Někdo věří v budoucnost čistě elektrických aut, u kterých je především nutné v následujících letech vylepšit technologii baterií. Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE

Někdo věří v budoucnost čistě elektrických aut, u kterých je především nutné v následujících letech vylepšit technologii baterií. | Zdroj: YouTube.com/DRIVETRIBE

Někdo zase vidí slibnější budoucnost ve vodíku a palivových článcích, zajišťujících tvorbu elektrické energie pro elektromotor vozidla. Výhody a nevýhody obou směrů teď porovnal sám James May. Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE

Někdo zase vidí slibnější budoucnost ve vodíku a palivových článcích, zajišťujících tvorbu elektrické energie pro elektromotor vozidla. Výhody a nevýhody obou směrů teď porovnal sám James May. | Zdroj: YouTube.com/DRIVETRIBE

Právě známý moderátor show  The Grand Tour  má totiž k čistě elektrickým i vodíkovým vozům co říct. Vlastní totiž zástupce obou kategorií. Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE

Právě známý moderátor show The Grand Tour má totiž k čistě elektrickým i vodíkovým vozům co říct. Vlastní totiž zástupce obou kategorií. | Zdroj: YouTube.com/DRIVETRIBE

V garáži má jak Teslu Model S ve verzi 100D s dvojicí elektromotorů, tak vodíkovou Toyotu Mirai s jedním elektromotorem. Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE

V garáži má jak Teslu Model S ve verzi 100D s dvojicí elektromotorů, tak vodíkovou Toyotu Mirai s jedním elektromotorem. | Zdroj: YouTube.com/DRIVETRIBE

„Zatím nevíme, co nás v budoucnu čeká,“ říká na začátku testu May. „Pokud bychom to věděli, už bychom tam dávno byli.“ Oba své vozy tak prověřil svým typickým způsobem s dávkou suchého humoru... Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE

„Zatím nevíme, co nás v budoucnu čeká,“ říká na začátku testu May. „Pokud bychom to věděli, už bychom tam dávno byli.“ Oba své vozy tak prověřil svým typickým způsobem s dávkou suchého humoru... | Zdroj: YouTube.com/DRIVETRIBE

...ale i věcnými poznámkami na výkon modelů, jejich řešení interiérů a palubních systémů nebo jízdní komfort. A samozřejmě dojde i na odlišné způsoby nabíjení/tankování vozů, jejich reálný dojezd a cenu. Více v článku... Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE

...ale i věcnými poznámkami na výkon modelů, jejich řešení interiérů a palubních systémů nebo jízdní komfort. A samozřejmě dojde i na odlišné způsoby nabíjení/tankování vozů, jejich reálný dojezd a cenu. Více v článku... | Zdroj: YouTube.com/DRIVETRIBE

Někdo zase vidí slibnější budoucnost ve vodíku a palivových článcích, zajišťujících tvorbu elektrické energie pro elektromotor vozidla. Výhody a nevýhody obou směrů teď porovnal sám James May. Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE
Právě známý moderátor show  The Grand Tour  má totiž k čistě elektrickým i vodíkovým vozům co říct. Vlastní totiž zástupce obou kategorií. Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE
V garáži má jak Teslu Model S ve verzi 100D s dvojicí elektromotorů, tak vodíkovou Toyotu Mirai s jedním elektromotorem. Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE
„Zatím nevíme, co nás v budoucnu čeká,“ říká na začátku testu May. „Pokud bychom to věděli, už bychom tam dávno byli.“ Oba své vozy tak prověřil svým typickým způsobem s dávkou suchého humoru... Zdroj: YouTube.com/ DRIVETRIBE
6
Fotogalerie

James May se hádá sám se sebou. Porovnal svá auta, Teslu Model S proti Toyotě Mirai

Pokud chcete vidět Jamese Maye, jak se hádá sám se sebou o výhodách a nevýhodách čistě elektrické nebo vodíkové budoucnosti automobilů, pokračujte níže.

Někdo věří v budoucnost čistě elektrických aut, u kterých je především nutné v následujících letech vylepšit technologii baterií. Někdo zase vidí slibnější budoucnost ve vodíku a palivových článcích, zajišťujících tvorbu elektrické energie pro elektromotor vozidla. Výhody a nevýhody obou směrů teď porovnal sám James May.

Právě známý moderátor show The Grand Tour má totiž k čistě elektrickým i vodíkovým vozům co říct. Vlastní totiž zástupce obou kategorií. V garáži má jak Teslu Model S ve verzi 100D s dvojicí elektromotorů, tak vodíkovou Toyotu Mirai s jedním elektromotorem.

„Zatím nevíme, co nás v budoucnu čeká,“ říká na začátku testu May. „Pokud bychom to věděli, už bychom tam dávno byli.“ Oba své vozy tak prověřil svým typickým způsobem s dávkou suchého humoru, ale i věcnými poznámkami na výkon modelů, jejich řešení interiérů a palubních systémů nebo jízdní komfort. A samozřejmě dojde i na odlišné způsoby nabíjení/tankování vozů, jejich reálný dojezd a cenu.

Vše ale nakonec končí vtipnou diskuzí, ve které se May dohaduje sám se sebou o výhodách a nevýhodách Tesly a Toyoty. Přestřelka argumentů dvou Mayů samozřejmě končí absurdním hašteřením: „Moje auto je rychlejší. Ha!“„Moje vypadá více cool.“„Tvoje vypadá debilně!“„Tvoje vypadá jako Vauxhall!“. Závěr si tedy zřejmě udělá každý sám…

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud