Jaký byl shakedown na Barum rallye

Dva dny před startem XXXI.Barum rally proběhl u nás v premiéře shakedown. Tato akce předčila veškeré očekávání pořadatelů, když trať testovací zkoušky lemovaly tisíce příznivců automobilových soutěží. A posádky se jim za to odvděčily parádními průjezdy.
Jaký byl shakedown na Barum rallye

Pořadatel nejsledovanějšího závodu v České republice dal prvním patnácti posádkám povinně se zúčastnit této akce. Ostatní soutěžící se mohli dobrovolně rozhodnout, zda si vůz vyzkouší, či nikoliv. A podle toho to i vypadalo. Přední posádky ze startovní listiny tuto možnost testování přivítaly, zbývající osádky spíše sporadicky. Některé dvojice testovaly důkladně a zkoušku projely několikrát. Třeba průjezdy „Mundla“ Baumschlagera byly jeden lepší jako druhý. Ani ostatní se nenechali zahanbit. Roman Kresta, Václav Pech, Tomáš a Štěpán Vojtěchovi, Karel Trojan, Ital Dati a také všichni tři Poláci (Kuzaj, Kuchar a Kulig) a další předváděli své mistrovské umění. A co si myslí o shakedownu naše přední posádky?

Václav Pech jun (Toyota Corolla): „Jsem jednoznačně pro. Pokud to je dobře zorganizované, potom to nemá chybu.“

Tomáš Vojtěch (Toyota Celica): „Je to jednoznačně přínos. Můžeme si zde vyzkoušet auto a trať zkoušky je profesionálně zabezpečena.“

Michal Gargulák (Mitsubishi Lancer): „Je to velmi dobré. Všichni testují své vozy běžně před soutěžemi za podmínek, které nejsou dobré. Tady máme možnost vyzkoušet v klidu to, co jsme připravili. Naše vyhlídky na soutěž? Budeme se snažit jet co nejrychleji.“

Tomáš Hrdinka (Subaru Impreza): „Je to perfektní. V každém případě bych tuto možnost uvítal před každou soutěží. My se tady budeme snažit jet velmi opatrně, ale přitom taky rychle. Po soutěži totiž odevzdáváme oba vozy zpět do Anglie. Za to dostaneme jeden nový vůz – provedení 2000. S tímto automobilem by jsme se měli představit už na nadcházející soutěži ve Vyškově.“

Se stejnými ohlasy na novinku na našich tratích jsme se setkávali prakticky u všech soutěžících. Všichni by uvítali možnost testování vozu před samotným podnikem. Je tedy už na zvážení pořadatelů, zda přistoupí na tuto diváckou perličku. To také souvisí s finanční stránkou, ale případný placený vstup fanoušků na shakedown, by i tuto stránku jistě pomohl vyřešit. Pokud by se toto ujalo třeba na třech soutěžích, bylo by to jistě přínosem, jak pro posádky, tak i pro diváky. Ostatně špalíry přihlížejících okolo zkoušky nad Zlínem, je toho nejlepším důkazem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků