Jaký automobil koupit pro manažera?, část druhá

V dnešním pokračování našeho seriálu o manažerských automobilech se zaměříme na automobily pro vrcholové manažery, financování a volbu barvy.
Jaký automobil koupit pro manažera?, část druhá
Pro vrcholové manažery, CEO, předsedy představenstva jsou pak určeny automobily označované jako vyšší střední třída či luxusní vozy. U automobilů této třídy je již téměř zbytečné zdůrazňovat některý z prvků výbavy, protože většinu prvků mají již v sériovém vybavení. Pokud však „velký šéf“ jezdí často do zahraničí, určitě ocení navigační systém, který mu velice výrazně ulehčí orientaci v neznámém prostředí.
Pod kapotou by měl být vznětový motor, většinou tomu tak i je, protože se odhaduje, že celých 70% automobilů v těchto třídách je vybaveno právě vznětovým motorem. Mezi nejoblíbenější vozy této třídy patří Audi A6, Peugeot 607, BMW řady 5 nebo Opel Omega. V listopadu loňského roku přišlo na český trh nové BMW řady 7, které svým, místy až futuristickým pojením, způsobní mírnou revoluci a určitě posune prodejnost řady do vyšších čísel. V této kategorii se trochu neprávem zapomíná například na Nissan Maxima, který nabízí velmi zajímavý poměr mezi užitnou výbavou a cenou.

Ceny automobilů v této kategorii se pohybují v rozmezí od cca Kč 850 000,-- až do několika miliónů korun.

Jakým způsoben ho financovat?

Financovat nákup automobilu je možné hned několika způsoby, podívejme se na nejpoužívanější z nich.

Platba hotovostí je nejvíce známá, ale nejméně výhodná. Je velkým zatížením pro cash-flow a jen těžko se hledají klady tohoto způsobu placení automobilu.

Leasing patří k nejpopulárnější metodě úhrady automobilů. Je výhodný pro cash-flow a dnes již většina leasigových firem nabízí leasing s tzv. nulovým koeficientem, a to i při relativně nízké 25% akontaci či dalšími výhodami (například tři roky pojištění zdarma). Nevýhodou je, že vlastníkem automobilu je leasingová společnost.

Bankovní úvěr, jehož hlavní výhoda je, že jste stále vlastníkem automobilu, po finanční stránce je většinou méně výhodný než leasing, záleží však na konkrétních úvěrových možnostech firmy.

Jakou barvu automobilu zvolit?

Barva automobilu by měla korespondovat s barvami, které jsou součástí firemního image. Automobily pro manažery první linie bývají občas graficky ztvárněny tak, aby částečně fungovaly jako jezdící reklama. Pokud je to možné, je dobré zvolit klasický lak. Metalíza je efektnější, ale při každodenním, dlouhodobém používání je klasický lak výhodnější.

Než se definitivně rozhodnete

Než definitivně objednáte automobil, čtěte automobilová média, kde získáte dobré informace o aktuálních nabídkách jednotlivých výrobců a leasingových společností a kvalitě jednotlivých automobilů a produktů.

Pak zajděte za prodejci a prohlédněte si u nich všechny modely, o které máte zájem, nezapomeňte vykonat nejméně dvaceti minutovou testovací jízdu. Pokud nakupujete více automobilů najednou, žádejte bez rozpaků slevu, většina solidních prodejců vám ji totiž ráda poskytne.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků