James Glickenhaus míří do Le Mans. Proti konkurenci vytasí tohle nové hyperauto

Nová nadcházející třída LMP1 hypersportů zatím vypadá hodně lákavě. Do bitvy na okruhu se vloží i novinka od týmu Scuderia Cameron Glickenhaus.

James Glickenhaus, americký nadšenec do aut, sběratel a celkově motorsportem zdravě poblázněný chlapík, se rovněž vydá mezi titány do nově založené vrcholné třídy hyperaut šampionátu FIA WEC. Zúčastnění jeho týmu Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) už máme jistou dobu potvrzené. Nyní už však Glickenhaus odhaluje finální podobu svého stroje, který se v zaváděcí sezóně 2020/2021 objeví.

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Aston Martin Valkyrie poprvé v akci. Hypersport se prohnal na trati v Silverstonu

Se jménem Glickenhaus můžete mít spojeno například vzácné Ferrari P4/5 navržené Pininfarinou nebo závodění s prototypem SCG 003, který se nejednou objevil v závodním poli 24hodinovky na Nürburgringu. Příchozí novinka pro Le Mans, nejspíš označená SCG 007, přitom vypadá také velice sympaticky.

Popravdě může někomu nové SCG přijít i celkem staromódně vypadající s oblými tvary přídě, zakulacenými světlomety a plynulými liniemi karoserie. Mezi supermoderními hyperauty od Toyoty či Aston Martinu, kteří již účast v nové třídě potvrdili, se tedy SCG určitě neztratí. Ze závoďáku bude vycházet i limitovaný počet silničních vozů.

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

O technice zatím Glickenhaus nepotvrzuje žádné nové informace. Stále se tedy počítá s dvakrát přeplňovaným třílitrovým V6, kterému pomůže elektromotor na přední nápravě. Systémový výkon se očekává kolem 750 koní (552 kW), cloumající s lehkou karbonovou konstrukcí vozu o minimální hmotnosti 1100 kg (dle regulí).

Kromě SCG, Toyoty a Aston Martinu přemýšlí o vstupu do nové třídy hyperaut i Koenigsegg a Lamborghini, obě značky však zatím nic oficiálně nepotvrdily.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků