Jako v Le Mans: 24 hodin na českém elektroskútru

Jako v Le Mans: 24 hodin na českém elektroskútru

Český elektroskútr překvapil svým výkonem. Propagátoři elektrických vozidel s ním ustavili světový rekord v dosud neexistující disciplíně, když na velodromu v Praze-Strašnicích ujeli na jednostopém stroji za 24 hodin 1136,3 kilometru. Rekordní jízda probíhala na sériově vyráběném elektrickém skútru české výroby a dohlíželi na ni komisaři z pelhřimovské agentury Dobrý den, kteří rekord zapíšou do České knihy rekordů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Organizátoři rekordní jízdy chtěli vyzkoušet, co dokáže elektroskútr v reálném prostředí, a vozidlo předčilo jejich očekávání, protože v daném čase ujelo asi o dvacet procent větší vzdálenost, než odhadovali.

Na stroji se střídali jezdci jako při závodě 24 hodin Le Mans a technici přibližně v hodinových intervalech měnili pohonné akumulátory za nově nabité. Jeden akumulátor by měl skútr pohánět až pět hodin, ale technici ho měnili dříve, aby předešli případným technickým potížím.

Hlavní předností elektrického skútru jsou podle propagátorů elektrických vozidel nízké náklady na provoz - ujetí stokilometrové trati stojí necelou pětikorunu. Skútr může na jedno nabití ujet až 120 kilometrů, maximální rychlost může přesáhnout 50 kilometrů v hodině.

Elektrické motory jsou účinnější než spalovací; zatímco u spalovacího motoru slouží k pohybu vozidla jen asi 35 procent spotřebované energie a zbytek se přemění na teplo, efektivita elektromotoru je devadesátiprocentní. Ten bývá u skútrů zabudován v zadním kole, takže se energie přenáší přímo na vozovku.

Životnost akumulátoru je asi 100 tisíc kilometrů. Elektrické skútry mají také zvýhodněné povinné ručení, nulovou silniční daň a při dobíjení z domácí elektrické sítě se jezdce netýká žádná spotřební daň za pohonné hmoty.

Zdroj: www.E15

 

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků