Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet čím dál více sportovních modelů, nikdo asi nečekal i sportovní verzi luxusní limuzíny Century. Právě v prototypu Century GRMN se však už delší dobu vozí šéf Toyoty Akio Toyoda. Nedávno byl muž činu i se svým speciálním autem spatřen na oslavách divize Gazoo Racing na japonském okruhu Fuji.

Toyoda tak uvítal diváky naprosto stylově, když na okruh přijel právě v Century GRMN a dveře mu otevřel šofér/pilot oblečený do závodního overalu a s klasickou šoférskou čepicí na hlavě. Lepší propagaci sportovního a závodního oddělení Toyoty a ostatně i muže, který má k motorsportu velmi blízko, si zřejmě nejde představit.

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Limuzína Century je na japonském trhu považována za vrchol luxusních vozů a má zde dlouholetou tradici (první model se ukázal v roce 1967). Honosný model tak může ve sportovní úpravě vypadat bizarně. Tato třetí generace má přitom všechny atributy modelů řady GRMN.

Bílému laku karoserie kontrastují nové agresivnější nárazníky s černo-červeným lemováním, všechny původní chromované prvky včetně masky chladiče jsou pryč a opět je vystřídaly černě lakované díly. Na zádi je také decentní karbonové křidélko. Nechybí ani velká kola BBS obutá do pneumatik Yokohama Advan, větší brzdy nebo snížený podvozek. Lze čekat, že všechen luxus uvnitř zůstal pro náčelníka Toyoty na místě.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Více informací o technice neznáme. Těžko tedy říct, jak moc si inženýři Toyoty pohráli s pohonnou jednotkou Century. Standardně ale model používá hybridní ústrojí kombinující pětilitrový osmiválec a elektromotor pro celkový výkon 317 kW (431 koní).

Některé zdroje tvrdí, že Toyota testováním sportovní limuzíny zjišťuje případný zájem o toto provedení Century. Automobilka totiž produkci oficiálně nepotvrdila. Přinejhorším tak možná Century GRMN zůstane jako unikátní firemní vozidlo velkého šéfa Toyoty. A jelikož se Century v Evropě vůbec nenabízí, pro nás je verze GRMN maximálně jen zajímavým počinem, kterého bychom se stejně nedočkali.

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků