Jaké překvapení! Elektrické SUV od Audi ponese název e-tron

Německá automobilka „překvapila“ svou originalitou. První elektrické SUV ponese prostý název E-tron.

Název e-tron bude podle britského Autocaru použit bez dalšího zvláštního označení modelu. Tato taktika je podobná označení Quattro, které poprvé značka použila v roce 1980. Konkrétnějšího názvu se tak u tohoto SUV nedočkáme, byť se ještě docela nedávno uvažovalo o Q6.

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Sériový vůz bude vycházet z konceptu Audi e-tron quattro, který vyniká hranatými křivkami a zkosenou střechou. Karoserie ukrývá tři elektromotory s celkovým výkonem 370 kilowattů, díky kterým auto zrychlí z nuly na sto za 4,6 vteřin. Na jedno nabití byste měli ujet více než 500 kilometrů. Výroba má v Bruselu začít v roce 2018, první hotový model bychom tak snad mohli vidět v druhé polovině příštího roku.

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Označení e-tron ale bude u všech vozů z přípravové první sériově vyráběný kolekce elektricky poháněných vozů Audi. U modelů s větší tradicí zůstane ponechán původní název, ke kterému se přidá e-tron. Po silnicích tak za pár let uvidíme jezdit například A6 e-tron nebo A8 e-tron.

„V současné době zažíváme stoupající poptávku po těchto konceptech poháněných elektromotorem, a to především ve velkoměstech. Budou se skvěle hodit s dojezdem v rozmezí 350 až 450 km. Důležitý je také prostor. To znamená, že uvidíte kompaktní auta na elektrický pohon s výrazně vylepšeným interiérem. Zákazníci chtějí snadné nastupování, pohodlné sezení a pocit bezpečí,“ řekl Rupert Stadler, šéf Audi.

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

S elektromobily mají u Audi velké plány. Do roku 2020 můžeme očekávat například malý hatchback a velký sedan s elektrickým pohonem. Spekuluje se dokonce o tom, že německá automobilka upustí od dlouholetého plánu představit zcela nový model A9. Místo toho se zřejmě tento stane součástí nových elektrických modelů s názvem A8 e-tron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků