Jakou cenu má helma Ayrtona Senny? 1,8 milionu korun

Jakou cenu má helma Ayrtona Senny? 1,8 milionu korun

Uplynulý víkend padaly rekordy na aukci pořádané společností Silverstone Auctions. Dražila se historická závodní auta. Prodávalo se 77 vozů, prodáno nakonec bylo 74 % z nich. A k tomu ještě automobilové sběratelské předměty. Noví majitelé za ně zaplatili celkem rekordních 1,7 milionu liber (v přepočtu 42,5 milionu korun). 

Nejvíce stál úžasný 1958 Tojeiro Jaguar - 286 000 liber (7,15 milionu korun). Ovšem tento vůz nebyl jediný, za který byla utracena vydána šestimístná částka. Krásný 1960 Aston Martin DB4 Series 2 byl prodán za 170 000 liber (4,25 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázek
1958 Tojeiro Jaguar byl prodán za 286 000 liber.

Velké peníze byly utraceny také za předměty z jedné automobilové sbírky, celková částka se vyšplhala na 180 000 liber. K nejcennějším patřila poškozená helma (na snímku nahoře) legendárního brazilského jezdce F1 Ayrtona Senny, byla prodána za 71 500 liber (1,8 milionu korun). Což bylo o hodně více, než se před aukcí odhadovali experti dražební společnosti – ti se domnívali, že bude prodána maximálně za 42–50 000 liber.

Další rekordní částka byla zaplacena za 1904 Oldsmobile ‘Curved Dash’. Nový majitel za více než sto let starý vůz neváhal utratit 30 250 liber (756 250 korun).

Klepněte pro větší obrázek
1960 Aston Martin DB4 Series 2 byl prodán za 170 000 liber.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků