Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

Německá automobilka BMW si v poslední době nechala patentovat značku CSL pro všechny své vozy s označením M. Ovšem mezinárodně to platí pouze pro modely M2, M4 a M8.
Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

BMW se rozhodlo patentovat mnoho názvů u Světové organizace duševního vlastnictví, a to od vozu M1 CS až k M8 CS. Když se na to ale na oficiálních stránkách WIPO podíváte podrobněji, zjistíte, že BMW tu stejnou věc udělala i s označením CSL. Ne všechny tyto ochrané známky však mají stejný status, a proto jsou mezinárodně chráněny jen modely M2 CSL, M4 CSL a M8 CSL. 

Celá tahle rošáda z patenty však také nemusí znamenat nic. Jedná se o běžnou praxi, kdy si automobilky radši zaplatí za ochranou známku jména, aby měli větší klid na práci. Takže zatím nemusíme dělat nějaké unáhlené závěry. Každopádně něčeho z těchto řad se určitě dočkáme, minimálně modelu M2 CS a většího bratra M4 CS. Jejich produkce je naplánována na příští rok.

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

A co vlastně znamená CS? Je to taková hranice mezi modelem M a ostrou závodní verzí CSL, což je vlastně náhrada za předchozí označení GTS. Šéf BMW M, Frank Van Meel k tomu již předtím prohlásil, že vozy CSL budou nejdůležitější traťový nástroj, vyrobený na trati a pro trať, jen s poznávací značkou. Jeden z hlavních rozdílů mezi nimi je pak to, že vozy CS budou mít čtyři sedadla a CSL jen dvě.

Frank Van Meel také připustil, že vozy CS, i přes fakt, že jsou také určeny na dráhu, budou poněkud měkčí, než ty s označením CSL.

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Otázkou pro nás všechny je, kdy vlastně bude stanovené datum zahájení výroby či dokonce prodeje. Takže nezbývá nic jiného, než čekat a modlit se.

Zdroj: 
https://www.motor1.com/news/182815/bmw-csl-trademark-m-models/

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků