Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

Německá automobilka BMW si v poslední době nechala patentovat značku CSL pro všechny své vozy s označením M. Ovšem mezinárodně to platí pouze pro modely M2, M4 a M8.
Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

BMW se rozhodlo patentovat mnoho názvů u Světové organizace duševního vlastnictví, a to od vozu M1 CS až k M8 CS. Když se na to ale na oficiálních stránkách WIPO podíváte podrobněji, zjistíte, že BMW tu stejnou věc udělala i s označením CSL. Ne všechny tyto ochrané známky však mají stejný status, a proto jsou mezinárodně chráněny jen modely M2 CSL, M4 CSL a M8 CSL. 

Celá tahle rošáda z patenty však také nemusí znamenat nic. Jedná se o běžnou praxi, kdy si automobilky radši zaplatí za ochranou známku jména, aby měli větší klid na práci. Takže zatím nemusíme dělat nějaké unáhlené závěry. Každopádně něčeho z těchto řad se určitě dočkáme, minimálně modelu M2 CS a většího bratra M4 CS. Jejich produkce je naplánována na příští rok.

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

A co vlastně znamená CS? Je to taková hranice mezi modelem M a ostrou závodní verzí CSL, což je vlastně náhrada za předchozí označení GTS. Šéf BMW M, Frank Van Meel k tomu již předtím prohlásil, že vozy CSL budou nejdůležitější traťový nástroj, vyrobený na trati a pro trať, jen s poznávací značkou. Jeden z hlavních rozdílů mezi nimi je pak to, že vozy CS budou mít čtyři sedadla a CSL jen dvě.

Frank Van Meel také připustil, že vozy CS, i přes fakt, že jsou také určeny na dráhu, budou poněkud měkčí, než ty s označením CSL.

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Otázkou pro nás všechny je, kdy vlastně bude stanovené datum zahájení výroby či dokonce prodeje. Takže nezbývá nic jiného, než čekat a modlit se.

Zdroj: 
https://www.motor1.com/news/182815/bmw-csl-trademark-m-models/

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků