Jaký je „Brouk“?

Volkswagen New Beetle patří mezi automobily, který na silnici těžko přehlédnete, pokud ho však uvidíte.
Jaký je „Brouk“?

Na Broukovi vás už na první pohled zaujme design karoserie jasně se hlásící ke svému předchůdci. Na rozdíl od něj však Nový Brouk je na špičce soudobé techniky a kvality zpracování. Je jasné, že karoserie netrhne rekord v koeficientu aerodynamického odporu, což ale vůbec nevadí, proto přece „Brouk“ nevznikl.

Pod retro karoserií najdeme moderní techniku, která z větší části pochází z modelu Golf. Proto také jízdní vlastnosti jsou s Golfem v podstatě srovnatelné. Brouk má vpředu zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a vzadu je náprava s vlečnými rameny, torzní příčkou a vinutými pružinami. Jízdní vlastnosti zlepšují stabilizátory na přední i zadní nápravě, projeví se zejména při ostřejší jízdě.

Po technické stránce je Brouk na úrovni „doby“ a kromě ABS je vybaven i elektronickým děličem brzdného tlaku, elektronickým stabilizačním systémem ESP nebo dvojicí předních a bočních airbagů. Přes airbagy jsme se dostali až do interiéru. Interiér je moderně pojatý a nabízí celou řadu schránek a dalších úložných prostorů. Přední sedadla mají výškové nastavování a aby se ulehčilo nastupování dozadu, tak se přední sedadla posunou vpřed při sklopení opěradel.

I když je standardní výbava poměrně bohatá, obsahuje seznam nadstandardní výbavy, například střešní okno, kožené čalounění, dálkově ovládané centrální zamykání s alarmem nebo disky z lehkých slitin.

Na chvilku se ještě vraťme k odkládacím prostorám. Tím hlavním je zavazadlový prostor se základním objemem 209 litrů, což není vůbec moc, spíš by se dalo říci, že je to moc málo. Tento problém se dá částečně vyřešit sklopením zadních sedadel, čímž se dosáhne objemu 527 litrů. Na druhé straně Brouka si nikdo nekoupí jako klasické rodinné auto.

Pod kapotu jsou určeny tři zážehové a jeden vznětový motor. První ze zážehových motorů je čtyřválcová 1.6 s výkonem 102 ks. Stačí na maximální rychlost 179 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 vteřiny.

Další v řadě je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 ks, který je dosahován při 5 200 ot./min. Tento motor dokáže Brouka rozpohybovat na 185 km/h a zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 vteřiny. Dodává se i v kombinaci se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Na vrcholu nabídky benzínových motorů stojí čtyřválec 1.8 s přeplňováním. V koncernu VW existuje několik výkonových variant, v Brouku je ta nejslabší. Motor má tedy 150 ks a „umí“ 203 km/h.

Vznětové motory zastupuje čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 90 ks a točivém momentu 210 Nm, který je k dispozici od 1 900 ot./min. Dieselový Brouk jede maximálně 171 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,1 vteřiny. Spokojí se z 5,3 litry nafty na 100 kilometrů.

New Beetle nebo chcete-li „Brouk“ navazuje tradici klasických brouků. Na rozdíl od nich však není všelidovým autíčkem. V základní výbavně stojí na českém trhu Kč 629 900,- a na druhém konci náročnosti stojí verze vybavená vznětovým motorem a automatickou převodovkou Kč 812 200,--.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

 





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků