James Glickenhaus míří do Le Mans. Proti konkurenci vytasí tohle nové hyperauto

Nová nadcházející třída LMP1 hypersportů zatím vypadá hodně lákavě. Do bitvy na okruhu se vloží i novinka od týmu Scuderia Cameron Glickenhaus.

James Glickenhaus, americký nadšenec do aut, sběratel a celkově motorsportem zdravě poblázněný chlapík, se rovněž vydá mezi titány do nově založené vrcholné třídy hyperaut šampionátu FIA WEC. Zúčastnění jeho týmu Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) už máme jistou dobu potvrzené. Nyní už však Glickenhaus odhaluje finální podobu svého stroje, který se v zaváděcí sezóně 2020/2021 objeví.

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Se jménem Glickenhaus můžete mít spojeno například vzácné Ferrari P4/5 navržené Pininfarinou nebo závodění s prototypem SCG 003, který se nejednou objevil v závodním poli 24hodinovky na Nürburgringu. Příchozí novinka pro Le Mans, nejspíš označená SCG 007, přitom vypadá také velice sympaticky.

Popravdě může někomu nové SCG přijít i celkem staromódně vypadající s oblými tvary přídě, zakulacenými světlomety a plynulými liniemi karoserie. Mezi supermoderními hyperauty od Toyoty či Aston Martinu, kteří již účast v nové třídě potvrdili, se tedy SCG určitě neztratí. Ze závoďáku bude vycházet i limitovaný počet silničních vozů.

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

O technice zatím Glickenhaus nepotvrzuje žádné nové informace. Stále se tedy počítá s dvakrát přeplňovaným třílitrovým V6, kterému pomůže elektromotor na přední nápravě. Systémový výkon se očekává kolem 750 koní (552 kW), cloumající s lehkou karbonovou konstrukcí vozu o minimální hmotnosti 1100 kg (dle regulí).

Kromě SCG, Toyoty a Aston Martinu přemýšlí o vstupu do nové třídy hyperaut i Koenigsegg a Lamborghini, obě značky však zatím nic oficiálně nepotvrdily.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek