Jako v Le Mans: 24 hodin na českém elektroskútru

12 komentářů

Antiautomat
21. září • 18:45

na chatu je to dobre, preco nie. Zidem do dediny, nakupim, vyjdem hore a moze to ist na steker /samozrejme s nalezite dimenzovanym napajanim co uz je ina tema/. S tym by som problem nemal a dokonca by som taketo nieco aj dokazal vyuzit. Samozrejme, pokial to bude predrazene tak si radsej dam do poriadku staru babettu ktora tam odpociva v kute a je to. S cim mam ale problem je logika clanku, za co ale moze fakt ze dany test je uplne o nicom. Zda sa ze jedinym ucelom je ohromit cifrou celkoveho kilometroveho uhrnu. Na co a komu je samozrejme taketo nieco dobre, aj pri /u mna naozaj/ velmi dobre vyvinutej fantazii akosi prist nemozem. Alebo je ucelom dokazat ze po tom kilometrovom najazde sa to stale nerozsypalo? :-D:-D

Orel
21. září • 17:45

Autor správně informuje, že účinnost spalovacího motoru je ca 35 procent a elektrického motoru ca 90 procent. Jen zapomněl dodat, že elektrárny vyrábí elektrickou energii s účinností asi 40 procent, takže do vzduchu odvádějí 60 procent tepla. Tak si spočítejte jak to vlastně s tou úsporou energie při elektropohonu je a vyjde vám, že nula od nuly pojde.

Spekulace
22. září • 10:19

To asi bude záležet na typu elektrárny - třeba u vodní toho tepla asi moc do vzduchu nejde?

Vana666
22. září • 10:45

Podíl výroby elektrické energie ve vodních elektrárnách na celkové výrobě v ČR je poměrně nízký, v roce 2010 činil pouhá 4 %www.alternativni-zdroje.cz ...

Spekulace
22. září • 13:21

To by šlo snadno administrativně vyřešit. Pokud bychom obnovili Rakousko-Uhersko, zvýšil by se "u nás" počet vodních elektráren a Rakušáci by zase získali několik ekologických jaderných. :-D

Marek
21. září • 15:37

"Organizátoři rekordní jízdy chtěli vyzkoušet, co dokáže elektroskútr v reálném prostředí..."
"...a technici přibližně v hodinových intervalech měnili pohonné akumulátory za nově nabité."Každou hodinu nové aku, hmm to je mi opravdu reálné prostředí. Dalši pokus o zasazení myšlenky "hele mámo, vono to elektro nejni zas tak špatný". Už je na čase ukázat jim, že jsou jedničky!:-( :-( :-(

Elon
21. září • 11:34

Nepochopil som, v com ten rekord spociva??? U elektrovozidla by som videl vyznam rekordu v DOJAZDE na JEDNO nabitie. Ale ak po hodine menili akumulatory, tak nechapem v com ten rekord spociva?

Vana666
21. září • 13:43

No v dosud neexistujíchc disciplínách se světové rekordy ustavují poměrně snadno. Stačí vymyslet libovolnou kravinu, která do té doby ještě nenapadla nikoho jiného.a poznámka k poslední větě článku - je samozřejmě výhodou že provoz elektromotocyklu není zatížen spotřební daní za pohonné hmoty a zní to i docela logicky, žejo. :-) Že je ale na druhé straně zatížen spotřební daní z elektřiny, o tom už autor decentně pomlčel.

Tom
21. září • 14:02

Spotřební daň z elektřiny? Ta je pouze u tabáku, alkoholu a paliv.

Vana666
21. září • 18:43

Dobře, nejmenuje se to tedy spotřební daň ale jen prostě "daň z elektřiny". Na názvu ale nezáleží, podstatné je že spotřeba elektřiny je zatížena samostatnou daní ve výši 28,30 Kč za každou odebranou megawatthodinu.
Copak ty nevíš z čeho všeho platíš daně ?www.cenyenergie.cz ...

Skyline
22. září • 9:12

Tom je zrejme z tech, kteri si mysli, ze dane plati i statni zamestnanci a ze cast dani neplati on, ale zamestnavatel:-D

Lukáš
21. září • 11:43

Taky jsem nějak nepochopil význam toho rekordu. Snad jen klobouk dolů, že při konstrukční rychlosti 50 km/h udrželi i se zastávkami a výměnami aku průměrnou rychlost 47,3 km/h. Myslím, že překonat tento "rekord" nebude vůbec žádný problém, stačí k němu klidně stejná kapacita aku, jen vyšší konstrukční rychlost.

Doporučujeme

Články odjinud