Jaký byl shakedown na Barum rallye

Dva dny před startem XXXI.Barum rally proběhl u nás v premiéře shakedown. Tato akce předčila veškeré očekávání pořadatelů, když trať testovací zkoušky lemovaly tisíce příznivců automobilových soutěží. A posádky se jim za to odvděčily parádními průjezdy.
Jaký byl shakedown na Barum rallye

Pořadatel nejsledovanějšího závodu v České republice dal prvním patnácti posádkám povinně se zúčastnit této akce. Ostatní soutěžící se mohli dobrovolně rozhodnout, zda si vůz vyzkouší, či nikoliv. A podle toho to i vypadalo. Přední posádky ze startovní listiny tuto možnost testování přivítaly, zbývající osádky spíše sporadicky. Některé dvojice testovaly důkladně a zkoušku projely několikrát. Třeba průjezdy „Mundla“ Baumschlagera byly jeden lepší jako druhý. Ani ostatní se nenechali zahanbit. Roman Kresta, Václav Pech, Tomáš a Štěpán Vojtěchovi, Karel Trojan, Ital Dati a také všichni tři Poláci (Kuzaj, Kuchar a Kulig) a další předváděli své mistrovské umění. A co si myslí o shakedownu naše přední posádky?

Václav Pech jun (Toyota Corolla): „Jsem jednoznačně pro. Pokud to je dobře zorganizované, potom to nemá chybu.“

Tomáš Vojtěch (Toyota Celica): „Je to jednoznačně přínos. Můžeme si zde vyzkoušet auto a trať zkoušky je profesionálně zabezpečena.“

Michal Gargulák (Mitsubishi Lancer): „Je to velmi dobré. Všichni testují své vozy běžně před soutěžemi za podmínek, které nejsou dobré. Tady máme možnost vyzkoušet v klidu to, co jsme připravili. Naše vyhlídky na soutěž? Budeme se snažit jet co nejrychleji.“

Tomáš Hrdinka (Subaru Impreza): „Je to perfektní. V každém případě bych tuto možnost uvítal před každou soutěží. My se tady budeme snažit jet velmi opatrně, ale přitom taky rychle. Po soutěži totiž odevzdáváme oba vozy zpět do Anglie. Za to dostaneme jeden nový vůz – provedení 2000. S tímto automobilem by jsme se měli představit už na nadcházející soutěži ve Vyškově.“

Se stejnými ohlasy na novinku na našich tratích jsme se setkávali prakticky u všech soutěžících. Všichni by uvítali možnost testování vozu před samotným podnikem. Je tedy už na zvážení pořadatelů, zda přistoupí na tuto diváckou perličku. To také souvisí s finanční stránkou, ale případný placený vstup fanoušků na shakedown, by i tuto stránku jistě pomohl vyřešit. Pokud by se toto ujalo třeba na třech soutěžích, bylo by to jistě přínosem, jak pro posádky, tak i pro diváky. Ostatně špalíry přihlížejících okolo zkoušky nad Zlínem, je toho nejlepším důkazem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků