Jančura chce ovládnout pražské taxíky

32 komentářů

Lukas
30. dubna • 9:42

To uz tu bylo....Kdyz Tick Tack vstupoval na trh tvrdili neco o revoluci v taxisluzbe, podepsalikontrakt na 200 A6-tek slibovali az 500 aut. Realita??? Dnes maj horko tezko tech 40aut( po 3letech).Pri cenovych podminkach panujicich v Praze, je nerealny uzivit auta v tyhle cenovy relaci se starim s jakym planuje.A) musel by je brat na operativni leasing
B) trh nepojme tolik relativne mladych aut, v tehle cenove hladine.
Pri prumernym stari 1rok, bude muset menit auta nejdele po 2letech...
C) kde vezme 1000novych ridicu?, ale hlavne kde pro ne chce sehnat praci?Dam priklad( realnej). - pokud vezmeme v potaz tyto castky dojdeme k zaveru ze je blazen.Leasing: 15kkc
Nafta 15kkc
Platba za dispecink cca. 7kkc
Zdravotni a soc pojisteni 3kkcTakze nutna rezie bez servisu auta, bez toho aby taxikar pil, jedl, bydlel jsme na 40kkc.Pri vytizenosti 50% ( coz je na hranici reality), musi ujet cca.1600 zaplacenych tudiz 3200km pri cene 25kc/km)Kdyz si zapocteme najem/hypoteka 12kkc je to dalsich 480zaplacenych km, to jest 960 celkove), naky jidlo, piti a neco donest domu,rekneme 10kkc, to jest 400km zaplacenych, a 800 celkem.Celkove naklady budu pocitat 62kkc.
Celkovy najezd 5000km.Tyhle penize se nedaji vydelat za 8hodin/5dni v tydnu.Trzba 60-70kkc odpovida 22-30dnum v mesici pri 10-14hodinach denne.
Akdyz si do vypoctu dosadite misto 50% vytizenosti realnejsich 35% placenych km tak vysledek budejeste tristnejsi....

Brouk
30. dubna • 13:35

Jak uz uvedli panove nade mnou, u jednoho auta se muzou stridat 3, ve svete je to bezne. Myslim, ze zcela jiste mu jeho zamer vyjde. Pred 4 lety by taky nikdo neveril, ze pojede vlakem Pha-Ova za 139 kc, kava, matovy caj, voda a denni tisk zdarma. Mam trochu obavu o jeho zivot, protoze prazska taxiparta nebude uplne happy z takove konkurence. Navic, az ti z.rdi kriminalnicti prijdou o praci, jsem zvedav, v co se rekrutuji. Poctiva prace to jiste nebude.

Lukas
1. května • 0:03

Vklidu, taxikarum je ukradenej. Lukrativni mista sou uz davno zabrany

Karel  Antonín
1. května • 11:23

No uvidíme.B-]

jogurt
1. května • 22:48

Taky bych řekl. Pokud nabídne dobrý level a poctivost za rozumnou cenu, zákazníci ho budou preferovat sami. Proč bych lezl do otřískaného scénicu s gaunerem za volantem, když můžu jet novou ášestkou za korektní cenu? Otázkou bude to, jakým způsobem chce čelit stávajícím gangům, kterým logicky nastanou hubené časy a jejich agresivita se (pokud to ještě jde) zvýší. S oficiálními dozorci nad veřejným pořádkem těžko může počítat. Na druhou stranu, ve většině světa (včetně například Varšavy.....) taxislužba funguje jak má, tady to musí jít taky.

eLzyx
30. dubna • 11:22

o 1000 autech lze pochybovat, ale neviděl bych problém pojmout to tak, že se na jednom taxíku budou střídat tři řidiči, tak aby byl 24h plně vytížený.
Tu platbu za dispečink považuji za přehnanou, předpokládám, že Jančura bude mít svůj dispečink a rozpočet jeho nákladů na jedno auto bude nižší.

kolemjdoucí
30. dubna • 11:21

Pokud počítáte s tím, že jedno auto = jeden řidič, tak máte pravdu. Ale je takový koncept skutečně nutný? Proč by to nemohlo být skutečně služební auto ve smyslu hromadné dopravy - po osmi hodinách se vymění řidič a auto jezdí dál. V tu chvíli sice potřebujete více řidičů, ale na druhou stranu můžete více vytížit techniku a snadněji ji zaplatit. Auto pak může být v provozu 24/7 (tedy téměř - odečtěme nutný servis).

Lukas
30. dubna • 22:58

Nerealny. Muzes chytit zakazku mimo prahu a auto nepredas....

puk123
2. května • 9:00

Co bys nepředal? Jednak je tu dispečink. Pak tvůj střídač přijde normálně do práce, řekněme na 14:00 a přebere si auto až přijedeš. Tak to chodí ve spoustě oborů. Myslíš, že když chirurgovi padne, pustí skalpel do břicha a jde?

jogurt
1. května • 22:41

Můžeš. Ale pravděpodobnost se blíží nule.

ag008
30. dubna • 9:39

:-) Přátelé Radim to je borec. Opravdu začínal úplně od 0 a všichni víme kam se svou pílí dostal.
Teď když je "úspěšný", tak je trnem v oku, protože páni papaláši tohle nikdy nedokázali. Věřím, že za nějakou dobu vytáhnou proti němu, že třeba ten taxík je až moc žlutý a nebo by měl o korunu zdražit, protože to ničí naše ostatní "poctivé" kolegy.
Jen tak dále. Je třeba vyčistit tu "špínu" a učinit všeobecně podnikání a jiné práce čistými a poctivými.
Přeji všem vysoké výdělky a úspěch v její práci, ale poctivě.
Radime taxíky ANO. Jen nemnělo by se jezdit v domácí značce?
Fandím ti.
Přátelé toto není reklama! :-)

jogurt
1. května • 22:38

Je jen otázkou času, kdy se na něho orgány činné v trestním řízení zaměří. Je tu v módě kriminalizovat úspěšné. Buď to stihnou do příštích voleb obvyklou cestou, pokud ne, po volbách to už půjde samo a nebude potřeba vhodně "vzdělaný" vyšetřovatel. To už pak převezmou lidoví komisaři.

Jouda
30. dubna • 8:13

Mě už příjde jako megaloman, provozuje toho hodně a ne všem jeho projektům se zrovna daří, aby na to nedojel. Jestli se taxikáři zaplatí každý rok nový auto resp. cca jeho půlka - něco dostane při prodeji, tak se mají hodně dobře. Celkově si myslím, že Jančura už se vrtá do hodně věcí a nedopadne to dobře.

Kenny
29. dubna • 23:26

Jančura by měl být ministr dopravy ;-) Nikdo není bez chyb, ale já pánovi fandím! Ukázal v našem absurdistánu všem, že to jde i slušně a proti letitým úskalím na které jsme my ostatní už rezignovali.

kolemjdoucí
30. dubna • 0:05

Na Jančurovi je hlavně vidět, že "vychovat" si rozumnou podnikatelskou elitu nějaký čas trvá. Je to klasický "self-made-man" v tom nejlepším smyslu slova. Vedle něj bych zařadil třeba S. Bernarda, R. Passera, D. Kunovského, Z. Frolíka a našel bych spoustu dalších, kteří začali od nuly a využili dobrého nápadu ve správný čas a na správném místě. Netvrdím, že jsou svatí, ale na rozdíl od lidí typu Kellnera, Babiše, Janouška a dalších vykuků nebyli navázáni na politiku, nerojí se kolem nich pochybné existence, podivné dotace a neprůhledné státní zakázky (Jančura získal státní zakázky zcela otevřeně).Vedle nich jsou pak zde pak ještě stovky menších podnikatelů a živnostníků, kteří vydupali ze země rodinné podniky, nemají sice miliardové obraty, ale pouze milionové, jejich jména nejsou v novinách, ale poctivě pracují a dávají lidem kolem sebe práci. Takovým lidem velmi fandím a pevně doufám, že budoucnost v tomhle státě bude patřit jim a ne ani šíbrům z modro-oranžovo-rudo-zeleno-hnědé mafie a ani flákačům a pobíračům dávek. Ale je to občas těžké, když si člověk uvědomí, že na jednoho takového poctivého podnikatele připadá hned několik nepoctivých, líných a závistivých... Ale snad je to začátek a třeba za další dvě tři generace stabilního prostředí bude líp...

kejml
30. dubna • 0:42

Prosím jak je/byl Kellner navázánna politiku? Co vím, začínal jako prodejce kopírek....

k22
30. dubna • 14:20

Kellner začínal jako ruský bílý koník a tak taky skončí.

kolemjdoucí
30. dubna • 11:13

Kellner měl přímé vazby na Kočárníka, Dybu, Dlouhého a další ministry z privatizační vlády. Jak už zmínil eLzyx, získání Sklo Unionu nebylo čisté (sám bych tak jemný eufemismus nepoužil).Stejně tak první roky PPF, kdy se z ničeho najednou během privatizace stalo několik miliard korun, není úplně košer.A je také zvláštní, jak málo je ten člověk vidět. Dodnes nedává rozhovory, nikde se neukazuje, s nikým nemluví. Je to tak tichý a skromný podnikatel? Nechci sem přidávat konspirační teorie o tom, jak je Kellner bílý kůň Kočárníka a Dyby, každopádně ale informace, které v začátcích využíval, nemohl jako prodejce kopírek mít. A je také na české scéně netradiční, jak hladce a tiše zmizeli ze scény právě tito ministři a už se nijak nezapojují do české politiky. Kolik znáte takových politiků, navíc v době působení tak excentrických a aktivistických?

eLzyx
30. dubna • 1:07

přímo nikdy, on si tohle dokázal dobře ukočírovat. Ale nepřímo (přes PPF) financoval ODA a měl dobré styky s tehdejšími ministry(asi dobře platil), kteří kryli jeho lumpárny. Jeho první větší finance nejsou čisté jako lilie a zcela jistě nepochází z prodeje kopírek ... Sklo union, prachy cizích lidí z kupónové privatizace.
Neřadil bych ho tedy mezi ty slušné podnikatele, jako je p.Jančura, nebo p.Bernard.

puk123
30. dubna • 6:50

Nedávno jsem četl, že jeho otec působil na velvyslanectví v Moskvě. Moc se o tom nedá najít. Klíčem k úspěchu by to být mohlo.

josephko
29. dubna • 19:03

Dejiny tvoria jednotlivci. A Vančura to len a len potvrdzuje. Ak je niekto schopný urobiť poriadok v Prahe s taxíkmi, tak je to asi len on. Politici aj pražský magistrát sú v rukách taxikárskej lobby, takže taxikárov vždy len tak trochu - raz za rok či dva - postrašia, urobia pár kontrol a zase sa nič nedeje.
Ja som rozmýšľal už dávnejšie nad tým, že ak by niekto chcel v Prahe urobiť super TAXI službu s naozaj poctivými službami, asi najlepšie by na to boli tie špeciálne londýnske taxíky. Už len ten vzhľad vzbudzuje pocit serióznosti a starých dobrých časov.
V barorákoch, mercedesoch či audinách sa "papáci" vozia stále. Ale v takom anglickom taxíku by sa dalo odviezť len v Anglicku - a v Prahe.

Hugo
30. dubna • 1:27

Londynsky "cab" stji za houby ... je to jen pozlaceny prd/tradice. Pohodli asi jako v Avii a jsou drahe. Mnohem lepsi jsou "minicab" (tj. normalni auta stredni tridy) ... jezdi zhruba za polovinu a jsou komfortnejsi.

Skyline
3. května • 11:58

Je to tak, nostalgii k temto pleckam obvykle trpi pouze ti, kteri s tim nikdy nejeli.

jogurt
29. dubna • 22:41

No to sice ano, ale vzhledem k tomu, že london cabs se - pokud je mi známo - nevyrábí s volantem na levé straně a brzy se už nebude vyrábět ani s tím na pravé, je vize A6 a 5GT velmi rozumná. Extrémní životnost, nízké provozní náklady, velmi slušný prostor pro cestující a v případě A6 i pro zavazadla. Navíc - a to je důvod, proč ne Superb - se tím jednoznačně odliší od současných profláknutých drožkařů. Rozhodně mě ale zajímá, jak chce čelit agresivním primitivům z řad současných taxigaunerů. Pochybuji, že mu policie či MP půjdou na ruku.

wlado
1. května • 15:51

Extrémni životnosť a nízke provozní náklady (BMW a A6 ???) ho netrápia, ved povedal, že priemerný vek bude 1 rok.

jogurt
1. května • 22:35

Nízké provozní náklady ho trápí určitě. Průměrný nerovná se maximální, ale průměrný. Z toho lze usuzovat, že průměr jeden rok = auta ve stáří 0 až dva roky.

josephko
29. dubna • 22:58

Samozrejme komfort A6-iek či BMW 5 GT bude asi o niečom ako v londýnskom taxíku. Ale Vančura plánuje nových taxíkov zhruba 1.000. Takže si viem predstaviť aj luxusné taxíky aj "londýnske" taxíky.
A ak by objednal pár sto kusov taxíkov z Anglicka, iste by mu ich radi upravili na opačnú stranu. A keď by to nezvládli v Anglicku, šikovné české ručičky by to zvládli určite.

puk123
30. dubna • 7:14

Firmu a výrobu londýnských taxi už vlastní Číňané.
Ta konstrukce je zajímavá. Vzadu je místo pro 5 lidí, najede tam i invalidní vozík.
Mně by se to taky líbilo, ale je to asi fakt utopie.
BMW mi na taxíka přijde moc agresívního vzhledu. Uvítal bych něco milejšího.
Třeba Contryman, snad Yeti nebo něco od Fiatu. Podotýkám, že mi teď jde hlavně o vzhed ne o vhodnost pro taxislužbu.

legnaw
30. dubna • 11:37

tak proc ne volba NewYorku.. Nissan NV200? a hlavne vsechny v jednotnem dizajnu..asi mesic zpatky v bratislave magistrat vybehl s myslenkou jednotne barvy taxiku..to bylo kriku...a lobby zapracovala a je klid.. proste ruka ruku myje

jantaraba
30. dubna • 0:05

umis si predstavit ceske byrokraticke orgie uz pri samotne myslence tohoto smeru?

Karel  Antonín
29. dubna • 16:11

Mohlo by být zajímavé. Bude , ale taky velmi zajímavé sledovat co na to konkurence.

jogurt
29. dubna • 22:47

Konkurence - alespoň v Praze - teprve vznikne. Zatím vinou zákonodárců, magistrátu, státní a obecní policie žádná není.

Doporučujeme

Články odjinud