Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

Německá automobilka BMW si v poslední době nechala patentovat značku CSL pro všechny své vozy s označením M. Ovšem mezinárodně to platí pouze pro modely M2, M4 a M8.
Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

BMW se rozhodlo patentovat mnoho názvů u Světové organizace duševního vlastnictví, a to od vozu M1 CS až k M8 CS. Když se na to ale na oficiálních stránkách WIPO podíváte podrobněji, zjistíte, že BMW tu stejnou věc udělala i s označením CSL. Ne všechny tyto ochrané známky však mají stejný status, a proto jsou mezinárodně chráněny jen modely M2 CSL, M4 CSL a M8 CSL. 

Celá tahle rošáda z patenty však také nemusí znamenat nic. Jedná se o běžnou praxi, kdy si automobilky radši zaplatí za ochranou známku jména, aby měli větší klid na práci. Takže zatím nemusíme dělat nějaké unáhlené závěry. Každopádně něčeho z těchto řad se určitě dočkáme, minimálně modelu M2 CS a většího bratra M4 CS. Jejich produkce je naplánována na příští rok.

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

A co vlastně znamená CS? Je to taková hranice mezi modelem M a ostrou závodní verzí CSL, což je vlastně náhrada za předchozí označení GTS. Šéf BMW M, Frank Van Meel k tomu již předtím prohlásil, že vozy CSL budou nejdůležitější traťový nástroj, vyrobený na trati a pro trať, jen s poznávací značkou. Jeden z hlavních rozdílů mezi nimi je pak to, že vozy CS budou mít čtyři sedadla a CSL jen dvě.

Frank Van Meel také připustil, že vozy CS, i přes fakt, že jsou také určeny na dráhu, budou poněkud měkčí, než ty s označením CSL.

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Otázkou pro nás všechny je, kdy vlastně bude stanovené datum zahájení výroby či dokonce prodeje. Takže nezbývá nic jiného, než čekat a modlit se.

Zdroj: 
https://www.motor1.com/news/182815/bmw-csl-trademark-m-models/

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků