Jannarelly Design-1: Skvost z pera tvůrce hypersportu Lykan vznikl zajímavou náhodou

Lehký, hbitý a s krásnou retro karoserií. Takový je první model automobilky, o které jste zřejmě ještě neslyšeli. Přece byste mu ale měli věnovat pozornost.

Anthony Jannarelly, designér supersportovní kreace Lykan HyperSport, která je prvním super automobilem z bohaté arabské oblasti, si založil vlastní značku. Značka, nesoucí v názvu jméno svého zakladatele, se nyní chystá na vstup do Evropy. Model Design-1 se s vášnivou karoserií, která odkazuje na 60. léta, poprvé představí při automobilové události Salon Privé, prestižní akci na severu Nizozemska.

Tříkolky Vanderhall vstupují na evropský trh. A jednu okamžitě chceme!

Tříkolky Vanderhall vstupují na evropský trh. A jednu okamžitě chceme!

První model bude k mání jako kupé, kabriolet, i jako speedster. Zákazník si může vybrat ze dvou materiálů karoserie. Auto z kompozitních materiálů bude vážit 810 kilogramů, celokarbonové pak pouze 760. Vůz pohání šestiválcový motor 3,5 litru od Nissanu, který produkuje výkon 325 koní. Z 0 na 100 km/h to tak trvá pouze 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 220 km/h.

Downsizing se nevyhnul ani Morganu. Osmiválec je pryč, dostal motor z Toyoty

Downsizing se nevyhnul ani Morganu. Osmiválec je pryč, dostal motor z Toyoty

Pohledný vůz přitom vznikl tak nějak nevinně. Designéra se lidé pořád ptali, jestli už jsem řídil svůj designový výtvor Lykan, nebo ne. Neustále jsem odpovídal, že ne, až ho jednou napadlo, že si postaví vlastní auto. Myšlenku poté sdělil Fredericu Juillotovi, který vyrábí lodě a kompozitní materiály. Ten s ním sdílel stejné názory a automobilka byla na světě.

Prezentace na automobilové akci bude sloužit pouze pro dodávky na anglický trh. Tam se totiž vzhledem k filozofii vozu a jeho retro vzhledu očekává velké uplatnění. Zbytek Evropy si bude muset počkat. Třeba se ale chytí a dočkáme se i my.

Galerie doplněna o Lykan HyperSport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků