Jaké překvapení! Elektrické SUV od Audi ponese název e-tron

Německá automobilka „překvapila“ svou originalitou. První elektrické SUV ponese prostý název E-tron.

Název e-tron bude podle britského Autocaru použit bez dalšího zvláštního označení modelu. Tato taktika je podobná označení Quattro, které poprvé značka použila v roce 1980. Konkrétnějšího názvu se tak u tohoto SUV nedočkáme, byť se ještě docela nedávno uvažovalo o Q6.

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Sériový vůz bude vycházet z konceptu Audi e-tron quattro, který vyniká hranatými křivkami a zkosenou střechou. Karoserie ukrývá tři elektromotory s celkovým výkonem 370 kilowattů, díky kterým auto zrychlí z nuly na sto za 4,6 vteřin. Na jedno nabití byste měli ujet více než 500 kilometrů. Výroba má v Bruselu začít v roce 2018, první hotový model bychom tak snad mohli vidět v druhé polovině příštího roku.

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Označení e-tron ale bude u všech vozů z přípravové první sériově vyráběný kolekce elektricky poháněných vozů Audi. U modelů s větší tradicí zůstane ponechán původní název, ke kterému se přidá e-tron. Po silnicích tak za pár let uvidíme jezdit například A6 e-tron nebo A8 e-tron.

„V současné době zažíváme stoupající poptávku po těchto konceptech poháněných elektromotorem, a to především ve velkoměstech. Budou se skvěle hodit s dojezdem v rozmezí 350 až 450 km. Důležitý je také prostor. To znamená, že uvidíte kompaktní auta na elektrický pohon s výrazně vylepšeným interiérem. Zákazníci chtějí snadné nastupování, pohodlné sezení a pocit bezpečí,“ řekl Rupert Stadler, šéf Audi.

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

S elektromobily mají u Audi velké plány. Do roku 2020 můžeme očekávat například malý hatchback a velký sedan s elektrickým pohonem. Spekuluje se dokonce o tom, že německá automobilka upustí od dlouholetého plánu představit zcela nový model A9. Místo toho se zřejmě tento stane součástí nových elektrických modelů s názvem A8 e-tron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků