Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Ford Fiesta stále bojuje o pozici nejprodávanějšího malého auta v Evropě. Není proto divu, odtajňovaná přicházející, již sedmá generace, zajímá obrovské množství zákazníků.

Proč se opozdila, a proč má hned tolik verzí?

Současná fiesta se nabízí již od roku 2008. Za tu dobu udělal automobilový svět velký krok dopředu. Sice to lidé od Fordu nepřiznají, ale s modelem se řadu let váhalo, neboť určitou dobu nebylo stoprocentně jisté, zda automobilka s modrým oválem ve znaku neukončí své působení na evropském trhu. Když už se časy zase zlepšily a evropský Ford začal vydělávat, bylo nutné náročným evropským zákazníkům nabídnout opravdu špičkové malé auto. Na tento trh totiž nestačí přivézt nějaký jiný malý vůz a nazvat ho fiestou. Proto se tu najednou objevil větší než malý Ford Ka+, a proto bude mít nová fiesta tolik vylepšení. To samozřejmě stálo čas. A proč tolik verzí? I když se v tomto segmentu městských vozů také začínají objevovat SUV, a stále existují i malá MPV, hlavní proud zákazníků si žádá hatchbacky. Ale stylové, a pokud možno dobře vybavené. Proto velká část lidí neváhá zaplatit  ne úplně zanedbatelný obnos za verzi Active nebo ST Line, přestože na sportovních nebo terénních schopnostech se v porovnání s klasickou fiestou téměř nic nemění.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků