James May ukazuje svou Alpine A110. Přirovnává ji ke zmenšenému superautu

Obecně May nešetří chválou, pár výhrad má nicméně k designu Alpine.

James May pokračuje v představování aut z vlastní garáže. Po rozlučce s Toyotou Mirai a návratu plážové buginy z Namibie teď moderátor ukazuje a komentuje svou Alpine A110, kterou si pořídil právě po testování v pořadu The Grand Tour. V klasickém testu May zdůvodní, proč francouzský sporťák zbožňuje.

James May si nechal buginu, s níž projel Namibii. Po The Grand Tour ji zrenovoval

James May si nechal buginu, s níž projel Namibii. Po The Grand Tour ji zrenovoval

Podle Maye každopádně ani nejde o „sporťák“, jako spíše o „zmenšené superauto“, s ohledem na čtyřválcový motor uprostřed, rozložení hmotnosti a hbité řízení, malý zavazadlový prostor a špatný výhled dozadu. S těmito atributy přirovnává moderátor zážitek za volantem A110 třeba k McLarenu.

Především ale May vyzdvihuje právě jízdní vlastnosti a obecný vztah Alpine ke snižování hmotnosti, který tvoří charakter A110 (pohotovostních 1080 kg). Předností jsou tedy i drobné rozměry, což je na britských okreskách výhodou. Nakonec May dodává, že přístup Alpine k hmotnosti vozu by měly následovat i další automobilky.

Lidový supersport Nissan GT-R nekončí. Nová edice T-Spec je extrémně vzácná

Lidový supersport Nissan GT-R nekončí. Nová edice T-Spec je extrémně vzácná

A negativa A110 podle Maye? Samotný design, který sice proporcemi z profilu vypadá skvěle, ale příď a záď jednoduše nemůže plnohodnotně a elegantně odkazovat na sporťák z 60. let – čistě z pohledu dnešní bezpečnostní legislativy, diktující vzhled automobilů po stránce ochrany chodců, umístění světlometů a dalších prvků.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků