Jakou stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovém průmyslu?

Jakou stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovém průmyslu?

Zpráva, že Volkswagen podváděl při měření emisí svých naftových motorů, obletěla svět jako tlaková vlna. V reakci na to včera podal nejvyšší muž koncernu Volkswagen Group Martin Winterkorn dozorčí radě svou rezignaci. Nevzal to přímo na sebe, ale cítí se zodpovědný a chce uvolnit cestu, aby se mohl Volkswagen po tomto obrovském skandálu znovu postavit na nohy.

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

V roce 1973 vystudoval Martin Winterkorn materiálové inženýrství a metalurgii na univerzitě ve Stuttgartu a v roce 1977 získal doktorát institutu Maxe Plancka. V témže roce nastoupil do oddělení vývoje společnosti Bosch a v letech 1978 až 1981 vedl oddělení vývoje chladících kompresorů.

V roce 1981 nastoupil k Audi a byl u něj zodpovědný za kvalitu. Měl velký podíl na tom, že se Audi na přelomu 80. a 90. let dostalo mezi prémiové značky.

Audi V8 (1988-1993): Luxusní pokus s vidlicovým osmiválcem

Audi V8 (1988-1993): Luxusní pokus s vidlicovým osmiválcem

Do Volkswagenu nastoupil v roce 1993 jako vedoucí oddělení kvality a v roce 1994 se stal generálním ředitelem Volkswagenu. Od roku 1995 byl zodpovědný za produktový management celého koncernu (kam už spadala i česká Škoda) a v lednu 1996 se stal členem správní rady značky VW v oblasti technického vývoje, kde nahradil Herberta Schustera.

Stejnou funkci zastával od roku 2000 i v radě celého koncernu Volkswagen a například stál za tím, aby se do výroby dostal model Volkswagen New Beetle, když přesvědčil tehdejšího šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piecha.

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Od března 2002 vedl Winterkorn správní radu skupiny Audi, kam spadaly i značky Seat a Lamborghini. Od ledna 2003 byl pak zodpovědný za technický vývoj skupiny Audi. Současně byl stále členem správní rady koncernu Volkswagen.

Do funkce předsedy představenstva koncernu Volkswagen nastoupil 1. ledna 2007, když nahradil Bernda Pischetsriedera. Na pozici nejvyššího muže koncernu Volkswagen vydržel do 23. září 2015, kdy podal dozorčí radě svou rezignaci v reakci na skandál s podváděním při měření emisí dieselových motorů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků