Tyto čtyři verze se ocitnou v nabídce hned od startu prodejů.

Tyto čtyři verze se ocitnou v nabídce hned od startu prodejů.

Na přídi je jiná spodní část nárazníku a mlhovky.

Na přídi je jiná spodní část nárazníku a mlhovky.

Velikost kufru bude zhruba průměrná.

Velikost kufru bude zhruba průměrná.

Na zadní sedačky se pohodlně usadí jen menší dospělí

Na zadní sedačky se pohodlně usadí jen menší dospělí

Do výbavy přibyly kamery a radary.

Do výbavy přibyly kamery a radary.

Kola budou až osmnáctipalcová

Kola budou až osmnáctipalcová

Nejsilnější verze motoru EcoBoost se do fiesty samozřejmě nedostanou

Nejsilnější verze motoru EcoBoost se do fiesty samozřejmě nedostanou

Ochrana dveří před poškrábáním se při městském parkování hodí

Ochrana dveří před poškrábáním se při městském parkování hodí

Použité materiály jsou na podstatně vyšší úrovni než dříve

Použité materiály jsou na podstatně vyšší úrovni než dříve

Na přídi je jiná spodní část nárazníku a mlhovky.
Velikost kufru bude zhruba průměrná.
Na zadní sedačky se pohodlně usadí jen menší dospělí
Do výbavy přibyly kamery a radary.
9
Fotogalerie

Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Ford Fiesta stále bojuje o pozici nejprodávanějšího malého auta v Evropě. Není proto divu, odtajňovaná přicházející, již sedmá generace, zajímá obrovské množství zákazníků.

Proč se opozdila, a proč má hned tolik verzí?

Současná fiesta se nabízí již od roku 2008. Za tu dobu udělal automobilový svět velký krok dopředu. Sice to lidé od Fordu nepřiznají, ale s modelem se řadu let váhalo, neboť určitou dobu nebylo stoprocentně jisté, zda automobilka s modrým oválem ve znaku neukončí své působení na evropském trhu. Když už se časy zase zlepšily a evropský Ford začal vydělávat, bylo nutné náročným evropským zákazníkům nabídnout opravdu špičkové malé auto. Na tento trh totiž nestačí přivézt nějaký jiný malý vůz a nazvat ho fiestou. Proto se tu najednou objevil větší než malý Ford Ka+, a proto bude mít nová fiesta tolik vylepšení. To samozřejmě stálo čas. A proč tolik verzí? I když se v tomto segmentu městských vozů také začínají objevovat SUV, a stále existují i malá MPV, hlavní proud zákazníků si žádá hatchbacky. Ale stylové, a pokud možno dobře vybavené. Proto velká část lidí neváhá zaplatit  ne úplně zanedbatelný obnos za verzi Active nebo ST Line, přestože na sportovních nebo terénních schopnostech se v porovnání s klasickou fiestou téměř nic nemění.

FORD_FIESTA2016_RANGE_01.jpg

Pokračování 2 / 8

Čím se liší od té staré?

Toho je docela hodně. I když design exteriéru se rapidně změnil jen na zádi. Hlavní je nárůst rozměrů. Karosérie měří zvenku na délku o 71 mm více a na šířku o 12 mm. Zvětšil se rozchod kol - konkrétně o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Velmi důležitý je také přístup k designu interiéru. Zatímco v minulé generaci byla palubní deska velmi členitá a posetá desítkami tlačítek, teď působí hodnotněji a uklizeněji. Na centrální displej, který vyčnívá z palubní desky, bude velmi dobrý výhled.

titul.JPG

Pokračování 3 / 8

Jak je na tom s prostorem?

Přesná data k dispozici nemáme. Ford zatím uvedl pouze to, že na zadních sedadlech by pro kolena mělo být o šestnáct milimetrů více. Sedli jsme si bezprostředně po sobě do staré verze i té nastávající a zdálo se nám to tam být víceméně stejné. Faktem ale je, že v nové fiestě byl strop snížený instalovaným střešním oknem. V parametru objemu zavazadlového prostoru to podle našeho názoru také moc lišit nebude. Pod podlážku by se sice vešla rezerva, ale v předváděných autech byl instalován subwoofer prémiového audiosystému.

kufr.JPGzadní sedačky.JPG

Pokračování 4 / 8

Jak bude bezpečná?

Nevíme samozřejmě, jak dopadnou budoucí nezávislé nárazové testy nezávislé organizace EuroNCAP, nicméně si troufáme tvrdit, že i v tomhle ohledu bude vůz na špici. Lidé od Fordu nám sdělili, že karosérii bude tvořit o 36 procent více vysokopevnostních ocelí. Standardem je šest airbagů a speciální spona bezpečnostního pásu, která znemožňuje podklouznutí těla při nárazu a vlastně tak supluje kolenní airbag. Navíc se do výbavy dostane řada asistenčních systémů - například pro varování před srážkou s funkcí samočinného brždění dokonce i před chodci. Kamera a radar snímají prostor před vozem do vzdálenosti 130 metrů. Dále má řidič k dispozici asistent pro hlídání mrtvého úhlu, systém pro udržování v jízdním pruhu s automatickým navrácením a řadu dalších.

kamera.JPG

Pokračování 5 / 8

Jak bude jezdit?

To se dozvíme až na jaře příštího roku během jízdních prezentací. Nicméně, inženýři značky s modrým oválem tvrdí, že oproti stávající generaci nabídne o deset procent větší přilnavost při průjezdech zatáčkou, což slibuje větší porci zábavy za volantem. Použit byl lehčí a pevnější zkrutný stabilizátor, který účinněji potlačuje náklony karosérie. Rozvor náprav byl prodloužen o čtyři milimetry, což umožnilo uzpůsobit zavěšení pro použití až osmnáctipalcových kol. Brzdná vzdálenost se zkrátila o osm procent, což také není k zahození. Určitě k tomu přispívají i kotoučové brzdy, které dostanou verze s motory od sto koní výše.

kola.JPG

Pokračování 6 / 8

Co bude mít pod kapotou?

Základní pohonnou jednotkou se nově stane  benzinový agregát 1,1, který nahrazuje letitý 1,25.  Bude se nabízet ve verzích 51 kW (70 koní) a 63 kW (85 koní). Tříválcový litrový EcoBoost bude naladěn buď na 74 kW (100 koní), na 92 kW (125 koní) nebo na 103 kW (140 koní). V nabídce budou i dvě varianty turbodieselu 1,5 TDCi. Slabší má maximální výkon 63 kW (85 koní), silnější 88 kW (120 koní).

motory.JPG

Pokračování 7 / 8

Jaká bude výbava?

Ve vybavených verzích, případně za příplatek, bude možné získat téměř vše, co nabízejí manažerské vozy. Vyhřívaným volantem počínaje, prémiovým systémem B&O Play konče. Parkovací asistent zvládne podélné i příčné parkování a včas samočinně zabrzdí. Hodit se bude systém pro rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, systém Sync 3 s hlasovým ovládáním a osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Všechny boční dveře jsou proti poškrábání chráněny na hranách plastovými kryty (stejné má focus a obdobné Škoda Kodiaq).

ochrana.JPG

Pokračování 8 / 8

Kolik bude stát?

Ford při příchodu vozu na trh, což se v Česku stane někdy v příštím létě, začne nejprve nabízet všechny hodně vybavené verze. Tedy zmíněné ST Line, Active, Titanium a dokonce Vignale. Vyjdeme-li ze současné ceny Fordu Fiesta ve výbavovém stupni Titanium, která činí nejméně 338 990 Kč, nelze příliš očekávat, že by se v ten čas dala nová generace koupit za méně než 350 000 Kč. A pokud ano, tak jen velmi těsně. Teprve výbavový stupeň Trend by cenu mohl srazit na zhruba 300 tisíc korun.

FORD_FIESTA2016_VIGNALE_COCKPIT_03.jpg

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud