Jaký bude Volkswagen Golf páté generace?

Koncem příštího roku se objeví na trhu nový Volkswagen Golf páté generace. Měl by mít stejnou výšku karoserie jako současná čtvrtá generace, přičemž rozvor by se měl zvětšit přesně o 10 cm na 2,61 m, šířka zůstane prakticky totožná (bude mít jen o cm více), délka naroste o šest cm. Zvětšit by se měl i objem kufru ze současných 330 litrů na 345 litrů.

Zcela nová bude paleta motorů. Přibudou nové benzínové motory s přímým vstřikováním FSI o objemu 1,4, 1,6 a 2,0 litru s výkony od 63 do 110 kW. Na vrcholu nabídky pak bude šestiválec 3,2 litru, který již dnes můžete najít ve verzi R32. Nové budou i vznětové motory: kromě současného čtyřválce 1,9 TDI to bude čtyřválec 2,0 TDI, dále tříválec 1,5 TDI a pětiválec 2,5 TDI s výkony od 74 do 132 kW.


Třídveřový hatchback

Poznámka: Na podvozku Golfu páté generace bude postavena i nová Octavia, která se objeví za dva roky. Ještě tento rok by se mělo objevit MPV založené na Golfu s větším rozvorem 2,7 m. Klasické MPV totiž Volkswagenu stále chybí.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků