6
Fotogalerie

Jänner Rally 2012: vládla Škoda Fabia Super 2000

Jänner rally, úvodní podnik Mistrovství Evropy a současně Mistrovství ČR, opanoval tým Škoda Motorsport a vozy Fabia Super 2000.

Vítězi se stala posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler z továrního týmu Škoda Motorsport, druzí skončili jejich týmoví kolegové Juho Hänninen/Mikko Markkula (oba Škoda Fabia S2000). Třetí místo obsadili Beppo Harrach/A. Schindlbacher (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), na čtvrté pozici o pouhých 0.2 (!!) sekundy za nimi se umístili Raimund Baumschlager/ Klaus Wicha s privátní Fabií Super 2000. Pátý skončil Václav Pech a Petr Uher s vozem Mini John Cooper Works S2000, šestí pak Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza s Peugeotem 207 S2000 Evolution . 

Zimní podmínky

Soutěž se jela v okolí rakouského Freistadtu za hustého sněžení na trati pokryté ledem. Hänninen předvedl v první etapě úchvatný finiš, když se z 16. pozice po první rychlostní zkoušce probojoval až do průběžného vedení. To však v druhé etapě kvůli vytrvalému sněžení neudržel, neboť – jako nejrychlejší jezdec prvního dne – vyjel na zasněženou a zledovatělou trať opět jako první a ztrácel tak „čištěním“ tratě drahocenně vybojované vteřiny.

SP_4872u.jpg
Vítěz Jan Kopecký v plném tempu na trati v okolí rakouského Freistadtu.

I druhý pilot továrního týmu Jan Kopecký, který startuje v letošní sezoně s novým spolujezdcem Pavlem Dreslerem, se po celý první den potýkal se startovním pořadím daným nízkým startovním číslem. Přesto se z průběžné páté příčky v páteční etapě posouval pořadím vzhůru a první den končil na třetím místě.

Druhý den pokračovali Kopecký s Dreslerem v nastoleném rytmu a v sobotní třetí
rychlostní zkoušce se dostali do vedení, které od té doby již nepustili.

Jan Kopecký po dojezdu řekl: „Celá soutěž se jela v obtížných podmínkách, náš výkon postupně gradoval. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní přípravu vozu, s novým spolujezdcem Pavlem Dreslerem slavíme hned zkraje první společné sezony vítězství na těžké soutěži.“

Po půl roce

Pavel Valoušek s navigátorem Zdenkem Hrůzou a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution si v úvodním podniku letošního českého rallye šampionátu vyjeli šesté místo, což posádka i zbytek týmu považuje za průměrný výsledek. Lepšímu umístění bránilo (podle vyjádření týmu) nevhodné nastavení podvozku vozu a také zřejmě fakt, že Pavel Valoušek usedl za volant 207 S2000 takřka po půlroční pauze.

Pavel Valoušek  se na sněhu a ledu očividně trápil a hlavně v první etapě se jenom těžko dostával do optimálního tempa. Důvod, proč tomu tak bylo, se ukázal ve druhé etapě, kdy začal zajíždět mnohem lepší časy a postupně se prokousával vzhůru výsledkovou listinou (z počátečního 13. místa se propracoval na konečnou 6. pozici a ve druhé etapě vyhrál 2 RZ).

Ukázalo se totiž, že vedle toho, že první den se týmu příliš nedařilo trefit se do optimálního nastavení, problémy měl i samotný jezdec, který si musel po měsících pauzy znovu zvykat na ovládání speciálu 207 S2000.

FRYB2381.jpg
Pavel Valoušek byl ze svého výkonu rozpačitý. 

Pavel Valoušek svůj výkon okomentoval takto: „Přestože mám rád jízdu na sněhu a auto jsme se Zdeňkem i přes složité podmínky na trati dovezli bez problémů až do cíle, je fér konstatovat, že Jänner Rally nám nevyšla úplně podle našich představ. Máme špičkové auto a zázemí na to, abychom bojovali o vítězství. To se tady v Rakousku ale nestalo. Hlavně první den jsme měli problém s nalezením optimálního nastavení a čas nám sebral i defekt pneumatiky. Vedle toho jsem i já sám na sobě cítil, že po pauze způsobené havárií na loňské Barum Rally se musím znovu sžívat s autem. To proto se mi ve druhé etapě jelo mnohem lépe – autu jsem více věřil a zkrátka mě to i více bavilo. Určitě by pomohlo, kdybychom před soutěží měli test. Ten ale nebylo možné kvůli logistickým problémům zorganizovat. Přesto bych chtěl celému týmu i jeho partnerům poděkovat za profesionální přístup, díky kterému se těším na další společné akce. Pevně věřím, že se nám povede lépe!“

 

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud