Jaké překvapení! Elektrické SUV od Audi ponese název e-tron

Německá automobilka „překvapila“ svou originalitou. První elektrické SUV ponese prostý název E-tron.

Název e-tron bude podle britského Autocaru použit bez dalšího zvláštního označení modelu. Tato taktika je podobná označení Quattro, které poprvé značka použila v roce 1980. Konkrétnějšího názvu se tak u tohoto SUV nedočkáme, byť se ještě docela nedávno uvažovalo o Q6.

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Sériový vůz bude vycházet z konceptu Audi e-tron quattro, který vyniká hranatými křivkami a zkosenou střechou. Karoserie ukrývá tři elektromotory s celkovým výkonem 370 kilowattů, díky kterým auto zrychlí z nuly na sto za 4,6 vteřin. Na jedno nabití byste měli ujet více než 500 kilometrů. Výroba má v Bruselu začít v roce 2018, první hotový model bychom tak snad mohli vidět v druhé polovině příštího roku.

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Označení e-tron ale bude u všech vozů z přípravové první sériově vyráběný kolekce elektricky poháněných vozů Audi. U modelů s větší tradicí zůstane ponechán původní název, ke kterému se přidá e-tron. Po silnicích tak za pár let uvidíme jezdit například A6 e-tron nebo A8 e-tron.

„V současné době zažíváme stoupající poptávku po těchto konceptech poháněných elektromotorem, a to především ve velkoměstech. Budou se skvěle hodit s dojezdem v rozmezí 350 až 450 km. Důležitý je také prostor. To znamená, že uvidíte kompaktní auta na elektrický pohon s výrazně vylepšeným interiérem. Zákazníci chtějí snadné nastupování, pohodlné sezení a pocit bezpečí,“ řekl Rupert Stadler, šéf Audi.

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

S elektromobily mají u Audi velké plány. Do roku 2020 můžeme očekávat například malý hatchback a velký sedan s elektrickým pohonem. Spekuluje se dokonce o tom, že německá automobilka upustí od dlouholetého plánu představit zcela nový model A9. Místo toho se zřejmě tento stane součástí nových elektrických modelů s názvem A8 e-tron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků