Jaký bude Volkswagen Golf páté generace?

Koncem příštího roku se objeví na trhu nový Volkswagen Golf páté generace. Měl by mít stejnou výšku karoserie jako současná čtvrtá generace, přičemž rozvor by se měl zvětšit přesně o 10 cm na 2,61 m, šířka zůstane prakticky totožná (bude mít jen o cm více), délka naroste o šest cm. Zvětšit by se měl i objem kufru ze současných 330 litrů na 345 litrů.

Zcela nová bude paleta motorů. Přibudou nové benzínové motory s přímým vstřikováním FSI o objemu 1,4, 1,6 a 2,0 litru s výkony od 63 do 110 kW. Na vrcholu nabídky pak bude šestiválec 3,2 litru, který již dnes můžete najít ve verzi R32. Nové budou i vznětové motory: kromě současného čtyřválce 1,9 TDI to bude čtyřválec 2,0 TDI, dále tříválec 1,5 TDI a pětiválec 2,5 TDI s výkony od 74 do 132 kW.


Třídveřový hatchback

Poznámka: Na podvozku Golfu páté generace bude postavena i nová Octavia, která se objeví za dva roky. Ještě tento rok by se mělo objevit MPV založené na Golfu s větším rozvorem 2,7 m. Klasické MPV totiž Volkswagenu stále chybí.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků