Jakou stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovém průmyslu?

Jakou stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovém průmyslu?

Zpráva, že Volkswagen podváděl při měření emisí svých naftových motorů, obletěla svět jako tlaková vlna. V reakci na to včera podal nejvyšší muž koncernu Volkswagen Group Martin Winterkorn dozorčí radě svou rezignaci. Nevzal to přímo na sebe, ale cítí se zodpovědný a chce uvolnit cestu, aby se mohl Volkswagen po tomto obrovském skandálu znovu postavit na nohy.

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

V roce 1973 vystudoval Martin Winterkorn materiálové inženýrství a metalurgii na univerzitě ve Stuttgartu a v roce 1977 získal doktorát institutu Maxe Plancka. V témže roce nastoupil do oddělení vývoje společnosti Bosch a v letech 1978 až 1981 vedl oddělení vývoje chladících kompresorů.

V roce 1981 nastoupil k Audi a byl u něj zodpovědný za kvalitu. Měl velký podíl na tom, že se Audi na přelomu 80. a 90. let dostalo mezi prémiové značky.

Audi V8 (1988-1993): Luxusní pokus s vidlicovým osmiválcem

Audi V8 (1988-1993): Luxusní pokus s vidlicovým osmiválcem

Do Volkswagenu nastoupil v roce 1993 jako vedoucí oddělení kvality a v roce 1994 se stal generálním ředitelem Volkswagenu. Od roku 1995 byl zodpovědný za produktový management celého koncernu (kam už spadala i česká Škoda) a v lednu 1996 se stal členem správní rady značky VW v oblasti technického vývoje, kde nahradil Herberta Schustera.

Stejnou funkci zastával od roku 2000 i v radě celého koncernu Volkswagen a například stál za tím, aby se do výroby dostal model Volkswagen New Beetle, když přesvědčil tehdejšího šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piecha.

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Od března 2002 vedl Winterkorn správní radu skupiny Audi, kam spadaly i značky Seat a Lamborghini. Od ledna 2003 byl pak zodpovědný za technický vývoj skupiny Audi. Současně byl stále členem správní rady koncernu Volkswagen.

Do funkce předsedy představenstva koncernu Volkswagen nastoupil 1. ledna 2007, když nahradil Bernda Pischetsriedera. Na pozici nejvyššího muže koncernu Volkswagen vydržel do 23. září 2015, kdy podal dozorčí radě svou rezignaci v reakci na skandál s podváděním při měření emisí dieselových motorů.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

včera | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků