Jaký byl shakedown na Barum rallye

Dva dny před startem XXXI.Barum rally proběhl u nás v premiéře shakedown. Tato akce předčila veškeré očekávání pořadatelů, když trať testovací zkoušky lemovaly tisíce příznivců automobilových soutěží. A posádky se jim za to odvděčily parádními průjezdy.
Jaký byl shakedown na Barum rallye

Pořadatel nejsledovanějšího závodu v České republice dal prvním patnácti posádkám povinně se zúčastnit této akce. Ostatní soutěžící se mohli dobrovolně rozhodnout, zda si vůz vyzkouší, či nikoliv. A podle toho to i vypadalo. Přední posádky ze startovní listiny tuto možnost testování přivítaly, zbývající osádky spíše sporadicky. Některé dvojice testovaly důkladně a zkoušku projely několikrát. Třeba průjezdy „Mundla“ Baumschlagera byly jeden lepší jako druhý. Ani ostatní se nenechali zahanbit. Roman Kresta, Václav Pech, Tomáš a Štěpán Vojtěchovi, Karel Trojan, Ital Dati a také všichni tři Poláci (Kuzaj, Kuchar a Kulig) a další předváděli své mistrovské umění. A co si myslí o shakedownu naše přední posádky?

Václav Pech jun (Toyota Corolla): „Jsem jednoznačně pro. Pokud to je dobře zorganizované, potom to nemá chybu.“

Tomáš Vojtěch (Toyota Celica): „Je to jednoznačně přínos. Můžeme si zde vyzkoušet auto a trať zkoušky je profesionálně zabezpečena.“

Michal Gargulák (Mitsubishi Lancer): „Je to velmi dobré. Všichni testují své vozy běžně před soutěžemi za podmínek, které nejsou dobré. Tady máme možnost vyzkoušet v klidu to, co jsme připravili. Naše vyhlídky na soutěž? Budeme se snažit jet co nejrychleji.“

Tomáš Hrdinka (Subaru Impreza): „Je to perfektní. V každém případě bych tuto možnost uvítal před každou soutěží. My se tady budeme snažit jet velmi opatrně, ale přitom taky rychle. Po soutěži totiž odevzdáváme oba vozy zpět do Anglie. Za to dostaneme jeden nový vůz – provedení 2000. S tímto automobilem by jsme se měli představit už na nadcházející soutěži ve Vyškově.“

Se stejnými ohlasy na novinku na našich tratích jsme se setkávali prakticky u všech soutěžících. Všichni by uvítali možnost testování vozu před samotným podnikem. Je tedy už na zvážení pořadatelů, zda přistoupí na tuto diváckou perličku. To také souvisí s finanční stránkou, ale případný placený vstup fanoušků na shakedown, by i tuto stránku jistě pomohl vyřešit. Pokud by se toto ujalo třeba na třech soutěžích, bylo by to jistě přínosem, jak pro posádky, tak i pro diváky. Ostatně špalíry přihlížejících okolo zkoušky nad Zlínem, je toho nejlepším důkazem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků