér konstatovat, že Jänner Rally nám nevyšla úplně podle našich představ. Máme špičkové auto a zázemí na to, abychom bojovali o vítězství. To se tady v Rakousku ale nestalo. Hlavně první den jsme měli problém s nalezením optimálního nastavení a čas nám sebral i defekt pneumatiky. Vedle toho jsem i já sám na sobě cítil, že po pauze způsobené havárií na loňské Barum Rally se musím znovu sžívat s autem. To proto se mi ve druhé etapě jelo mnohem lépe – autu jsem více věřil a zkrátka mě to i více bavilo. Určitě by pomohlo, kdybychom před soutěží měli test. Ten ale nebylo možné kvůli logistickým problémům zorganizovat. Přesto bych chtěl celému týmu i jeho partnerům poděkovat za profesionální přístup, díky kterému se těším na další společné akce. Pevně věřím, že se nám povede lépe!“

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků