PRO VŠECHNY KRITIKY JANČURY, měl pravdu, zase je to jen podvod, tak aby to bylo co nejdražší: http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml...
Teď bude někomu ležet v žaludku a budou se mu šťourat v papírech a udělají na něj nějaké fiktivní udání typu žluté autobusy pašují drogy. Ale Jančura je frajer. Stavební postupy odborně zhodnotit a posoudit nedokážu. Nicméně, že dálnice jsou černé díry na stamiliony víme všichni už dávno a on jedinný si to troufne kritizovat - JANČURA NA HRAD ;-)
ono to s tím předražením není pravda. tato pohádka vychází z jedné účelové studie zpracováne firmou mott macdonald (pan petrák).proč se u nás o stavbu dálnic neuchází firmy z celého světa, když máme násobky jejich cen. (uvědomte si že jsme členy eu a v konečné fázi by se rozhodovalo o neoprávněném vyloučení kandidáta ve štrasburku)
Tak například proto, že mají a striktně dodržují své etické kodexy.
v čem je problémsoutěž je veřejná podmínky jasné cena je důležité kritériumnejsou na českém ministerstvu dopravy závislí = není problém podat stížnost na výběrové řízení (jsme členem eu - nakonec by rozhodoval štrasburg)ono se u nás totiž dlouhodobě staví za 87% evropských cenv době největšího boomu dopravního stavitelství, kdy české firmy byly plně vytížené byly ceny MAXIMÁLNĚ na 105% cen v německu.
Nějak se mi to nezdá na Ukrajině stavěli Rakušáci, Italové, Turci .... a to za ceny sakra nižší přitom se jim to asi vyplatilo když do toho šli.
Jen jestli mu krapet nevadí,že ty jeho autobáky,které jezdí Prahu Brno budou stát v zácpě,takže lidi zvolí vlak,kde číhá žralok ČD se speciálem D1.
Žralok ČD, již dlouho jsem se tak od srdce nezasmál!!!! Nejhorší příklad zkostnatělého polostátního monopolu vydávat za žraloka, to je fakt fór!!!
trefa do černého
to co je navrženo teď - cb kryt včetně úpravy podloží bude sice trvat déle, oprava bude dražší, ale povrch vydrží (měl by vydržet) 30-40 let.to co navrhuje pan jančura je rychlejší a levnější, ale cca po 8 letech bude nutno provést výměnu minimálně obrusných vrstev. a to ještě není zaručeno, že po rozbití stávajícího cb krytu nedojde lokálně k poklesům.ať pan jančura s panem petrákem podloží svoje návrhy alespoň nějakým propočtem, že jejich řešení je levnější.ať zohlední to, že dnes nabízejí firmy opravu v podstatě za režijní ceny, ať si do "své" ceny napočítají i ty budoucí nutné opravy vycházející z "jejich" technologie .........doposud vycházel cb kryt o málo lépe než živice, nevím, proč by to najednou mělo být zásadně jinak
On to vymýšlí s Petrákem od Mottů? Ten blb ještě žije?
Žádné propočty nepředloží. Jde o mediální zviditelnění. A věcně samozřejmě o nesmysl.
To jistě. Ale jde to udělat i jinak a levněji. Nanesení tenké živičné obrusné vrstvy s jemnou drtí a mletou gumou na stávající betonové schodiště je možné. Za pár korun, v zahraničí dobře zvládnutá technologie. Vydrží to dva roky. Ale nevyřeší to nebezpečné nájezdy ani bortící se mosty.
Jakým nekvalitním způsobem dělá firma COLAS silnice za to by se styděly i na Ukrajině!!!! Na Znojemsku opravuje silnice již několik let a co vydrží? Dva až tři roky.V podstatě jen přelijí asfalt na rozpraskanou silnici .Dva měsíce jí mají uzavřenou a výsledek ...... raději nebudu psát.Každý ví jak se u nás plácají silnice lopatou. Stačí se podívat vedle do Rakouska.Kde silnice opravují kompletně i s podložím laciněji jak u nás .Ale co když jsme stát blbů dobře nám tak.
Nejsme všici blbí, někteří jsme chytří a slušně na tom vyděláváme;-)
S tou Ukrajinou máš pravdu. Mohu potvrdit dnes máme na silnici Kyjev - Čop daleko kvalitnější povrch než na Českých dálnicích. Na rekonstrukcích silnic a dálnic před EURO 2012 se podíleli firmy z celeho světa namátkou Italové, Rakušáci, Turci....Co mě , ale nejvíc zaujalo je přístup k práci na Ukrajině a v ČR. Zatímco na Ukrajině se pracovalo ve dne v noci v ČR vidím dost často jak je nehospodárně nakládáno s časem i prcovní silou ,,obrázky kdy mašiny stojí a pár lidí se opírá o lopatu jsou v ČR dobře známé"A vůbec nejzajímavější je to že na Ukrajině jsou náklady na 1Km několikanásobně nižší a povrch kvalitnější.
Divne, ja posledne kdyz videl v Praze opravu silnice, tak delali ve dne a kdyz jsem kolem jel v 23.00, tak makali snad jeste vic ...
No a kolik takovejch oprav cest, kde se dělalo i v 23 si za celou dobu zažil? Hlavně nepiš že nejmíň cca 10 a proto si myslíš že tak se to přece musí dělat všude
A ještě jsou na Ukrajině lepší cigarety. Tady už se kouří úplná tráva.
..v kterejch cigaretach je trava? hned jdu pro karton, kluci ve skole mi utrhaji ruce :-)
JANČURA JE FRAJER, kéž by více lidem nebylo lhostejné co se tu děje jen u piva, nebo proto, že oni nemají příležistost krást
Souhlasím a je to i poměrně zajímavá technologie.
Jančura leští svoje ego a ekonomický zájem. D1 nelze opravit způsobem, jakým navrhuje, nájezdy se znovu postavit musí, jsou nebezpečné. Asfaltem ji přeplácat nejde, protože při českém způsobu kamionové zátěže a českém způsobu zimní údržby by za dvě zimy byla v horším stavu, než je dnes. Asfaltové dálnice jsou omyl minulosti a slepá cesta.
No, nevím, nevím, ale všechna přemostění na D1 jsou v asfaltu a že by byl povrch nějak špatný, to se říct nedá.
Jsem v tomhle laik a nic o tom nevím, ale přijde mi že to, co se dnes leje na silnice, má s opravdovým asfaltem společnou jen barvu. Připomíná mi to tlumex, prostě ředinu z rafinerie. Výsledkem je velice malá pevnost a soudržnost koberce, který nemá jednolitou strukturu, není slitý ale pórovitý, zatéká do něj voda a po pár mrazech se to drolí jako starý perník.
Asfalt to samozřejmě není, je příliš drahý a naše země po 20 letech budování prosperity na to prostě nemá...ale možná tam přidají nějakou tu koňskou oháňku..z Polska.;-)
Přesně. To se ti nezdá. Člověk nemusí být odborník, stačí se dívat kolem sebe. Dnes opraví silnici a za dva roky vypadá hůř než před tou opravou. Dřív vydržely silnice deset let a více. A ne, není to přetížeností. Teď mám namysli třeba ulici ve městě, kde jezdí jen osobáky, pár autobusů a popeláři, nic víc. Nebo silnici třetí třídy v zapadákově, kde projede 10 aut za hodinu.Je to všechno jen o šizení materiálů a technoligických postupů korupce.Kolikrát už jsem si říkal, když jsem jel po nové (nově opravené) silnici, jak je vůbec možné, že ji zkoulaudovali, když je hrbolatá jak... Já jsem myslel, že by to měl někdo z úředníku kontrolovat (opět korupce) a takové nedodělky nepřebírat a hlavně neplatit.
"Je to všechno jen o šizení materiálů a technoligických postupů korupce."mezi slovem postupů a korupce jsem napsal rovnítko a špičatou závorku , což se tu jaksi nezobrazilo :-(
Ano u nás se samozřejmě šidí, ale silnici ze skutečného asfaltu už jen tak neuvidíte. Asfalt je dnes už dost vzácný a technologie na výrobu toho co pokrývá silnici porád dává prostor k ošizení.Když majitel firmy která dělá povrchy má velké ego a musí vydělat za měsíc víc než obyčejný člověk za celý život není se čemu divit. Ale co se divíme. Dokud se obyčejní lidé nepostaví na odpor budou s námi zametat a dělat si co chtějí.
Obyčejní lidé? Kdo to je, ááá, to už jsem někde četl... jó, na billboardu před volbami. Tak proboha, jen to ne!Tuhle práci za obyčejné ani za normální lidi neudělá nikdo jiný, než orgány činné v trestním řízení. Neboť korupční činy, podvodné činy či porušení povinnosti při správě cizího majetku jsou tématem právě pro ně.
Ctělo by to vymyslet nějaký nový povrch, naše betonky jsou hlučné (hlavně že se v testech měří hluk pneu) a uskákané, přestože jsou nové. český asfalt se hodí jen pod plot. Co teď.
Od jogurta níž máte pravdu všichni. Dálnice opravdu nelze v současné zátěži budovat s asfaltovým povrchem. Jedinou výjimkou jsou mosty z důvodu nižší hmotnosti proti betonu.A naopak, v tunelech asfalt být nesmí vůbec.Problém kvality běžných silničních krytů z obalovaných směsí je nízká kvalita výchozího materiálu, často též nekvalitní recyklát, který nebyl řádně vyčištěn a má nesprávné složení. Další je samozřejmě kvalita práce a dodržování technologických postupů. Občas mě jímá hrůza když vidím, jak při teplotách pod nulou pokládají na mokrý nebo dokonce zasněžený podklad novou vrstvu aniž by předtím provedli plošný ohřev. Takový asfaltový povrch má životnost nejvýše jedno zimní období místo normou požadovaných osmi let. A pravdu má jogurt i v podílu zimní údržby. Vyhláška k zákonu o pozemních komunikacích říká, že se nesmí solit vrstva sněhu vyšší než 3cm, což se ale nedodržuje a sníh se většinou neodpluhuje buď vůbec nebo nekvalitně před posolením. Tím se prodlužuje působení podchlazené směsi sněhu a solanky, voda nevysublimuje a při poklesu teplot opět zmrzne, což v porézním narušeném povrchu s dynamickou zátěží z nákladní dopravy devastuje povrch silnice X krát rychleji, než v okolních zemích, kde je solení do vrstvy sněhu nemyslitelné a nikdo si ho nedovolí.
A ještě poznámka pro Karlose: Ano, máš naprostou pravdu, vedlejší ulice ve městech jsou rozbité především z důvodu nekvalitní práce a nekvalitního materiálu. Plus výše popsaný způsob zimní údržby přehnaným solením. Před dvaceti lety se vedlejší silnice neudržovaly buď vůbec, nebo pluhem. Nikoho nenapadlo na ně sypat sůl. A vydržely 4x déle než dnes, kdy jsou nekvalitní a solí se neodplužená vrstva sněhu, což je při malé provozní zátěži legislatvní, věcný i technický nesmysl.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.