Jako v Le Mans: 24 hodin na českém elektroskútru

Elon  |  21. 09. 2011 11:34

Nepochopil som, v com ten rekord spociva??? U elektrovozidla by som videl vyznam rekordu v DOJAZDE na JEDNO nabitie. Ale ak po hodine menili akumulatory, tak nechapem v com ten rekord spociva?

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  21. 09. 2011 11:43

Taky jsem nějak nepochopil význam toho rekordu. Snad jen klobouk dolů, že při konstrukční rychlosti 50 km/h udrželi i se zastávkami a výměnami aku průměrnou rychlost 47,3 km/h. Myslím, že překonat tento "rekord" nebude vůbec žádný problém, stačí k němu klidně stejná kapacita aku, jen vyšší konstrukční rychlost.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 09. 2011 13:43

No v dosud neexistujíchc disciplínách se světové rekordy ustavují poměrně snadno. Stačí vymyslet libovolnou kravinu, která do té doby ještě nenapadla nikoho jiného.

a poznámka k poslední větě článku - je samozřejmě výhodou že provoz elektromotocyklu není zatížen spotřební daní za pohonné hmoty a zní to i docela logicky, žejo. Že je ale na druhé straně zatížen spotřební daní z elektřiny, o tom už autor decentně pomlčel.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  21. 09. 2011 14:02

Spotřební daň z elektřiny? Ta je pouze u tabáku, alkoholu a paliv.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 09. 2011 18:43

Dobře, nejmenuje se to tedy spotřební daň ale jen prostě "daň z elektřiny". Na názvu ale nezáleží, podstatné je že spotřeba elektřiny je zatížena samostatnou daní ve výši 28,30 Kč za každou odebranou megawatthodinu.
Copak ty nevíš z čeho všeho platíš daně ?

www.cenyenergie.cz ...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  22. 09. 2011 09:12

Tom je zrejme z tech, kteri si mysli, ze dane plati i statni zamestnanci a ze cast dani neplati on, ale zamestnavatel

Odpovědět  |   | 
Marek  |  21. 09. 2011 15:37

"Organizátoři rekordní jízdy chtěli vyzkoušet, co dokáže elektroskútr v reálném prostředí..."
"...a technici přibližně v hodinových intervalech měnili pohonné akumulátory za nově nabité."

Každou hodinu nové aku, hmm to je mi opravdu reálné prostředí. Dalši pokus o zasazení myšlenky "hele mámo, vono to elektro nejni zas tak špatný". Už je na čase ukázat jim, že jsou jedničky!

Odpovědět  |   | 
Orel  |  21. 09. 2011 17:45

Autor správně informuje, že účinnost spalovacího motoru je ca 35 procent a elektrického motoru ca 90 procent. Jen zapomněl dodat, že elektrárny vyrábí elektrickou energii s účinností asi 40 procent, takže do vzduchu odvádějí 60 procent tepla. Tak si spočítejte jak to vlastně s tou úsporou energie při elektropohonu je a vyjde vám, že nula od nuly pojde.

Odpovědět  |   | 
Spekulace  |  22. 09. 2011 10:19

To asi bude záležet na typu elektrárny - třeba u vodní toho tepla asi moc do vzduchu nejde?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  22. 09. 2011 10:45

Podíl výroby elektrické energie ve vodních elektrárnách na celkové výrobě v ČR je poměrně nízký, v roce 2010 činil pouhá 4 %

www.alternativni-zdroje.cz ...

Odpovědět  |   | 
Spekulace  |  22. 09. 2011 13:21

To by šlo snadno administrativně vyřešit. Pokud bychom obnovili Rakousko-Uhersko, zvýšil by se "u nás" počet vodních elektráren a Rakušáci by zase získali několik ekologických jaderných.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 09. 2011 18:45

na chatu je to dobre, preco nie. Zidem do dediny, nakupim, vyjdem hore a moze to ist na steker /samozrejme s nalezite dimenzovanym napajanim co uz je ina tema/. S tym by som problem nemal a dokonca by som taketo nieco aj dokazal vyuzit. Samozrejme, pokial to bude predrazene tak si radsej dam do poriadku staru babettu ktora tam odpociva v kute a je to.

S cim mam ale problem je logika clanku, za co ale moze fakt ze dany test je uplne o nicom. Zda sa ze jedinym ucelom je ohromit cifrou celkoveho kilometroveho uhrnu. Na co a komu je samozrejme taketo nieco dobre, aj pri /u mna naozaj/ velmi dobre vyvinutej fantazii akosi prist nemozem. Alebo je ucelom dokazat ze po tom kilometrovom najazde sa to stale nerozsypalo?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A