Jaký automobil koupit pro manažera?, část první

S rozvojem české ekonomiky a soukromého podnikání se výrazně mění i složení vozového parku českých firem.
Jaký automobil koupit pro manažera?, část první
Bez automobilu se dnes již prakticky neobejde žádná firma, všichni musí cestovat za svými klienty a ne vždy je dostatečně rychlé a perspektivní cestovat prostředky hromadné dopravy. Navíc je automobil často považován za symbol úspěchu a prosperity společnosti.

Definovat jednoznačně pojem manažerský automobil je složité. Na cestě za definicí můžeme vyjít z předpokladu tří úrovní manažerů. Před rozhodnutím, jaký automobil koupit, je dobré zodpovědět si několik otázek:

Pro koho je automobil určen?

Pro manažery první linie
se v českých podmínkách používají nejčastěji automobily nižší třídy. Protože tito pracovníci najezdí relativně méně kilometrů, bývá poměrně často automobil vybaven benzinovým motorem o objemu 1.3 až 1.8 litru. Vybavení takového automobil je střídmé – na úrovni některé ze základních výbav.

Konkrétně se často jedná o automobily Škoda Fabia, Felicia, koncernové sourozence VW Polo či Huyndai Accent. Některé organizace pak volí Škodu Octavia, Opel Astra nebo Ford Focus.

Při nákupu automobilů této třídy musíme počítat s cenou cca Kč 300 000,-- až Kč 550 000,--.

Pro manažery druhé linie už musíme vybírat automobil s ohledem na to, že při své práci více cestují a volíme tedy větší automobil – patřící do tzv. střední třídy. Dobré je zvolit model se vznětovým motorem a to i přesto, že úvodní náklady budou větší. Vynaložené prostředky se vrátí v podobě úspory za pohonné hmoty a obecně větší životností motoru.

Ve výbavě by neměla chybět klimatizace či hadnsfree sada. Je také důležité dbát na kvalitu sedadel opět ve vztahu k častému použití. Budeme-li opět konkrétní, nejvíce oblíbené jsou Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna a zapomínat nesmíme ani na Opel Vectra.

Při pořízení těchto automobilů firmy obvykle volí modely s cenou cca Kč 600 000,-- až cca Kč 850 000,--.

Příště: Automobily pro vrcholové manažery, financování automobilu apod.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků