Jaké problémy má Lexus LS po ujetí 1,5 milionu km? Stále má původní motor!

Auta s nájezdem přes milion kilometrů si jednoduše zasluhují obdiv a tento Lexus není výjimkou. Japonská limuzína přitom nedává svou únavu najevo tak důrazně, jak byste čekali, a stále přede dál.

Majitelem krémově bílého a řádně oboucháného Lexusu LS z roku 1996 je motoristický novinář Matt Farah. Vozem přitom sám nejezdí, ale s myšlenkou nájezdu rovného milionu mil tuto nesmrtelnou limuzínu půjčuje dobrodruhům, kteří mají odvahu v takto unaveném LS cestovat a postupně jej ke zmíněnému milníku dostat.

V tuto chvíli má Lexus najeto nějakých 983.000 mil, v našem případě už tedy milion kilometrů dávno překonal a s nájezdem 1.581.985 km se blíží k dvoumilionové hranici. A hlavně, stále má původní motor, který prý nebyl dosud rozebrán!

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Současní výletníci Ana a Anton, jež s vozem nyní cestují po USA, se pak v rámci „roadtripu“ zastavili v Chicagu u YouTubera a mechanika Alexe Palmeri na menší technickou prohlídku. Důvodem byly také vibrace na zadní nápravě, kterých si v určitých rychlostech posádka všimla.

Jak se ukázalo, Lexus sice trápí řada problémů, ale s přihlédnutím na jeho nájezd by člověk čekal mnohem horší závady. Únik oleje z několika míst motoru je tak docela očekávatelný a lehkým únikem trpí i dříve repasovaná převodovka. Vibrace vzadu pak určitě pocházejí od rozpadlého silentbloku diferenciálu a nespočtu vůlí snad u každé části zavěšení včetně ložisek kol.

Ojetina snadno jako plechovka koly z automatu? Tohle opravdu existuje!

Ojetina snadno jako plechovka koly z automatu? Tohle opravdu existuje!

Nutno podotknout, že podobnou únavu zavěšení už přitom Farah řešil i vpředu, kde najdete zcela nové díly. Koroze není na podvozku zrovna rozsáhlá, což lze zdůvodnit životem ve slunné Kalifornii.

Po diagnostice elektroniky motoru se rovněž neukázala kdovíjak zásadní chybová hlášení, tedy kromě nejspíše zaneseného katalyzátoru či vadné lambda sondy. K další elektronice se mechanikovi nepodařilo připojit, ale například komfortní výbava interiéru funguje stále dobře, včetně klimatizace. Více než milion kilometrů jde nejvíce vidět na volantu, který je ohmataný až bída, a řidičově sedačce s částečně vyměněným čalouněním.

Prodej ojetého auta: Jak jej připravit? A co všechno musí kupující vědět?

Prodej ojetého auta: Jak jej připravit? A co všechno musí kupující vědět?

Oprava problémů zadní nápravy by každopádně trvala příliš dlouho, a proto se posádka rozhodla pokračovat ve své cestě – dalších asi 8000 kilometrů. Podle mechanika by však další štaci „roadtripu“ měl Lexus normálně přežít, pokud se k němu bude dobrodružný pár chovat pěkně... a nezapomene pravidelně dolévat olej.

Na prohlídku se můžete podívat ve videu níže, začíná v čase 9:45.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků