Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Ford Fiesta stále bojuje o pozici nejprodávanějšího malého auta v Evropě. Není proto divu, odtajňovaná přicházející, již sedmá generace, zajímá obrovské množství zákazníků.

Proč se opozdila, a proč má hned tolik verzí?

Současná fiesta se nabízí již od roku 2008. Za tu dobu udělal automobilový svět velký krok dopředu. Sice to lidé od Fordu nepřiznají, ale s modelem se řadu let váhalo, neboť určitou dobu nebylo stoprocentně jisté, zda automobilka s modrým oválem ve znaku neukončí své působení na evropském trhu. Když už se časy zase zlepšily a evropský Ford začal vydělávat, bylo nutné náročným evropským zákazníkům nabídnout opravdu špičkové malé auto. Na tento trh totiž nestačí přivézt nějaký jiný malý vůz a nazvat ho fiestou. Proto se tu najednou objevil větší než malý Ford Ka+, a proto bude mít nová fiesta tolik vylepšení. To samozřejmě stálo čas. A proč tolik verzí? I když se v tomto segmentu městských vozů také začínají objevovat SUV, a stále existují i malá MPV, hlavní proud zákazníků si žádá hatchbacky. Ale stylové, a pokud možno dobře vybavené. Proto velká část lidí neváhá zaplatit  ne úplně zanedbatelný obnos za verzi Active nebo ST Line, přestože na sportovních nebo terénních schopnostech se v porovnání s klasickou fiestou téměř nic nemění.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků