Jakou mají češi pověst v cizině

34 komentářů

GMF
17. září • 19:33

Problem je v cesky autoskole a v predpisech.  To je opravdu fantasticky ze kazdej ridic vi kde se nachazi v aute karburator a co dela (cti... naprosto nepouzitelna informace), ale ze se ma jezdit defenzivne, na to v autoskolach zapominaj.  Nemuzu prijit na to, co se vlastne tak uzitecnyho v tech autoskolach uci.  Priklad: proc se ostatni ridici tak zlobej, kdyz se auta radej do zipu???  Je to v prepisech vazeni kolegove...  z toho duvodu ze to zkracuje kolony, ano opravdu zkracuje.  Ne neprodluzuje... tecka.

Ahhh predpisy... to je snad jeste horsi. Uspech predpisu neni v tom ze jsou presny!!! POZOR to je velmi dulezita informace.  Ti zakonodarci, kteri nam diktuji pravidla silnicniho provozu si patrne ani nevsimli, ze zaklad jejich uspechu je nekde uplne jinde.  Kde potom je?  Je tam kde ho necekame.  Pokud ten nejnizsi denominator (cti.. nejblbejsi ridic) si vysvetli pripadnou situaci/predpis/krizovatku atd. stejne jako ta nejbystrejsi a nejchapavjejsi ridicka, tak jsme vyhrali. 

Zodpovednost, jednoduchost a obecnost.  V zahranici to umime... proc ne tady? 

Pol
28. srpna • 0:10

No je videt, ze kazdymu vyhovuje neco jinyho, nakomu jizni zpusob, jinymu nemeckej, dalsi je nejvic spokojenej u nas. Takze proti gustu zadnej disputat.

Ja ted projel stopem par zemi takze par postrehu: Treba v parizi se mi zdalo, ze tech otlucenejch aut s urazenejma zrcatkama tam bylo kapku moc, jinak doporucuju davat obzvlast bacha pri prechazeni ulic coby pesak - jakmile preblikne zelena na cervenou a ty ses na prechodu, frantici se s tebou vubec nebudou mazlit..... Barcelona je mnohem prijemnejsi, tam je videt ta lidska ohleduplnost a nezatezovani se predpisama.  Svycarsko - no comment, vse dle predpisu, ale bezpecnejc se tam clovek taky na tech silnicich necejti. No a nemecko - to uz je jak u nas doma (jen by tu este meli zrusit ten limit na dalnici), jen trochu uzkostnejsi dodrzovani rychlosti.

RedBaron
26. srpna • 12:26

Mám za sebou v poslední době několik cest skrz Rakousko, Německo, Švýcarsko a musím říct, že ve Švýcarsku a Německu je to asi nejvíc v pohodě, co jsem zažil. V Rakousku už to tak růžové není, klidně bych to až na některé totální excesy našich pacientů přirovnal k nám.

Schelma
27. srpna • 8:35

Ja mam zase lepsi zkusenost s Vidni nez s Prahou. Ve Vidni kdyz clovek zazmatkuje a ocitne se v pruhu ve kterym nechtel, tak ho klidne pustej zpatky a nikdo na nej netroubi a neukazuje ze je debil.

Huf_tuner
27. srpna • 16:24

To shelma> Přesně tak.

RedBaron
28. srpna • 20:32

Rakušané jsou na tom o dost líp, ale v DE/CH je to ještě o třídu lepší. I řidič s M5 přihasivší za mě, když jsem byl ve 3/4 předjížděcího manévru neblikal ani netroubil, pouze počkal až se zařadím, protože jsem neměl možnost díky jeho rychlosti ho na začátku manévru vidět. U nás by mě vytroubil za ty ztracené dvě vteřiny i majitel 524td. Místo houkání a troubení se tam prostě jenom vyhodí levý blinkr a pochlubíte se s ním do levého zpětného zrcátka.

JirkaK
28. srpna • 20:53

Malý dodatek - za blikání nebo dokonce troubení na pomalejší auto před sebou se v Německu platí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
31. srpna • 13:08

Tak je to spravne, to by se melo zavest i u nas...ale jeste, kdo by ty pokuty vymahal

impact
15. září • 8:46

Vsadim se, ze nasi policajti by byly schopny narvat se do stodvacy, rozkalit to na dalnici na 90 km/h v levem pruhu a kasirovat...

toby
24. srpna • 19:07

No, ja byl v kanade- Vancouver, tam se jezdi tak, ze cech by jen platil a cumel.

Jejich tresty jsou pro nas az smesne (od frajerskeho protoceni kol az po "nezastaveni na stopce") Nerikam, ze jsou lepsi nebo horsi ridici, ale pod vidinou vysokych pokut, si toho moc nedovoli.

 

 

matusko
22. srpna • 2:32

ja mozem zodpovedne porovnat sydney a bratislavu: je to takmer na vlas to iste. este aj tie cesty su rovnako nekvalitne.

Petr
21. srpna • 9:10

Chtel bych reagovat na dotaz, který položil Jan44. Byl jsem letos autem na dovolené na francouzské rivieře. Projeli jsme celé jižní pobřeží Francie. Musím říct, že nemám tak šílené poznatky o chování řidičů ve Francii. Je sice pravda, že se každý den objevilo tak 5 frajerů za volantem, kteří to skutečně tím městem profrčeli tak 100 km/hod. a více, předjížděli v zatáčce apod., ale při té hustotě provozu to docela šlo. To jsem víc "zešedivěl" v Itálii. To když 95% tamních řidičů označím za "prasata", tak to nebohé zvíře urážím. Pro cizince to je skutečný očistec a po návratu domů jsem si tady připadal jak v dopravním ráji. Většina z nás používala blinkry, na křižovatce poslušně stála na červenou, všichni v noci rozsvítili světla atd.      

theo
22. srpna • 22:25

Musím polemiyovat. Itálii mám projetou odvrchu dolů, na severu chování řidičů zhruba jako v Německu, dál na jih se jezdí trochu divočeji, ale nemůžu říct že nebezpečněji než u nás. Jo, 10 m přede mne vypálí někdo zboku do mýho pruhu, ale vždycky nechá místo na projetí, že se ani nemusí sundat noha z plynu. I v jižní Itálii, když jsem se chtěl někam nacpat, tak mě tam vpohodě pustili. Spíš bych řekl, že 95% řidičů - prasat je v Praze.  

X12345678
25. srpna • 10:02

Italové jezdí sice z našeho pohledu neukázněně, ale ve skutečnosti naprosto čitelně a ohleduplně. Pokud pochopíte jejich způsob pohybu po silnicích, kdy hlavním motivem není otrocké dodržování litery dopravního zákona ale pohyb od startu k cíli, určitě pozbydete názor že je tam na silnicích džungle, jak to vypadá na první pohled. To, co tvrdí dopravní předpisy, se tam skutečně považuje spíše za nezávazné doporučení než zákon, zejména "plná čára", přednost v jízdě, rychlost, světelná signalizace. Nejezdí se ale bezohledně, všichni jedou tak aby ostatní věděli, co mají v nejbližší době v úmyslu udělat a k sobě navzájem jsou nesmírně ohleduplní.

Já osobně považuji za nejhorší řidiče v Evropě Němce. Tupí, nešikovní, bezohlední. Někdy mám pocit, že právě proti Itálii se v Německu jezdí tak, aby ostatním pokud možno co nejvíc překáželi a ani u nás jsem neviděl tolik naschválů jako v D.

Stačí několik příkladů. Kamion na státní silnici, za ním šňůra aut. Italové budou předjíždět plná čára, zákaz nezákaz, ale neohrozí nikoho v protisměru, pokud nemá dost času a prostoru jim místo udělat a ten když vidí že potřebují předjet, jim ho vždy udělá. Žádné naschvály, jen samozřejmost umožnit si navzájem projet a přežít. Pokud předjíždět nebudou, uhnou se na kraj a udělají místo pro rychlejší. Němci se "napáskují" s minimálními odstupy za sebe a pojedou jak tlupa hlupáků třeba 200 kilometrů 50km/h aniž by komukoli kdo není stejný dutohlav umožnili bezpečné předjetí. Taky v Něměcku převládají řetězové nehody v zahuštěných kolonách a čelní střety při předjíždění těchto dlouhých šňůr zatímco v Itálii uvidíte nejčastěji ťukance z křížení směrů na křižovatkách.

Na dálnici Italové jezdí něco mezi 150 a 200km/h, přičemž bezpečnost takové jízdy ohrožují pouze totálně bezohlední řidiči kamionů. Za desetitisíce kilometrů naježděných po celé Itálii jsem to že by řidič osobního auta vjel někomu do levého pruhu "před čumák" viděl jen vyjímečně. Německo? Tragédie. Pokud je něco na dohled vepředu, neuhnou z levého pruhu doprava třaba desítky kilometrů a mohou-li předjíždět, okupují levý jízdní pruh několik set metrů před tím než je to zapotřebí a zhoustne-li provoz, je to pro Germány automatický pokyn z vytvoření nekonečné fronty v levém jízdním pruhu zatímco pravý je liduprázdný. A to že se tupí Němci na dálnici ještě vzájemně udávají mě nepřekvapuje.

Francouzi jezdí podobně jako Italové, pouze s variantou že je více sleduje policie a tak je občas znát jakási kostrbatá snaha o ukázněnou jízdu. Naprosto ohleduplně a kupodivu i ukázněně jezdí řidiči ve Španělsku, což až na výjimky platí i o řidičích nákladní dopravy, přičemž policii zahllédnete ne tamních silnicích a dálnicích opravdu jen zcela výjimečně. Nepříjemně se jezdí jen po pobřežní dálnici A7 mezi francouzkou hranicí a Alicante, kde musíte brát v úvahu národní návyky turistů z celé Evropy ale celé vnitrozemí i sever Španělska je z hlediska řidiče příjemnou oblastí bez excesů. Mimo dálnice pak platí stejná "pravidla" jako v Itálii.

U nás se skutečně dobře nejezdí, protože jsme jakousi směsicí germánské a ruské dopravní kultury, detaily jistě není třeba vypisovat. přitom se domnívám že by stačilo přesvědčit dopravní policii aby místo snadno identifikovatelných ale nulově nebezpečných provinění postihovala "zločiny" podle míru skutečného nebezpečí jak jí to ostatně ukládá zákon o PČR a zákon o přestupcích. Zdá se ale že tržba do státní kasy má přednost před životy a zdraví účastníků silničního provozu a tak je stav na našich silnicích jen logickým důsledkem. Ostatně podobné je to i v zahraničí kde se policie chová podobně. Polsko, Rakousko, Slovensko, Belgie, Švýcarsko. V těchto "radarlandech" se rozhodně příjemně a plynule nejezdí. Abych ale nekřivdil Rakušanům, letošní léto se Gendarmerie překonává a na dálnicích se zaměřuje daleko víc na své německé sousedy ucpávající levý pruh dálnice než na tradiční laserpistolky. Podle slov rakouského ministerstva vnitra se nová taktika vyplatila v snížení počtu dálničních nehod údajně i pozitivně ovlivnila "tržby".

buris
26. srpna • 16:38

Souhlasím s vámi jen částečně. Italové nejsou ohleduplni, ale dobre vi, co si mohou dovolit. Sever je jeste civilizovany narozdil od jihu, kterou korunuje Neapol. SItuace jako z francouzske komedie, kdy vsem na kruzovatce pusti zelenou, jsou tam na dennim poradku. Vsak take neuvidite ctyrhranne auto, vetsinou jsou sestihrynne a bez zrdcatek. Vsichni maji totiz urazene hrany a promackle boky dveri. Jsou to proste prasata.

theo
26. srpna • 22:09

Ty si můžeš myslet, že jsou prasata a oni o nás zase že jsme hňupi, když na těch svejch vehiklech lpíme jako na nějaké svátosti (něnecký přístup). Ony jsou v Itálii auta hlavně na ježdění než nějakou sebepresentaci. Jinak plně souhlasím s X1-8 že důležitá je víc čitelnost počínání než otrocký dodržování některejch předpisů. To pak hrozí větší riziko od řidiče co jede pro jistotu o 30 kmh pomaleji než je speed limit, než od temperamentního Itala nebo Francouze.

toby
26. srpna • 10:58

zato ty jsi zrejme machr.

Petr S.
23. srpna • 8:12

Tak to jsem v Itálii asi byl v době, kdy se nějak hůř vyspali nebo nevim. Na ty blinkry se dá po pár kilometrech zvyknout, ale ty neosvětlený auta jsem rozcházel ještě dlouho. Ale aby jsme si rozuměli, tak drtivou většinu neosvětlených jsem potkával na vedlejších cestách. Na dálnici to už bylo dobré. Ikdyž pár takových šílenců tam taky jelo, ale to byly spíše vyjímky.

X12345678
25. srpna • 10:13

Italové jezdí sice z našeho pohledu neukázněně, ale ve skutečnosti naprosto čitelně a ohleduplně. Pokud pochopíte jejich způsob pohybu po silnicích, kdy hlavním motivem není otrocké dodržování litery dopravního zákona ale pohyb od startu k cíli, určitě pozbydete názor že je tam na silnicích džungle, jak to vypadá na první pohled. To, co tvrdí dopravní předpisy, se tam skutečně považuje spíše za nezávazné doporučení než zákon, zejména "plná čára", přednost v jízdě, rychlost, světelná signalizace. Nejezdí se ale bezohledně, všichni jedou tak aby ostatní věděli, co mají v nejbližší době v úmyslu udělat a k sobě navzájem jsou nesmírně ohleduplní.

Já osobně považuji za nejhorší řidiče v Evropě Němce. Tupí, nešikovní, bezohlední. Někdy mám pocit, že právě proti Itálii se v Německu jezdí tak, aby ostatním pokud možno co nejvíc překáželi a ani u nás jsem neviděl tolik naschválů jako v D.

Stačí několik příkladů. Kamion na státní silnici, za ním šňůra aut. Italové budou předjíždět plná čára, zákaz nezákaz, ale neohrozí nikoho v protisměru, pokud nemá dost času a prostoru jim místo udělat a ten když vidí že potřebují předjet, jim ho vždy udělá. Žádné naschvály, jen samozřejmost umožnit si navzájem projet a přežít. Pokud předjíždět nebudou, uhnou se na kraj a udělají místo pro rychlejší. Němci se "napáskují" s minimálními odstupy za sebe a pojedou jak tlupa hlupáků třeba 200 kilometrů 50km/h aniž by komukoli kdo není stejný dutohlav umožnili bezpečné předjetí. Taky v Něměcku převládají řetězové nehody v zahuštěných kolonách a čelní střety při předjíždění těchto dlouhých šňůr zatímco v Itálii uvidíte nejčastěji ťukance z křížení směrů na křižovatkách.

Na dálnici Italové jezdí něco mezi 150 a 200km/h, přičemž bezpečnost takové jízdy ohrožují pouze totálně bezohlední řidiči kamionů. Za desetitisíce kilometrů naježděných po celé Itálii jsem to že by řidič osobního auta vjel někomu do levého pruhu "před čumák" viděl jen vyjímečně. Německo? Tragédie. Pokud je něco na dohled vepředu, neuhnou z levého pruhu doprava třaba desítky kilometrů a mohou-li předjíždět, okupují levý jízdní pruh několik set metrů před tím než je to zapotřebí a zhoustne-li provoz, je to pro Germány automatický pokyn z vytvoření nekonečné fronty v levém jízdním pruhu zatímco pravý je liduprázdný. A to že se tupí Němci na dálnici ještě vzájemně udávají mě nepřekvapuje.

Francouzi jezdí podobně jako Italové, pouze s variantou že je více sleduje policie a tak je občas znát jakási kostrbatá snaha o ukázněnou jízdu. Naprosto ohleduplně a kupodivu i ukázněně jezdí řidiči ve Španělsku, což až na výjimky platí i o řidičích nákladní dopravy, přičemž policii zahllédnete ne tamních silnicích a dálnicích opravdu jen zcela výjimečně. Nepříjemně se jezdí jen po pobřežní dálnici A7 mezi francouzkou hranicí a Alicante, kde musíte brát v úvahu národní návyky turistů z celé Evropy ale celé vnitrozemí i sever Španělska je z hlediska řidiče příjemnou oblastí bez excesů. Mimo dálnice pak platí stejná "pravidla" jako v Itálii.

U nás se skutečně dobře nejezdí, protože jsme jakousi směsicí germánské a ruské dopravní kultury, detaily jistě není třeba vypisovat. přitom se domnívám že by stačilo přesvědčit dopravní policii aby místo snadno identifikovatelných ale nulově nebezpečných provinění postihovala "zločiny" podle míru skutečného nebezpečí jak jí to ostatně ukládá zákon o PČR a zákon o přestupcích. Zdá se ale že tržba do státní kasy má přednost před životy a zdraví účastníků silničního provozu a tak je stav na našich silnicích jen logickým důsledkem. Ostatně podobné je to i v zahraničí kde se policie chová podobně. Polsko, Rakousko, Slovensko, Belgie, Švýcarsko. V těchto "radarlandech" se rozhodně příjemně a plynule nejezdí. Abych ale nekřivdil Rakušanům, letošní léto se Gendarmerie překonává a na dálnicích se zaměřuje daleko víc na své německé sousedy ucpávající levý pruh dálnice než na tradiční laserpistolky. Podle slov rakouského ministerstva vnitra se nová taktika vyplatila v snížení počtu dálničních nehod údajně i pozitivně ovlivnila "tržby".

Pavel Janda
29. srpna • 0:32

V mnoha ohledech s Vami souhlasim, byt jsem toho v zahranici jiste nenajezdil tolik co Vy, zejmena z pristupu policie mam stejny pocit. O situaci v CR nema cenu diskutovat, to je jasne kazdemu, ale v Rakousku a Svycarsku se praxe zda byt podobna.

Po nemeckych silnicich prilis nejezdim, zato se v posledni dobe casto pohybuji po rakouskych komunikacich a na rakouske ridice bych vztahl podobne hodnoceni, jako Vy na ty nemecke. Stado tupych ovci, ktere se po silnicich pohybuje naprosto bezmyslenkovite a iracionalne, vzdy se tesim na navrat do CR. Zvlaste me fascinuji dve veci - nikdy me nikdo v Rakousku nepredjel na okresce, a to nejezdim nijak rychle, pres den jen zridkakdy vice nez 120 km/h, precejen jeste nemam vychytane mitni zvyklosti. Dojede me auto, ktere jelo cca 140 km/h a za 100 km jizdy me nepredjede ani na petikilometrove rovince a pritom se na me lepi jak kdyby nekoho vezl do nemocnice. Mohu mu uhnout, vyhodit blinkr, cokoli, nepredjede. Za cestu pak dojedu dalsi kolonu, ktera jede cca 110, za nas dva se prilepi dalsich X aut jedoucich rychleji. Dohromady vznikne karavana citajici nekolik desitek aut, coz je samo o sobe nebezpecna situace a takto vsichni spokojene jedou 100 km a nikdo nikoho nepredjizdi. Nechapu to, jakoby predjet byl hrich. Clovek si pak az pripada blbe, kdyz se rozhodne s touto karavanou skoncovat a vsechny popredjizdet... Druhou zvlastnosti je naprosto prkenne podlehani znackam omezujicim rychlost. Nemam nic proti, pokud nekdo jede 80, tam kde je osmdesatka, ale typicky Rakusan jede do posledni chvile pred znackou obce tech 110-120, coz jezdi vsichni a pak jde neskutecne tvrde na brzdy a jede 50. To dodrzuje pres celou obec a za ni vypali na nejnizsi mozny prevodovy stupen naplnona tech svych 110 a tak to jde stale, prijde 80, totez... Tohle neni plynula jizda, to je moje nocni mura.

Vcelku slusne se jezdi na dalnici, vetsina ridicu jezdi mezi 140-150 km/h, cili se da vcelku rozumne cestovat, i kdyz se chytnete hlavniho proudu, cca 5-10 procent ridicu jezdi okolo 160-170, vice zridkakdo, prakticky nikdo.

A fascinuje me jeste jedna vec, ze jsem za ty tisice km stravene na rakouskych silnicich nepotkal jedineho ridice, ktery by se po okresce priritil dveste a nesmlouvave si razil cestu vpred. Nikoho takoveho, ani borce, ketry by jel na alespon dalnici tech 200. Dost dobre si to neumim vysvetlit...

S Nemci mam zkusenosti predevsim z Rakouska a CR. Zde obvykle jezdi jak se jim zlibi, v Rakousku se obvykle pravidel drzi, ale jsou oproti Rakusanum jeste pomerne bezohledni. S Italy mam podobne zkusenosti jako Vy a popravde receno mi jejich styl jizdy vyhovuje a nemam s nim sebemensi problem, rychle si na to zvyknete. Obcas je ale az usmevne, jakym zpusobem Ital dre takovy Fiat Ulysse po ceske okresce

Me osobne styl jezdeni na ceskych silnicich vyrazneji nevadi, pomerne casta je vsak bezohlednost ridicu jedoucich podle predpisu vuci tem, kteri jedou rychleji a pritom je vubec neohrozuji i naopak a s tim souvisejici jiz zminene chovani policie. Panuji zde uvolnenejsi mravy, ridici maji prostor nad jezdenim trochu premyslet a nemusi se chovat jak podle pravitka, coz je k videni prave v Rakousku.

Ale jak zde jiz zaznelo - kazdemu vyhovuje jiny styl jezdeni a na nejakem kompromisu se neshodneme nikdy. Misto volani po jinych predpisech by vsak stacilo, kdyby se policie zamerila na ty prestupky, ktere predstavuji opravdove nebezpeci pro ostatni a zaroven se kazdy zamyslel sam nad sebou a toleroval takove chovani, ktere se sice neshoduje s jeho, ale pritom jej nijak neohrozuje a nepredstavuje ani zadne nebezpeci pro ostatni.

theo
24. srpna • 21:21

To je pravda, v Itálii je rozdíl mezi okreskama a superstradama

Jan44
22. srpna • 21:00

Diky za odpoved. Presne - Italie taky. Jsou to proste "jizanske" zpusoby. Blinkry taky. Jeste jsem zapomnel na jedno. Asi v pulnoci jsem prozizdel mestem Montpellier. Asi 25% aut nemela rozsvicena svetla!!! Neuveritelne nebezpecne, v zrcadku je clovek neregistruje.

Cesko Vyspela Evropa...

Ital
30. srpna • 17:21


 

Tak tos me teda pobavil. Jiste, Cechum se ve Francii a Italii jezdi spatne, ale prave a jen protoze NEUMI jezdit. Jiste, predpisy se tady nedodrzuji, ale to bychom se nevymotali z dopravnich zacp. Ale to vam asi nevysvetlim. Udelate hosi cesky lip, kdyz zustanete doma za peci a nnebudete se cpat do vyspele Evropy.

JirkaK
20. srpna • 21:35

Po několika tisících kilometrech najetých po Německu s panem Dolejšem souhlasím - němečtí řidiči se chovají klidně. Asi jsou vychovaní k tomu, že agresivita a nedodržování předpisů je projevem primitiva a je ostudou. U nás se to bere jako projev odvahy, chytrosti, úspěšnosti, atd.  Lék vidím jednoduše - místo vymýšlení různých byrokratických nesmyslů zavést bodování. Zatím jen svítíme ve dne, jsme přesvědčováni, jak je to super, a nehod přibývá. Podstatná část nehod totiž nevzniká z nepozornosti, ale úmyslným bezohledným chováním.

 

Jan44
20. srpna • 20:01

Prave jsem se vratil z Francie, mam toho dost najeto (CZ, D, CH, F<> I, CH, D, CZ). Nemuzu souhlasit, ze je to u nas hruza Jedte na jih a budete cumet! U nas v poho, pak Nem. a Svyc. bylo jeste o fous lepsi - daleko vetsi ohleduplnost, kterou jsem tedy oplacel a bylo to bezva.

Pak to prislo! Fakt se z ty Francie nemuzu vzpamatovat.

Jezdej jak prasata, nikdy nic ze slusnosti, troubej, vjizdej do pruhu 10m prede mnou, prechody-pche!, rychlosti nedodrzujou fakt huste - hulvati neuveritelny! (aspon teda tam u Marseille).

Naucil jsem se to tam taky, takze pukud bych mel platit svy prestupky tam, tak je se mnou konec. Jizda na cervenou, prechody, hruba jizda, zakaz odboceni a dokonce 130kmh v obci (50) - ale to nas jeli tri auta za sebou, normal..

U nas bych si to netroufl!

Jaky mate zkusenosti s F?????

Huf_tuner
27. srpna • 16:23

Ale houby. Já tam byl několikrát (a 3x jsem jezdil několik dní po Paříži) a můžu jen chválit! Jezdí drsněji, ale líp. Žádná bouračka, jen sem tam drobný ťukanec bez následku na laku. Někdy je solidní podívaná, jak se z přeplněných krajů ulic v centru (nejlépe na Montmártru) vysoukává třeba nová 330i stylem posuň předního, posuň zadního a místa je najednou víc .

Itálie je trochu víc křupanská, ale rovněž v pohodě. Jen nedoporučuju Řím. Ten je hodně drastický. Vyžíval jsem se v tom, že i cizinec z CZ to tam pěkně prokličkuje.

Němci Super, Rakušáci rovněž.

Resume: Jsme na tom fakt bídně.

Ital
30. srpna • 17:17

V Italii se jezdi uplne super. Narozdil od Ceska tady temer vsichni umi ridit, takze provoz je hodne svizny a pro nezvykle ridice muze pusobit dojmem chaosu, nicmene opak je pravdou. Drobne tukance se obcas prihodi, ale tady auto neni modlou na kterou se setri cely zivot, takze se nad skrabancem a lehce zvlnenym plechem zpravidla mavne rukou a jede se dal. S Francii mam podobne zkusenosti, i kdyz Francouzi nejsou tak dobri ridici jako Italove. Italove a Francouzi proste umi!

44
30. srpna • 21:39

Jestli ti pripadne poskrabany auto jako dobry rizeni, tak jses u me kreten

 

ps.auto neni modla

Ital
11. září • 9:48

Ale houby, ty chytraku, skrabancu se mimo Cesko neurodi na autech ani vic ani min, jen proste tady kazdej hned s kazdym skrabancem nebezi na pojistovnu a pak do opravny, aby se to vyklepalo, opravilo... hlavne, aby nebylo nic videt. To je ceska specialita. Do jiste miry se to snad i da pochopit, kdyz na ty sve skodenky setrite celej zivot, ze pak chcete aby to vypadalo co nejdele, ze jsou zrovna koupeny.

 

  

Huf_tuner
30. srpna • 17:45

Je to tak.

Lukas Semerak
19. srpna • 19:30

Dovolím si tři poznámky:
1)       Příčinou vysokého počtu nehod v České republice není ani tak bezohlednost řidičů, jakož to spíše katastrofální stav českých silnic a množství aut pohybujících se na silnicích - kolik km se například najezdí po okreskách a za hustého provozu v Německu či Rakousku
2)       Ještě by bylo zajímavé porovnat jak se ostatní chovají u nás – narážím především na bezohledné chování především Němců a Poláků , kteří opravdu předjíždějí v nesmyslných místech a o jejich chování při zácpách ani nemluvě grrrr.
3) Zajímavým článkem by byl stav budování dálnic v ČR s vyjádřením kompetentních osob - např. UNIE ve východních čechách slibovala ve volbách dálnici...

Michal.34
19. srpna • 13:30

...ridic, ale rozhodne mohu potvrdit ze svych pocitu autorova slova. Nejezdim ven skoro vubec, letos jsem vsak byl na dovolence v Chorvatsku, tzn. jel jsem pres Rakousko a Slovinsko a samozrejme se snazil dodrzovat predpisy, pasy, rychlost apod. Samozrejme v prve rade proto, ze ty silnice neznam, nemel jsem ani v umyslu zbytecne platit za pokuty, ale co pro mne bylo velice pozoruhodne, provoz byl naprosto plynuly (nepocitam samozrejme cekacky na hranicich apod.), na dalnicich jsem nemusel stale brzdit (tempomat 130km/h.), nikdo nikomu nazavazel, proste pohoda. Cela ta streka byla v naproste pohode a muzu rict, ze jsem byl po 800km i mene unaveny nez kolikrat u nas z Prahy do Brna. Ovsem jen clovek prejede zpet do Ceska, uz si pripadne jak debil, kdyz se snazi dodrzovat rychlost a vubec predpisy. Troubeni, ukazovani si na celo - v tom lepsim pripade, naschvaly atd. atd.

Josef Varilek
19. srpna • 7:32

Co je prinosem tohoto clanku?  Ja jsem nekde na autorevue.cz cetl, ze se bude zlepsovat kvalitalanku, ale tady to nejak neni videt. Proste dalsi clanek o nicem. a to na relativne zajimave tema. hlavne po uverneni (nevim uz kde, asi jsem to slysel v radiu) vysledku nejakeho pruzkumu v EU o oblibenosti cechu ve svete, kde jsme dopadli jak sedlaci u Chlumce.....

kutil
26. srpna • 16:36

Jo, u Chlumce nad Cidlinou jezděj Češi taky jako prasata. A nejhorší to bylo, když byly povodně. To všichni hřešili na to, že policie má jiné starosti a jezdili jak se jim zachtělo! Prostě džungle!

Doporučujeme

Články odjinud