Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Ford Fiesta stále bojuje o pozici nejprodávanějšího malého auta v Evropě. Není proto divu, odtajňovaná přicházející, již sedmá generace, zajímá obrovské množství zákazníků.

Proč se opozdila, a proč má hned tolik verzí?

Současná fiesta se nabízí již od roku 2008. Za tu dobu udělal automobilový svět velký krok dopředu. Sice to lidé od Fordu nepřiznají, ale s modelem se řadu let váhalo, neboť určitou dobu nebylo stoprocentně jisté, zda automobilka s modrým oválem ve znaku neukončí své působení na evropském trhu. Když už se časy zase zlepšily a evropský Ford začal vydělávat, bylo nutné náročným evropským zákazníkům nabídnout opravdu špičkové malé auto. Na tento trh totiž nestačí přivézt nějaký jiný malý vůz a nazvat ho fiestou. Proto se tu najednou objevil větší než malý Ford Ka+, a proto bude mít nová fiesta tolik vylepšení. To samozřejmě stálo čas. A proč tolik verzí? I když se v tomto segmentu městských vozů také začínají objevovat SUV, a stále existují i malá MPV, hlavní proud zákazníků si žádá hatchbacky. Ale stylové, a pokud možno dobře vybavené. Proto velká část lidí neváhá zaplatit  ne úplně zanedbatelný obnos za verzi Active nebo ST Line, přestože na sportovních nebo terénních schopnostech se v porovnání s klasickou fiestou téměř nic nemění.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků