Jančurova levná rekonstrukce dálnice D1? Mýty a skutečnost

legnaw  |  31. 05. 2013 13:36

se dnes platí v Německu o cca 5 euro více

euro: euro ~ eura ~ eurech ~ eurem ~ euru ~ eur~ eurům ~ eury

taky nepíšete 5 koruna

Odpovědět  |   | 
honza  |  31. 05. 2013 14:48

tady bych nebyl tak prisnej ;)

Odpovědět  |   | 
GL  |  31. 05. 2013 16:12

koho, čeho 2. pád - dle Vás ,,eura", tady: ,,se dnes platí v Německu o cca 5 eura více" ?

Než začnete kritizovat, seřaďte si své myšlenky a něco si načtěte. Vzhledem k tomu, že euro je počitatelné, možná by měl být použit genitiv v plurálu, tedy: ,,o cca 5 eur více" vzhledem k tomu, že euro je převzaté slovo, nebyl bych tak přísný, neboť tvar euro i pro používání v genitivu se celkem zažilo.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 05. 2013 19:10

To, že se něco "zažilo", neznamená vůbec nic. Pořád je to blbě.

Odpovědět  |   | 
GL  |  31. 05. 2013 19:40

To byste se divil. Například právě slovo ,,byste" půjde ve velmi brzké době psát také jako ,,by jste", což je také neskutečně blbě, ale protože se to zažilo, couvli jazykovědci a zařadili tento tvar do slovníku spisovné češtiny.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 06. 2013 20:09

jazykovědce téhle sorty navrhuji naházet do Vltavy. Přizpůsobovat jazyk debžům, to jsme to dopracovali..

Odpovědět  |   | 
GL  |  03. 06. 2013 01:07

Já s Vámi souhlasím, bohužel jazykovědci oponují, že jde o přirozený vývoj jazyka. také dnes mluvíme jinak, než před půl stoletím. Jen jsem chtěl poukázat na to, že vžité názvy, či nepřechylování cizích slov se opravdu může velmi vážně vepsat i do pravidel a tudíž to opravdu ,,něco" znamená

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 01. 2017 11:26

To jako do češtiny časem pronikne například i výraz "oni byly", když se přebírají výrazy mluveného slova? Nebudu brát někoho, kdo se splete, upravuje text, ale stčí si přečíst několik diskuzí a jsou i tady jedinci, kteří tvrdošíjně toto používají, a nejen toto.

Odpovědět  |   | 
Jirka_1  |  19. 01. 2017 13:24

Na to jste přišel jak?

Odpovědět  |   | 
ivan  |  01. 06. 2013 13:32

bůra

Odpovědět  |   | 
ivan  |  01. 06. 2013 14:10

nýbrž bůra

Odpovědět  |   | 
Jirka_1  |  19. 01. 2017 13:22

Pět eura mi nepřipadá správně, jelikož není euro české slovo, mám silné pochybnosti o jeho skloňování... Jinak "koruna bez koruny", tedy 5 koruny?

Odpovědět  |   | 
honza  |  31. 05. 2013 14:47

"Rozdíly mezi jednotlivými spolkovými zeměmi je co do povrchu dálnic ale rozdílný."
mohl by mi nekdo vysvetlit tuto vetu?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  31. 05. 2013 16:29

To je přece jasné, že ten rozdíl nemůže být stejný .

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  31. 05. 2013 14:59

Na závěr promo článku nám redaktorn sděluje, že betonový povrch je levnější než asfaltový. Tak proč ... sakra... se ten prokletý asfalt vůbec používá !!!

Odpovědět  |   | 
st  |  31. 05. 2013 17:14

Není levnější je dražší. Proto se používá asfalt. Ale ušetří se na údržbě a na životnosti a nejsou tam vyjeté koleje. Nevýhodou je vyšší počáteční investice, možná hlučnost.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  01. 06. 2013 13:33

.... a hlavně to trvá dýýl ....

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 06. 2013 16:26

podle článku je beton levnější , cituji :

A jak je to v Německu s cenami nových, ne rekonstruovaných dálnic?

Za metr čtvereční jedné podkladové vrstvy a tří různě silných vrstev asfaltu (cca 75 cm) se dnes platí v Německu o cca 5 euro více, než za celkově třívrstvý betonový povrch (také 75 cm).

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  31. 05. 2013 18:06

Duchoni, přiznej se ! Že si psal ten článek ty a né Hrabica !!!

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  01. 06. 2013 13:35

75cm asfaltu .......... cože?
75cm betonu ......... cože?

D47 má 30cm ......

Odpovědět  |   | 
Oops!  |  01. 06. 2013 16:28

Píše vč jedné podkladní vrstvy, předpokládám včetně MZK.

Odpovědět  |   | 
asd  |  02. 06. 2013 09:49

Ve skutečnosti to bude tlouštka celé konstrukce. Ale i tak mají pro stejné zatížení v Německu daleko silnější konstrukce než tady v CZ.

Odpovědět  |   | 
kk  |  01. 06. 2013 18:46

v Bremach som bol mesiac dozadu a musim povedat, ze tie cesty su tam fakt nadherne!

BETON je uplne najlepsia volba pre cesty!!

Odpovědět  |   | 
olda  |  01. 06. 2013 18:57

Jízda po betonce je v porovnáním s asfaltovkou hotovým utrpením....no ano, betonka je dlouhodobě levnější, ale mezi tím musime trpět....

Odpovědět  |   | 
Porovnání  |  02. 06. 2013 08:37

Pokud se z betonky stane panelka, jako na mnoha úsecích D1 a D2, tak to drncání na příčných nerovnostech je místy opravdové utrpení. Ale třeba taková asfaltka R46 z Vyškova do Olomouce s vyjetými kolejemi skoro jako na polní cestě je nesrovnatelně horší, zejména za deště.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 06. 2013 14:11

Každý má dělat to co umí a ne se plést do věcí, kterým nemůže rozumět. Pan Jančura určitě rozumí hromadné dopravě, to mu nikdo nebere. Problém ovšem je, že dálnici nikdy žádnou nestavěl ani neudržoval. Podobnými výkřiky se spíše ztrapňuje... Mimochodem ty zázračně levné dálnici před časem slibovali číňani v Polsku. A nedopadlo to úplně nejlépe

Odpovědět  |   | 
Proton  |  02. 06. 2013 14:34

LŽETE AUTORE ČLÁNKU, námám rád primitivní pisálky, co vlkádají lidem do pusy to co nikdy neřekli, Jančura nevrhoval obdobnou metodu jakou se dělalo rozřížení o před Prahou na D1 a to opravdu nebylo o polití horní vrstvy novou, autore článku, to že jste primitiv neznamená, že Jančura také

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 06. 2013 20:11

Jančura určitě není primitiv, je to jen typický český čelavěk.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  03. 06. 2013 07:37

Ano pan Jančura navrhoval sejmout svrchní vrstvu betonu, rozdrtit jej na malé kamínky, zavést do obalovny, obalit asfaltem a šup s ním zpět na D1. Faktem ale zůstává, že toto nevyřeší nestejné klesání jednotlivých dilatačních celků, a neobede fakt, že asfalt je stále tekutina - narozdíl od betonu nemá krystalickou mřížku. Jistě toto řešení je rychlejší a možná i levnější. A pokud by Česká republika disponovala dálniční sítí v hustotě podobnou té v západním německu, možná by i bylo vhodné. Za stávající situace je vhodné tu práci vykonat pořádně.

Odpovědět  |   | 
PalmTungsten  |  03. 06. 2013 14:10

Moc se mi líbí, jak opravili úsek dálnice z Brna na Vyškov, konkrétně hned za sjezdem na Slavkov. Byly tam taky betonové panely s dilatacemi, které se vlivem věku a dopravy vzájemně vertikálně vychýlili. Jednoduše ty "schody" mezi panely zabrousili, takže přechod mezi nimi je zase hladký a nepostřehnutelný. Proč to neudělají na D1? Předpokládám, že ty panely už jsou "sedlé" a cestovat už moc nebudou.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 06. 2013 16:26

tohle na D1 už proběhlo (rovněž tak na D2) a navíc se to nedá praktikovat donekonečna. Jednak podloží je už "hnuté" a panel visí "v luftě", respektive se pohybuje jako takový plochý viklan a pak je další problém v tom, že postupné broušení ubírá z tloušťky betonu důležité centimetry a okraje pak praskají a drolí se. Navíc stav betonu hlavně na Vysočině je už totálně havarijní.

Odpovědět  |   | 
Gumma  |  02. 10. 2013 23:30

jj a to doslova... proto tam, kde to nezařadili zatím do první etapy modernizace.... Humpolec - Jeníkov, je na tom s kvalitou povrchu daleko hůř, než Jeníkov - Jihlava, přesto, že v úseku Humpolec-Jeníkov se jezdí téěmř po polňačce už, tak bylo rozhodnuto, že jako první se bdue opravovat úsek Jeníkov-Jihlava... Důsledek to má jediný, v úseku ještě tuším o něco dřív...od Koberovic nebo Jiřic... Humpolec-Jeníkov se začal jen tak provizorně na těch 5 let pokládat asfaltový koberec..... který samozřejmě bude muset zase ven.... to je tak, když se u nás "plánuje" to pak zase jeden z úseků má už "nový" no 10 let a víc... asfaltový povrch který není zdaleka nejhorší.... přesto je už nyní jedním z opravovaných úseků.... ale sou tam koleje, kanály sou ucpaný.... a záplat jak máku, takže toš tak :D a záplaty taky nejsou to pravé.... si to taky různě sedá, a vjet do "díry" i když se záplatou v asfaltu, je možná tvrdší ráz pro kolo (často je to hlubší) než ty dilatace.....

Odpovědět  |   | 
Jan  |  05. 06. 2013 20:21

Dálnice na Vyškov, kterou popisujete, není vystavěna z panelů. Tato konstrukce je, stejně jako většina D1, vytvořena z několika vrstev jenž jsou nařezány na nestejné dilatační celky až po položení. Ony schody jsou pak chybou ať už v návrhu či provedení. Sbroušení hran sice vyřeší viditelný problém - nehladkost povrchu - ale také poškodí povrchovou vrstvu, čímž snižuje životnost tělesa. Sbroušený povrch má vyšší nasákavost a není tolik odolný k otěru.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  05. 06. 2013 16:57

Pan Jančura umí vydělat peníze, ale určitě nerozumí všemu. Zvlněná D1 se nedá opravit pouze novým povrchem. To by vydrželo opravdu jen krátce. Oprava musí zahrnovat i srovnání a opravu podloží.

Odpovědět  |   | 
jato  |  08. 06. 2013 22:08

To co popisujete neodpovídá dálnicím stavěných firmou "Eurovia". Typická životnost je pouze jeden rok, bez ohledu kolik dálnice stála. Na vině je ale především stát, který nedokáže dílo kontrolovat a přebírat. Je ovšem taky možné, že ani nechce protože úplatky dorazily včas a to rozhodlo celý případ.

Odpovědět  |   | 
Josef Fucik  |  16. 05. 2015 11:06

Stavba dalnic neni o hlavně jen o cene, ale o rychlosti a kapacite. V CR jsou dopravni trasy drahe, protoze se buduji s dvacetiletym zpozdenin a v globale spolecnost prodelava zdrzenim motoristu. D1 se z globalekonomickeho hlediska rozhodne nemá opravovat ale vedle postavit nove dva pruhy a potom udelat nove povrchy u dvou puvodnich pruhu. Nikdo z motoristu by se tim nezdrzel a byla by za cca 5let i vyhovujici kapacita. Postavit to hned vyjde nyni levneji nez v budoucnu rozsirovat D1 o dalsi dva pruhy, coz CR stene nemine. /+ centralni osy_trasy rychlovlaku CR 400 km_h/ Jenze v cesti politici /stale bez vizi/ problem resi vzdy nejdraz, az kdyz je trasa ucpana a nemohou projet oni sami ani s majaky. Pritom staci povolat odborniky /- jizni korejce, svycary, cina, atd. je jich po svete mraky/ a dat jim legislativni pravomoci /vyvlastnit a stavet ve verejnem zajmu do 30dnů a pote i vybirat myto/ a je v CR po dopravnich problemech. j.f. 01_2015 info@zbb.cz

Odpovědět  |   | 
tonta  |  26. 05. 2016 05:44

Ale autor vynechal tu podstatnou část co pan Jančura řekl. Ten beton na dálnici pořádně rozbít a hlavně uválcovat a následně položit asfalt......
Pak ta Berlínská dálnice se kompletně opravila a ten Hitlerovský úsek tam již dávno není ( ten se opravoval jako poslední je dokonce v nějaké chráněné oblasti). Trochu tu dálnici šili horkou jehlou, aby to stihli do MS ve fotbale a po něm to opět začali dělat pořádně. Jinak paradoxně jim to šlo daleko rychleji ta rekonstrukce než u nás, takže páni redaktoři nelžete.... jeden pruh rozdělili na 4 a vedlejší pak dělali a třeba v úseku cca 20 km najednou. Pokládali finišerem najednou beton v celé šířce, né jako u nás, že pouze jeden pás resp obdélník. Pak se nikdo nemůže divit onomu zvedání a drncání. Spáry vyplňovali speciální gumou....
Takže si prostudujte onen Jančurův návrh a pak kritizujte.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  06. 12. 2016 10:47

Betonová dálnice může bejt klidně zadarmo a stejně to bude vždy ta horší. Dneska jsem jel po pražském okruhu - to je jedna z nejnovějších betonových dálnic a byl jsem v šoku jak se zmrvila za poslední dva roky. Prostě zase to drncání a naklepaná krční páteř - to teda zlaté vyjeté koleje...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S …

K vyhřívaným sedadlům, volantu či zadnímu oknu se nyní připojují i stěrače předního okna.

23.  12.  2019 | | 109 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 17 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. M…

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace Golfu, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

21.  12.  2019 | | 130 N/A