Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

Německá automobilka BMW si v poslední době nechala patentovat značku CSL pro všechny své vozy s označením M. Ovšem mezinárodně to platí pouze pro modely M2, M4 a M8.
Jakých extrémních modelů se vbrzku můžeme dočkat od BMW?

BMW se rozhodlo patentovat mnoho názvů u Světové organizace duševního vlastnictví, a to od vozu M1 CS až k M8 CS. Když se na to ale na oficiálních stránkách WIPO podíváte podrobněji, zjistíte, že BMW tu stejnou věc udělala i s označením CSL. Ne všechny tyto ochrané známky však mají stejný status, a proto jsou mezinárodně chráněny jen modely M2 CSL, M4 CSL a M8 CSL. 

Celá tahle rošáda z patenty však také nemusí znamenat nic. Jedná se o běžnou praxi, kdy si automobilky radši zaplatí za ochranou známku jména, aby měli větší klid na práci. Takže zatím nemusíme dělat nějaké unáhlené závěry. Každopádně něčeho z těchto řad se určitě dočkáme, minimálně modelu M2 CS a většího bratra M4 CS. Jejich produkce je naplánována na příští rok.

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

A co vlastně znamená CS? Je to taková hranice mezi modelem M a ostrou závodní verzí CSL, což je vlastně náhrada za předchozí označení GTS. Šéf BMW M, Frank Van Meel k tomu již předtím prohlásil, že vozy CSL budou nejdůležitější traťový nástroj, vyrobený na trati a pro trať, jen s poznávací značkou. Jeden z hlavních rozdílů mezi nimi je pak to, že vozy CS budou mít čtyři sedadla a CSL jen dvě.

Frank Van Meel také připustil, že vozy CS, i přes fakt, že jsou také určeny na dráhu, budou poněkud měkčí, než ty s označením CSL.

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Otázkou pro nás všechny je, kdy vlastně bude stanovené datum zahájení výroby či dokonce prodeje. Takže nezbývá nic jiného, než čekat a modlit se.

Zdroj: 
https://www.motor1.com/news/182815/bmw-csl-trademark-m-models/

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků