Jaký automobil koupit pro manažera?, část první

S rozvojem české ekonomiky a soukromého podnikání se výrazně mění i složení vozového parku českých firem.
Jaký automobil koupit pro manažera?, část první
Bez automobilu se dnes již prakticky neobejde žádná firma, všichni musí cestovat za svými klienty a ne vždy je dostatečně rychlé a perspektivní cestovat prostředky hromadné dopravy. Navíc je automobil často považován za symbol úspěchu a prosperity společnosti.

Definovat jednoznačně pojem manažerský automobil je složité. Na cestě za definicí můžeme vyjít z předpokladu tří úrovní manažerů. Před rozhodnutím, jaký automobil koupit, je dobré zodpovědět si několik otázek:

Pro koho je automobil určen?

Pro manažery první linie
se v českých podmínkách používají nejčastěji automobily nižší třídy. Protože tito pracovníci najezdí relativně méně kilometrů, bývá poměrně často automobil vybaven benzinovým motorem o objemu 1.3 až 1.8 litru. Vybavení takového automobil je střídmé – na úrovni některé ze základních výbav.

Konkrétně se často jedná o automobily Škoda Fabia, Felicia, koncernové sourozence VW Polo či Huyndai Accent. Některé organizace pak volí Škodu Octavia, Opel Astra nebo Ford Focus.

Při nákupu automobilů této třídy musíme počítat s cenou cca Kč 300 000,-- až Kč 550 000,--.

Pro manažery druhé linie už musíme vybírat automobil s ohledem na to, že při své práci více cestují a volíme tedy větší automobil – patřící do tzv. střední třídy. Dobré je zvolit model se vznětovým motorem a to i přesto, že úvodní náklady budou větší. Vynaložené prostředky se vrátí v podobě úspory za pohonné hmoty a obecně větší životností motoru.

Ve výbavě by neměla chybět klimatizace či hadnsfree sada. Je také důležité dbát na kvalitu sedadel opět ve vztahu k častému použití. Budeme-li opět konkrétní, nejvíce oblíbené jsou Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna a zapomínat nesmíme ani na Opel Vectra.

Při pořízení těchto automobilů firmy obvykle volí modely s cenou cca Kč 600 000,-- až cca Kč 850 000,--.

Příště: Automobily pro vrcholové manažery, financování automobilu apod.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků