Jaký automobil koupit pro manažera?, část první

S rozvojem české ekonomiky a soukromého podnikání se výrazně mění i složení vozového parku českých firem.
Jaký automobil koupit pro manažera?, část první
Bez automobilu se dnes již prakticky neobejde žádná firma, všichni musí cestovat za svými klienty a ne vždy je dostatečně rychlé a perspektivní cestovat prostředky hromadné dopravy. Navíc je automobil často považován za symbol úspěchu a prosperity společnosti.

Definovat jednoznačně pojem manažerský automobil je složité. Na cestě za definicí můžeme vyjít z předpokladu tří úrovní manažerů. Před rozhodnutím, jaký automobil koupit, je dobré zodpovědět si několik otázek:

Pro koho je automobil určen?

Pro manažery první linie
se v českých podmínkách používají nejčastěji automobily nižší třídy. Protože tito pracovníci najezdí relativně méně kilometrů, bývá poměrně často automobil vybaven benzinovým motorem o objemu 1.3 až 1.8 litru. Vybavení takového automobil je střídmé – na úrovni některé ze základních výbav.

Konkrétně se často jedná o automobily Škoda Fabia, Felicia, koncernové sourozence VW Polo či Huyndai Accent. Některé organizace pak volí Škodu Octavia, Opel Astra nebo Ford Focus.

Při nákupu automobilů této třídy musíme počítat s cenou cca Kč 300 000,-- až Kč 550 000,--.

Pro manažery druhé linie už musíme vybírat automobil s ohledem na to, že při své práci více cestují a volíme tedy větší automobil – patřící do tzv. střední třídy. Dobré je zvolit model se vznětovým motorem a to i přesto, že úvodní náklady budou větší. Vynaložené prostředky se vrátí v podobě úspory za pohonné hmoty a obecně větší životností motoru.

Ve výbavě by neměla chybět klimatizace či hadnsfree sada. Je také důležité dbát na kvalitu sedadel opět ve vztahu k častému použití. Budeme-li opět konkrétní, nejvíce oblíbené jsou Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna a zapomínat nesmíme ani na Opel Vectra.

Při pořízení těchto automobilů firmy obvykle volí modely s cenou cca Kč 600 000,-- až cca Kč 850 000,--.

Příště: Automobily pro vrcholové manažery, financování automobilu apod.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků