Jaké překvapení! Elektrické SUV od Audi ponese název e-tron

Německá automobilka „překvapila“ svou originalitou. První elektrické SUV ponese prostý název E-tron.

Název e-tron bude podle britského Autocaru použit bez dalšího zvláštního označení modelu. Tato taktika je podobná označení Quattro, které poprvé značka použila v roce 1980. Konkrétnějšího názvu se tak u tohoto SUV nedočkáme, byť se ještě docela nedávno uvažovalo o Q6.

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Sériový vůz bude vycházet z konceptu Audi e-tron quattro, který vyniká hranatými křivkami a zkosenou střechou. Karoserie ukrývá tři elektromotory s celkovým výkonem 370 kilowattů, díky kterým auto zrychlí z nuly na sto za 4,6 vteřin. Na jedno nabití byste měli ujet více než 500 kilometrů. Výroba má v Bruselu začít v roce 2018, první hotový model bychom tak snad mohli vidět v druhé polovině příštího roku.

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Označení e-tron ale bude u všech vozů z přípravové první sériově vyráběný kolekce elektricky poháněných vozů Audi. U modelů s větší tradicí zůstane ponechán původní název, ke kterému se přidá e-tron. Po silnicích tak za pár let uvidíme jezdit například A6 e-tron nebo A8 e-tron.

„V současné době zažíváme stoupající poptávku po těchto konceptech poháněných elektromotorem, a to především ve velkoměstech. Budou se skvěle hodit s dojezdem v rozmezí 350 až 450 km. Důležitý je také prostor. To znamená, že uvidíte kompaktní auta na elektrický pohon s výrazně vylepšeným interiérem. Zákazníci chtějí snadné nastupování, pohodlné sezení a pocit bezpečí,“ řekl Rupert Stadler, šéf Audi.

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

Audi e-tron quattro se začne vyrábět už za dva roky

S elektromobily mají u Audi velké plány. Do roku 2020 můžeme očekávat například malý hatchback a velký sedan s elektrickým pohonem. Spekuluje se dokonce o tom, že německá automobilka upustí od dlouholetého plánu představit zcela nový model A9. Místo toho se zřejmě tento stane součástí nových elektrických modelů s názvem A8 e-tron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků