Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet čím dál více sportovních modelů, nikdo asi nečekal i sportovní verzi luxusní limuzíny Century. Právě v prototypu Century GRMN se však už delší dobu vozí šéf Toyoty Akio Toyoda. Nedávno byl muž činu i se svým speciálním autem spatřen na oslavách divize Gazoo Racing na japonském okruhu Fuji.

Toyoda tak uvítal diváky naprosto stylově, když na okruh přijel právě v Century GRMN a dveře mu otevřel šofér/pilot oblečený do závodního overalu a s klasickou šoférskou čepicí na hlavě. Lepší propagaci sportovního a závodního oddělení Toyoty a ostatně i muže, který má k motorsportu velmi blízko, si zřejmě nejde představit.

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Limuzína Century je na japonském trhu považována za vrchol luxusních vozů a má zde dlouholetou tradici (první model se ukázal v roce 1967). Honosný model tak může ve sportovní úpravě vypadat bizarně. Tato třetí generace má přitom všechny atributy modelů řady GRMN.

Bílému laku karoserie kontrastují nové agresivnější nárazníky s černo-červeným lemováním, všechny původní chromované prvky včetně masky chladiče jsou pryč a opět je vystřídaly černě lakované díly. Na zádi je také decentní karbonové křidélko. Nechybí ani velká kola BBS obutá do pneumatik Yokohama Advan, větší brzdy nebo snížený podvozek. Lze čekat, že všechen luxus uvnitř zůstal pro náčelníka Toyoty na místě.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Více informací o technice neznáme. Těžko tedy říct, jak moc si inženýři Toyoty pohráli s pohonnou jednotkou Century. Standardně ale model používá hybridní ústrojí kombinující pětilitrový osmiválec a elektromotor pro celkový výkon 317 kW (431 koní).

Některé zdroje tvrdí, že Toyota testováním sportovní limuzíny zjišťuje případný zájem o toto provedení Century. Automobilka totiž produkci oficiálně nepotvrdila. Přinejhorším tak možná Century GRMN zůstane jako unikátní firemní vozidlo velkého šéfa Toyoty. A jelikož se Century v Evropě vůbec nenabízí, pro nás je verze GRMN maximálně jen zajímavým počinem, kterého bychom se stejně nedočkali.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky